- 1064 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
kandil tebriği
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ey alem-i İslam! Uyan, Kur’an’a sarıl, İslamiyete maddî ve manevî bütün varlığınla müteveccih ol.
Ve ey Kur’an’a bin yıllık tarihinin şehadetiyle hadim olan ve İslamiyet nûrunun zemin yüzünde naşiri bulunan yüksek ecdadın evladı! Kur’an’a yönel ve onu anlamaya, okumaya ve onu anlatacak onun bu zamanda bir mu’cize-i manevîsi olan Nur risalelerini mütalaa etmeye çalış. Lisanın Kur’an’ın ayetlerini aleme duyururken, hal ve etvar ve ahlakın da onun manasını neşretsin, lisan-ı halin ile de Kur’an’ı oku. O zaman, sen dünyanın efendisi, alemin reisi ve insaniyetin vasıta-i saadeti olursun.
Ey asırlardan beri Kur’an’ın bayraktarlığı vazifesiyle cihanda en mukaddes ve muhterem bir mevki-i muallayı ihraz etmiş olan ecdadın evlat ve torunları! Uyanınız! Alem-i İslamın fecr-i sadıkında gaflette bulunmak, katiyen akıl karı değil. Yine alem-i İslamın intibahında rehber olmak, arkadaş, kardeş olmak için Kur’an’ın ve îmanın nûruyla münevver olarak İslamiyetin terbiyesiyle tekemmül edip, hakîki medeniyet-i insaniye ve terakkî olanmedeniyet-i İslamiyeye sarılmak ve onu hal ve harekatında kendine rehber eylemek lazımdır.
TÜM EDEBİYAT DEFTERİ ÜYELERİNİN BER’AT KANDİLİNİ TEBRİK EDER, HAYIRLI OLMASINI ALLAH’TAN NİYAZ EDERİM.
YORUMLAR
Keşke Türkçe kelimelerle anlatılsaymış anlatılmak istenen.Chaotica sözlerinize katılıyorum ama ben sizin aksinize (ki doğaldır böyle hissetmeniz) kendimi eksik hissetmedim.İşin doğrusu kendi adıma olabildiğince Türkçe kelimeler kullanmaya özen gösteriyorum.Tam olarak başarabildiğimi söyleyemem elbette.Bilmediğim çok şey var.Türkçe çok zengin bir lisan.Müsadenizle tepki veriyorum bu yazının lisanına.İçeriğine lafım yok,haddim değil.Bu neden günün yazısı seçildi?Kandil olduğu için mi?30 Ağustos'ta da günün anlamına uygun yazılmış bir yazı olursa o mu günün yazısı seçilir?
Saygılarımla...
öncelikle günün yazısının yazarını topladığı puanlar için tebrik eder geçmiş kandilini kutlarım...
yalnız bunun polemik yaratmak gibi algılanmasını istemem çünkü yalnızca merak ediyorum bu yazının tam türkçesi nedir? hani üç aşağı beş yukarı el yordamıyla birşeyler anlamaya çalışıyorum ama tam tercüme edemediğimi de itiraf etmek istiyorum. çok puan topladığına göre osmanlıcaya yakın olan bu dili anlayabilen arkadaş sayısı hiç de az olmasa gerek... kendimi bu yönde eksik hissettim... saygılarımla...