- 684 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
otostop
"nerdeydin,Boğa?"akşamdan beri karnıma birşey girmedi.buyur kır şurdan.hah şöyle.Şşu bizim köfteci çok enteresan.bak şimdi,nasıl enteresandinliyon mu,harun?
"hı,hı"
"iyi.iki duble çay Zülfü.ama sana ilginç gelmez belkide Reis.
"anlat bakıyim neymiş.
"bugün ne?"
"Çarşamba"
"hah.bizim köfteci Samsun’un Çarşamba ilçesinden"
"olabilir"
"dinle.son günlerde televizyona bakıyon mu*"
"eh evdekilerden fırsat olursa"
"Çarşamba’yı sel aldı mı,almadı mı?"
"ne diyon sen ya?"
şaka,şaka.bu türkü bilirsin."
***
"Rıza abi şurdan yarım ekmek banada yapsana.soğansız olsun."
"Turan Çarşamba’yı sel aldı.bir yar sevdim el aldı"
"aha.hoppala Rıza abi.sende mi?"
"ben de,ben de"
***
"yani sen Rıza abinin,yani bizim az ilerdeki köftecinin..."
"dur dur,anlatıcam.bu Rıza abi var ya.beni Çarşamba’ya götürecek"
"e götürsün"
"sen de gel"
"niye?"
"Çarşamba’yı sel alıyor ya."
"de git işine Turan."
"yok Harun,valla şaka."
***
Rıza geldi.Boğa Turan’ın yanına çöktü.
"gördün mü bizim ilçeyi?"
"nerede?"
"televizyonda."
"he. Reis’le baktık az önce."
"nası buldun?"
"gideriz."
o akşam seyehat planları yapıldı.Turan otostop çekeceğiz yol boyunca dedi.Turan’ın yaşı 50.Beat kuşağından.78-79 yıllarının Beat’çısı.o yıllarda otostopla İsveç’e gitmiş.3 arkadaşı ile.ama yolculuk bir haylide sürmüş.hiç bitmeyecek sanmışlar.çok zahmet5de çekmişler.bitince acayip sevinmişler.bu sefer dönüşü trenle yapmışlar.
Rıza abi şimdi Turan’ı otostopla Çarşamba’ya götürecekmiş.
"enteresan ,di mi?"
"enteresan."
"sen de gel."
"yok ,yok.işlerim var benim.siz bi gidinde sağ salim gelinde hele."ikiside güldü o zaman.
***
bu akşam hazırlık var.gidiyorlar.gençliklerini tekrar yaşamak için.yollarda geçen o gençliği yani.hayırlısı bakalım.
***
Turan’la balıkçı kahvesine indik.diğerlerine benzemez,farklı çocuktur.bizim Balıkçı Dostu’nu aradık,bulamadık yine.İzmir’den gelmiş miydi?hayır gelmemişti.diğer balıkçılarla sohbet ettik.Turan’ı eve bıraktım.
"yenge,buna iyi bak."
"n’oldu
"bu kaçıyor senden"
"yok ya.bir yere kaçamaz.benden habersiz hiç bir şey yapamaz."
"öyle deme yenge.bu akşam yolculuk var."
"doğru mu"
"doğru "
bana baktı yenge endişeli gözlerle.
***
akşam saat 21’de yola çıktılar.yenge’yi bize götürdüm.hanımla zaten arkdaşlar.bir oğulları vardı Kocaeli’nde.trenle İzmit’e geçecekler,O’na uğrayacaklar sonra otostop başlayacaktı.plan buydu.
***
ben sbaha kadar fır dödüm,uyuyamadım.yolları açık olsun.Allah kavuştursun.
ft.
YORUMLAR
iNSANIN İÇİNDE Kİ ÇOCUK BÜYÜMÜYOR YA NE GÜZEL BÜYÜMESİN ZATEN TEMİZ VE SAF KATIKSIZ HALİYLE ÖYLECE KALSIN...BENCE OTOSTOP FİKRİ KORKUTUCU..YA BAŞLARINA BİR İŞ GELİRSE..:=)....NEYSE ONLAR HAZIRLIKLIDIRLAR MUTLAKA...BELKİDE ÇARŞAMBAYI SEL ALMIŞTIR..BİR YAR SEVERLERSE YA ONUDA ELLER ALDIYSA..O ZAMAN DEMEZLERMİ KEŞKE OTOSTOP ÇEKMESEYDİK..ELİMİZ BÖĞRÜMÜZÜN İÇİNDE KAYBOLDU DEYİP BİRBİRLERİNE GİRMESİNLER...:=).GÜZEL VE YİNE İLGİNÇTİ BE REİS...
SELAM VE BEKA İLE
faruk tabak
selam ve saygımla hürrem sultan
ben sabaha kadar fır dödüm,uyuyamadım.yolları açık olsun.Allah kavuştursun.
Belirli bir yaşta ,statü ve sorumluluk sahibi olmak; insanın bir yerlerinde gizlenmiş afacan ,kıpır kıpır ve hiç büyümeyen macera tutkusunu öldüremiyor.O her an zinde bir kuvvet olarak hazır kıta bekliyor.Belki de bu duygular bizim hayata uyum sağlamamamızı,insanları anlamamızı ve mutlu olmamızı sağlıyor.Gerçek ayrıntılarda gizlidir derler ya Harun Dostum;sen de sihirli bir el var ,bu el bu ayrıntıları alıp getiriyor satırlara ve kadife yumuşaklığında okuyanlara sunuyor.İyi ki varsın .Tebriklerimi ve saygılarımı sunuyorum
faruk tabak
selam ve saygımla dostum