ANA BABA GİBİ
Bir çocuğun gözleriyle baktınız mı dünyaya? Ve bir çocuğun gözbebeği içinde sarılın yaşamaya, ayna sırları gibi arta kalmayın, yaşa ve yaşatın tüm hayatın güzelliklerini ve umudun umut olmaktan çıkarın ve olduğu gibi yaşayın. Yalan kavramlarını hem kitaplardan hem de insanların yüzlerinde söküp yok etmeli… Ve kirletmeden dünyayı, kırmadan hiç kimseyi ve üzmeden kendimizi
Bir çocuk gibi masum ölümden habersiz ve acıların hala tadılmadığı bir yürekle çocuk olmak gibi, düşünceyi düşündünüz mü?
Bir gencin gözleriyle aşkla sarıldınız mı hayata?
Bir gencin önemsemeli yüreğiyle yarına kaygı duyulmadan ve hep varım nidalarıyla yaşam basamaklarında yürümeye var mısınız?
Ve dostluğun en esrik yanıyla özdeş ve yaşam biçemlerin yedi ana rengi ve binlerce tonunda açık ve yaşanılır bir toplum yaratma azmi olsun. Ve düşlerinde düşlediğin tüm güzel düşlerini hale aydınlığıyla çevrene yansıt. Düşünen ve duyarlı bir toplum zincirlerinin altın halkası gibi kenetlen o aşka. Aşka gelince hiçbir zaman onu koparman için değil, yüreğinde onu yaşatmalı ve çiçek gibi büyütmelisin. Aşkın her toplumda her dilde ve her koşulda hayatımızın bir parçası olduğunu unutma
Bir ana baba yüreğiyle sevdin mi tüm insanları?
Onların yapmacık ve kurgucuk masalları yok, onların hayat tecrübesi kendilerine hep taze şiirler ve hikayeler doğurmuştur. Bir ana baba sözdür: “Bir ana baba On kişiye bakar ama on kişi bir ana babaya bakamaz” sözü unutulmamalıdır.
Teninden renginden bir parça veren analarımız hiç bıkmadan usanmadan gül gibi titrediler ve başkasının yalan ağladığı, onlar hep gerçek ağlayanlarımız oldu.
Onlar yemedi yedirdi, içmedi içirdiler ve gül gibi soldular dar günlerimizde, bizler hayatın zevk köşelerinde ziyafetlenirken onlar dünyanın kaç bucak olduğunu öğrenmişlerdi çünkü onlar hayatın sert rüzgarlarından tokatlanmışlardı.
Suskunlukları tarih olduğu kadar ölümleri de… Acarlıkları muhteşem olduğu kadar merhametleri de… Nerde ve ne zaman saçları ağarmış elleri kırış kırış birileri görseniz; onların mukaddes ellerini öpmeli ve saygıda kusur etmemek gerekli. Unutmayın onlar bize benzemez biz onlara benzeriz.
Bir baba yüreğiyle koruyup onlar gibi adam olmanın düşüncesini hiç düşündünüz mü?
BİZ DOĞARKEN ONLAR GÜLDÜLER, ONLAR ÖLÜRKEN BİZ AĞLARIZ...
YORUMLAR
Aşkın her toplumda her dilde ve her koşulda hayatımızın bir parçası olduğunu unutma
evet bencede ve ancak duyarli insanlar asklara da saygili aska da.
Unutmayın onlar bize benzemez biz onlara benzeriz
nekadar özlü bir söz.
BİZ DOĞARKEN ONLAR GÜLDÜLER, ONLAR ÖLÜRKEN BİZ AĞLARIZ...
onlarin hayattayken kiymetini bilmeli evet.ölürken aglamak maarifet degil ana babayi yasarken güldürmek maarifet.
hatirini kiymetini bilmek.
cok cok güzel bir yaziydi.
yüreginize saglik
sonsuz saygimla
hicbitmez tarafından 3/16/2010 6:43:50 PM zamanında düzenlenmiştir.