- 633 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HUZURUN BATTIĞI MEDENİYET !
Yöneticilik zor meslektir. Bir aileyi, bir şirketi, okulu, partiyi, derneği , hç birini yönetmek kolay değil. Hem marifet hem de sorumluluk ister bu işler.
Hele devletleri yönetmek ; bambaşka sorumluluklar yükler insanlara. Bir hata savaşlara, sosyal patlamalara, katliamlara, soy kırımlara bile sebep olabilir. Devleti yönetenlerin bütün vatandaşlarının refahını, huzurunu, sağlık ve de mutluluğunu gözetmesi gerekir.
Avrupa’nın bir çok ülkesinde olduğu gibi İsveç’te de değişik kökenli insanlar bir arada yaşamaktalar. Üstelik bu ülke, huzurlu ve refah bilinir. Bizim vatandaşlarımız dahil, bir çok az gelişmiş ya da geri kalmış ülke vatandaşları özenirler oradaki yaşama.
Size sorsam ,’ İsveç gibi bir ülkede yaşamak istemez misiniz ?’ diye, çoğunuzdan alacağım cevap ;’ Kim istemez ?’ şeklinde olacaktır. Çünkü bu ülke, halkının refahı, huzuru ve ekonomik gücü ile tanınan Avrupa ülkelerinden biridir.
Böyle bir ülkenin yapmaması gereken bir hata ne yazık ki bir iki gün önce gerçekleşti. Atalarımızın Ermenilere, Yahudilere,Süryanilere, Asurilere, Kaldenitlere, Pontus Rumlarına soykırım uyguladığı iddialarını kabul eden bir tasarıyı parlamentoda onayladılar.
Çok büyük halt ettiler !
Bırakın devleti yönetenleri, sıradan insanların bile yapması gereken , yapılacak bir hareketin ne getirip ne götüreceğini düşünmesi gerektiğidir !
Bu onay, İsveç devletine ya da o tasarıya olumlu oy verenlere ne kazandıracaktır ? En fazla, yakındaki seçimde üç beş oy ! Kaybettirecekleri ise saymakla bitmez. Önce Türkiye-Ermenistan görüşmelerine bir darbe. Sonra İsveç-Türkiye ilişkilerine de bir darbe...
Bunlar zamanla aşılabilir belki. Aşılamayacak olanları işin asıl tarafı.
İsveç’te Türkler, Ermeniler, Yahudiler, Süryaniler, Rumlar birlikte yaşıyorlar. Bu insanların çocukları birlikte arkadaşlık ediyor, okullara gidiyor , birlikte spor yapıyor, kültürel faaliyetlerde bulunuyorlar.
Siz şimdi tutmuş bu çocuklara, Türklerin atalarının kendi atalarına soykırım ve katliam yaptıklarını, bunu unutmamalarını aşılıyorsunuz !
Haltın en büyüğünü yiyorsunuz !
Şimdi Türklerin haricindekiler, aralarında toplanıp, örgütlenip, onlara karşı düşmanca eylemlerde bulunurlarsa; bunun sorumlusu kim olacak ?
İşte devletleri yönetmek böylesi hataları kaldırmaz beyler ! Kendi huzurunuzu kendiniz kaçırmaya kalkıyorsunuz.
Medenî, huzurlu bir ülke olarak tanıdığımız İsveç’e ve onun akılsız yöneticilerine herhalde batmış olacak ki huzurları , böylesine saçma bir tasarıya evet demişler.
Basbayağı halt etmişler işte !
( O ülkede yaşayan gençlerin kalbine kin tohumu aşılayan bu saçma tasarıya olumlu oy veren herkese ve gerek oturuma katılmayarak ve gerekse katılıp olumlu ya da çekimser oy veren Türk kökenli vekillere özellikle yazıklar olsun !)
Fikret TEZAL
YORUMLAR
buralı olup orada yaşayanların üçüde evet demiş....güya bizdenmiş....onlarda tasarı geçsin diye yırtınıp durmuştur.....orada yaşayan bizden olan masumlar niye bir tepki göstermemiş...istedikleri kadar tasarılar geçirsinler..... güzel bir sözümüz vardır....İT ÜRÜR KERVAN YÜRÜR...... duyarlı kalem yazınızı kutluyorum saygılar
20 ülke bu konuda parlementolaında karar aldılar.
Bazıları aksini öylemeyi yasaklayan düzenleme dahi yaptılar.Türkler Ermenilee soykıım uygulamadı demek bişlimsel olaak bile suç haline geldi.
Bu durumun çağdaş değerlerle açıklanması düşünülemez.
ve bu yapılanlar bizde derin yaralar açmak yerine daha fazla kendine güven duygusu aşılamalıdır.
Yazınızı içerik bakımından bu konuda uluslararası düzlemde ne kadar az çalıştığımızın bir belgesi olarak düşünmek gerekli diye alıyorum
sağlıcakla kalınız