Günbegün Notlarım 33/Su Üzerine Birkaç Laf
...............................................
Su...
Her kiri temizleyen pak ve apak sıvı...
Her lekeyi, eski haline(doğal durumuna) dönüştüren muazzam yapı...
İki hidrojen gazı ve bir oksijen gazın muhteşem birleşimi...
Yaşam kaynağımız, diğer adıyla...
Diğer yanıyla, onun olduğu yerde yaşamın var olduğunun apaçık kanıtı...
Diğer sıfatıyla, başı sağlık olan teminatımız...
Duruşu berrak yapı...
Döküldüğü zemin üzerinde akmak isteyen, düşey çizgi gördü mü ovaya inmek, nehirlere karışmak, denizlere erişmek, okyanusları çoğaltmak isteyen damlalar topluluğu su...
Su olmazsa olmaz içeceğimiz...
Her canlının, onunla zinde kaldığı likit...
En yeşil renk nedir deseler, su derim hemen...
O değil mi, bozkırları yemyeşil kılan...
O değil mi ekinleri zamanında, ya da bir anda olgunlaştıran...
O değil mi ağaçların ab-ı hayatı...
O değil mi, canımızın serinlendiği pürüzsüz akışkanlık...
O değil mi, vücudumuzu kaplayan mavi ırmak...
Evet odur, günahlarımızı silip süpüren temizliğimiz...
İmana erme kılavuzumuz...
Ruha mutluluk katan ıslaklığımız...
YORUMLAR
Birine heyy diye hitap edilmez bu bir. Kıskanılacak bir yazı okumadım bu iki.
Her yazıyı yalakaca değerlendirmek zorunda değilim.
Eleştiriye saygınız olsun ki eleştirilecek değeriniz olsun.
Kraldan çok kralcı olma, yazı sahibi bana cevap yazar ya yazmaz kendi takdiridir, o dururken senin bana karşılık vermen çok saçma.
Ben eleştirimin arkasındayım yazar bize ne verdi çok merak ediyorum?
Ne öğrendik?
Tekdüze bir yazı, aksini iddia eden olursa sonuna kadar tartışırız güzelce.
Değerli meselci kardeşimin güzel yazılarını severek okudu.......teşekkürler...DÜNYADA İNSANI SU TEMİZLER GÜNAH VE KİRLERDEN..AHİRETTE İSE ATEŞ TEMİZLER....SUYUMUZUN KIYMETİNİ BİLELİM....ASLINDA ÇK SÖZ VAR AMA ZAMANIMIN AŞIRI YOĞUN OLDUĞUNDAN KISA VE ÖZ YAZMAYI TERCİH ETTİM..TEŞEKKÜRLER....
İki hidrojen gazı ve bir oksijen gazın muhteşem birleşimi...
Molekül yazarsan daha güzel olur.
Yazıya gelince tekdüze bir yazı okudum bilmediğim ne öğrendim diyorum, hiç. Okuyucuya bilmediği ne verdi yazar merak ediyorum. suyun 2 Hidrojen 1 oksijen molekülünden oluştuğu mu? Öyle eleştiriler varki sanki su diye bir içecek bulunmuş hayretlr içersine girmiş gibi.
Başarılar diliyorum ve gidiyorum.
Su...Günlük hayatta hoyratça kullandığımız su...Geleceğimizi düşünmeden,vara yoka kullandığımız su...Bilim adamları gelecekte Türkiye çöl olacak derken,bizlerin bu konu da hiç bir çaba harcamadığımız su...
Çok güzel bir anlatımla,suyun önemini bir kez daha hatırlattınız bize,teşekkürler...
Sevgilerimle