- 1132 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Recep İvedik Rezaleti
Wikipedia’nın söylediğine göre televizyon programından sinemaya aktarılan bir modelmiş Recep İvedik. “Dikkat Şahan Çıkabilir” isimli programda “asabi, ve kompleksli” olduğu için beğenilip de(!) reyting rekorları kırınca yapımcılar sinemaya uyarlamaya karar vermişler. Milletimizin yüzkarası bu rezil işte böyle başlamış şeytani çalışmalarına.
Ne gariptir ki halkının %95’i Müslüman diye bildiğimiz güzel ülkemizde televizyondan sonra sinemada da gişe rekorları kırmış ve Türkiye’de en çok izlenen sinema filmi unvanını ele geçirmiş. Hâlbuki filmin ilk tanıtımları yayınlanırken bile “bol argo” diye duyurulmasına ve edepsizliği ön plana çıkararak komedi yapıldığı avaz avaz bağırılmasına rağmen maalesef dünyaya “Müslüman Türkiye’nin en çok izlenen filmi işte bu” dedirtmiştir.
Recep İvedik ismini ilk duyduğum andan itibaren evvela yakınlarımı sonrasında tanıdığım tüm kişileri bu filmden men etmeyi kendime bir vazife addettim. İnsanları şeytanın tuzaklarına karşı uyaran kişi nasıl ki çok büyük ecir ve mükâfat kazanacaksa, eminim ki şeytandan daha tehlikeli olan bu filme karşı uyarmak da o derece mükâfat kazandıracaktır.
Film ilk çıktığı zamanlarda “bol argo” diye reklam yaparak rezilliğini belli edince zaten izlememiştim. Öyle ya, başkalarını bu rezaletten sakındıracaksam en başta kendim sakınmalıydım. Filmi ilk izleme bedbahtlığına şehirlerarası yolculuk yaptığım sırada uğradım. O zamana kadar filmin kötü olduğunu biliyordum ama bu denli ahlaksızlık içerdiğini bilmiyordum. Toplu taşıma araçlarından birinde yolculuk yapıyordum ve otobüs bayram yoğunluğundan dolayı doluydu. Ekseriyetle de aileler vardı. Böylesi bir kepazeliğin böyle bir ortamda izlettirilmesi şahsen çok canımı sıktı. Muavinden rica ederek filmi değiştirmesini ya da kapatmasını istedim. “Ama herkesin hoşuna gidiyor” dedi. “Ama benim hoşuma gitmiyor, benim hoşuma gitmiyorsa ‘herkes’ değildir” dedim. “çokluk izleyenlerin tarafındadır bence” dedi ve uzaklaştı. Kepazeliğin taraftarı ne kadar çok olursa olsun kepazelik kepazeliktir ve önüne geçilmesi gerekir. Benim inancıma (İslama) göre kötüyse bir şey, tüm insanlık onu savunsa da yine kötülüğünden zerre eksiltemezler.
Biz müslüman milleti olarak kendimizi dünyaya nazik, edepli ve tertemiz diye tanıttık. Herkes bizi bu hususiyetlerimizle övdü, en çok bize bu özelliklerimizden dolayı gıpta etti. Fakat şuan dünyada bizi temsil eden kişilik, maalesef bu güzel huyların tam zıddı bir görünüm arz ediyor. Afedersiniz ama Müslümanlara yakışmayacak derecede edepsizce gülüyor, kötü el hareketleri yapıyor, küfürler, argo kelimeler zaten ağzından düşmüyor ve mide bulandırıcı davranışlardan da kaçınmıyor. Üzülerek söylüyorum maalesef bizim insanımız da bütün bunlara rağmen filmi izliyor, izlemekle de kalmayıp serinin diğer filmlerini iple çekiyor.
Recep İvedik karakterinin temsil ettiği kaba, ahlaksız, edep ve erkândan bîhaber şahsiyetin ülkemizde salgın bir hastalık gibi nasıl yayıldığını misallendirmeye gerek duymuyorum. Bu yazıyı okuyanlar çevrelerine iyi bakarlarsa ne kadar haklı olduğumu anlayacak, beni destekleyeceklerdir.
YORUMLAR
TV deki programını da sevmezdim,filmleri de ülkemiz için utanç vesilesi.Değer yargılarımız değişiyor,eskilerde çok terbiyesizlik kabul edilen hareketler ve sözler,insanlarımıza komik (!) gelip gülme sebebi oluyorsa,yazıklar olsun bizlere.
Yazdıklarınız ,ülkemde hala edepli davranan,değer yargılarımıza saygılı,argo ve küfürlü konuşmayı yadırgayan insanlar olduğunu bana gösterdiği için seviniyorum.Elli yıl önce hangi sözler ayıp ve küfür kabul edilirdi ,ya şimdi?
Güne düşmesi gereken bir yazı,tebrikler,saygılarımla.
Ülkemizde gelmiş geçmiş en büyük komedi sanatçısı hatta üstadı bence Rahmetli Kemal Sunal'dı... evet Küfrederdi ama onun kendine özgü bir tarzı vardı ve dünümüzden bugüne hiç kimse ama hiç kimse onun yerini alamadı alamayacakta... nedense ülkemizde küfür hakaret argo tarzı konuşmaların hep sempati uyandırdığı düşünüldü.. özellikle el kol hareketleri bu rezilliğin göstergesidir.
şahsım adına söylüyorum recep ivedik hiç bir zaman beni güldüremedi ben ne filmlerinde ne tv programlarında bir sempatiklik göremiyorum... hiç bir filmine gitmedim ilk filmi tv de çıktığında izledim ama millet neye gülüyor anlayamadım bile millet neye böyle kırıldı döküldü anlayamadım. acaba benim mi espiri anlayışım bozuk diye çok kez sorguladım kendimi ... fakat sonra anladım ki bayagı hareketleri ettiği küfürler ile şener şen kemal sunal gibi idol olmuş isimlerin yerini doldurmaya çalışıyor... o daha onların ince espirilerini ince zekalarını anlayamışken nasıl olabilirde onların yerine geçmeyi düşünebilir anlayabilmiş değilim....
güzel yazınızı tam puanımla destekliyorum....
kesinlikle haklısınnız.küçücük çocuklar bile o karakterin taklidini yapıyor.bu çok acı biz bu değiliz türk ve aynı zamanda müslüman olan bu millete hiç yakışmayan tipler bunlar.
gora,arog,bilmem ne bilmem ne....
sanatın suyunu çıkaran ve kirleten şahıslar bence...elle tutulur ve gözle görülür her hangi bir sanat eseri göremiyorum ne yazık ki...yazık yani....dillendirmeye dahi dayanamıyorum....
helede rekor kırmak...utanıyorum....yazmaya dahi gerek yok...
kutladım duyarlılığınızı....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 3/15/2010 5:32:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
Toplumda ki yozlaşma, her alan da olduğu gibi dizilere, filmlere de sıçradı..
Toplum çoğunluğunun ne kadar cahil olduğu bir yana zeka seviyesini görüyoruz..
Yetmişli yılların inek şabanı günümüzün recep ivedi ki oldu sayılır..
Arz talep meselesi diyorlar belki doğrudur..Halkımız kendisine benzeyeni hep sevmiştir.El kol hareketleri, ilkel küfürler onları güldürmeye yetiyor...Politikacılar dahi bu tip insanlar arasından seçiliyor..
Dikkat, zeka gerektiren filmler, diziler seyredilmez..Bu filmleri seyretmek için beynini zorlamaz insanımız..
Biz müslüman milleti olarak kendimizi dünyaya nazik, edepli ve tertemiz diye tanıttık diyorsunuz..Çok haklısınız ama??
Acaba dediğiniz gibi yaşayabildik mi??
Yazınıza düşüncenize tamamen katılıyorum..Paylaşım için teşekkür ederim..