- 533 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Peşimize Takılan Bu Rüzgar...
Peşimize Takılan Bu Rüzgar Nereli...
Ah be gözlerinin karasına, kurban olduğum Erenim, söyle canım içi, peşimize takılan bu rüzgar nereli. Ezbere mecnun olduk, insan dolu çöllerde, kolumuzun bir tarafı kırık, nacar kaldık türkülerde.
Of..Erenim Offf yastığımız taş oldu yüzümüze, yüreğimizi siyah, beyaz eski fotoğraflara dönüştürdüler. Erenim umutlarımızı biz doğarken söndürenler oldu.. Tam ağzımız süt doluyken, kaç çocuk düşüverdi bizim gibi, sessizce sürükleniverdi erenim, kaç çocuk...Gecenin sisi içinde, sarnıç suları gibi, sızıyor uykunun katmanlarına, Ah be Erenim ruhumuz yolunu şaşırtılmış gibi, bana doğru durmadan gidip gelerek sabahı soruyor... Her yaklaşan karaltıya, her demir atmış şilebe, adresini soruyor güneşin adresini Erenim...İşte bak canımın içi şafak söküyor, bulut silkeleniyor, Güneşin alaycı bakışlarıyla...gözlerinin masum gülüşüne kurban olduğum, kaç yerinden deliniyor sis... Uyan kırık kanatlım uyan, seni vuran silah, çoktan düştü suya...Canım benim hayat, her çocuğun anı defterine yazdığı gibi, bir gemiye benzemez, benzediğini varsaysak, sen o geminin, ne kamarasını bilirsin, nede güvertesini, ne kaptan olabildin o gemide, nede yolcu, ah ciğer parem en güzel günlerin, makina dairesinde geçiyor...O saf temiz çocukluğunun anı defterini yaktılar, ezdiler un ufak ettiler, hem senin... hem de benim...Erenim bir şişenin içine koydular bizi, uçsuz bucaksız sis denizine saldılar canım saldılar vallahi saldılar erenim...Anlayamadık, erenim hangi savaşın içinde olduğumuzu, biri çocukluğumuzu çiğneyip geçti, biri duvarları yıktı, camları kırdı, fırtına gelip hayatla aramıza serildi be erenim...Birmilyon kere çoğaltı hüzünleri, bizi yaraladı...biri ekmeğimizi aldı, biri soğanımızı çaldı, hiç yoktan vurdular bizi erenim, vurdular kafesteki kuşumuzu...İçim yanıyor...yüreğim kanıyor, o kara gözlerine baktıkça vallahide, billahide, soldurmasalardı yüreğimizi ne olurdu...Senin tarantulanın zehri hiçtir erenim, hayatımıza akıttıkları zehrin yanında...Biliyormusun canım, hiçbir hesabımız yoktu kimseyle, hiçbir aykırı yanımız, hiçbir yalanımızda yoktu.... Çldılar Erenim çaldılar hayatımızı...Ah Erenim o çalıntının içinde, Annelerimizin yüreği olmasaydı yanımızda, dayanamazdık...Erenim...Dayanamazdık...
Melek Ayaz