- 820 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR 12 MART ANISI.............
TARİH , 14 MAYIS 1970 . TÜRKİYE ÇOK OLAGANÜSTÜ GÜNLERDEN GEÇMEKTE . ASKERİ DARBE OLMUŞ VE ORTALIK KARMAKARIŞIK . YURT GENELİNDE , POLİS, ÖNÜNE GELENİ , GÖZÜNÜN ÜZERİNDE KAŞIN VAR DEYİP TUTUKLAMAKTA...
BİZ AİLECEK , BİR SÜRE OTURDUĞUMUZ ANKARA DAN 12 MART AREFESİNDE TAŞINMIŞLIĞIN RAHATLIĞINI YAŞIYORDUK , DAHA SONRA YAŞAYACAKLARIMIZI HESAP EDEMEDEN GÜNLÜK YAŞANTIMIZI DEVAM ETTİRİYORDUK..YENİ TAŞINDIĞIMIZ İÇİN KİRADA OLAN EVİMİZDEN KİRACININ ÇIKMASINI BEKLİYORDUK..GERÇİ KİRACI ÇIKMAK ÜZEREYDİ VE BİZ EVİ TEKRAR BOYAMA VE TEMİZLEME HAZIRLIKLARINDAYDIK . BU ARADA GEÇİCİ DE OLSA BİR ODA BİR SALON BİR EVDE BARINIYORDUK..
İŞTE BU EV KARMAŞASI İÇERİSİNDE , BİRGÜN OKUL SONRASI EVE DÖNDÜĞÜMDE ANNEMİN BİR TELAŞ İÇERİSİNDE OLDUĞUNU HİSSETTİM..GERÇİ ANNEM HİSLERİNİ BELLİ ETMEYEN , ÇOK SOĞUKKANLI BİR KADIN DI ANCAK BEN YİNEDE BİR TUHAFLIK OLDUĞUNU HİSSETMİŞTİM..---HAYIRDIR , BİR ANORMALLİKM VAR --- DİYE BİR SORU YÖNELTECEK OLSAMDA , BANA ÖYLE BİR BAKIŞ FIRLATTI Kİ DOĞRUCA MUTFAĞA YÖNELMEK ZORUNDA HİSSETTİM KENDİMİ...FAKAT İÇİM İÇİMİ YEMEYE BAŞLAMIŞTI..---- NEYDİ SORUN , EVET EVET BİR ŞEY VARDI AMA BANA SÖYLEMİYORDU , NEYSE BİRAZ SONRA AÇIĞA ÇIKAR NASIL OLSA ---- DEYİP BİR ŞEYLER ATIŞTIRMAK İÇİN BUZDOLABINA YÖNELDİM.
BİR ŞEYLER ATIŞTIRIRKEN İÇERİDEN ANNEM SESLENDİ ---NAMIKKK KİRACI ÇIKTI AKŞAM KÜÇÜK YATAK YORGANI TAŞIYACAĞIZ , KUZENLERİNDE YARDIMA GELECEK --- DEDİ....BENSE KENDİ KENDİME SORMADAN EDEMEDİM ,,--- YAAA BU EV DAHA TEMİZLENMEDİ , BOYANACAKTI DA NİYE BİRDEN BU HAZIRLIK --- VE YİNE DÜŞÜNDÜM ---HADİ ŞİMDİ MESADET HANIMA SOR ŞİMDİ , EĞER YÜREĞİNDEN ATIYORSA TABİİİ --- , YOK EN GÜZELİ BEKLEMEKTİ ..NASIL OLSA BİRAZ SONRA HERŞEY GÜN IŞIĞINA ÇIKARDI DA BİR SORU DAHA TAKILDI AKLIMA , ---- TAŞINMA GÜNDÜZ OLURDU , PEKİ BİZ NİYE AKŞAMA BIRAKMIŞTIK Kİ --- YİNE BEKLEMEYE KARAR VERDİM..KAFAMA TERLİĞİ YEMEYE NİYETİM YOKTU...
ARTIK AKŞAM OLMUŞTU VE ORTALIK İYİÇE KARARMIŞTI DA DAHA NE GELEN VARDI NE GELEN . KUZENLERİMDE NERDE KALMIŞLARDI ,BENSE HALA MESADET HANIMA BİRŞEY SORAMIYORDUM..
DERKEN KAPI ÇALINDI , AÇTIM . GELEN BABAM VE KUZENLERİMDİ . İÇERİ GİRDİLER SUSKUNCA VE İLK YİNE AİLEDE BELLİ BİR YERİ OLAN VE SAYGI DUYULAN ANA KRALİÇE MESADET HANIM KONUŞTU . --- NE OLDU GELDİLERMİ --- BABAM SA SADECE BELLİ BELİRSİZ BİR BAŞ HAREKETİYLE EVET DERCESİNE BAŞINI EĞDİ . ALLAH ALLAHHHH NELER OLUYORDU KİMLER GELMİŞTİ...
VE KOMUT VERİLDİ ---NAMIKKK ŞU YATAKLARI YORGANLARI ALIN , TAŞIMAYA BAŞLAYIN--KAPIYA BAKTIM , KAPIDA TAŞINMAK İÇİN BİR ARABA YOKTU , SORMADAN EDEMEDİM --- ARABA YOKMU --- ANNEM ŞÖYLE TERS TERS BAKTI VE --- YOK , SİZ SIRTINIZDA TAŞIYACAKSINIZ VE EVE GİDERKENDE ARKADA Kİ TARLANIN İÇERİSİNDEN KARANLIKTAN GİDECEKSİNİZ -- DEDİ...BEN YİNE SUSKUN AMA YÜREĞİMDE BÜYÜK BİR MERAKLA ----ALLAH ALLAHHH DOĞRU YOL DURUKEN NİYE TARLA , HEM NİYE ARABA GETİRMEDİLERKİ...
ÇARESİZ , KUZENLERİMLE YÜKLENDİK YATAK YORGANLARI VE ARA SOKAKLARDAN TARLAYA ÇIKTIK.. TARLA ÇOK KARANLIK OLSADA , BİZ YOLU BİLDİĞİMİZDEN SORUN OLMUYORDU . KUZENİME SESLENDİM -- FATİH LAN , NE OLUYOR OLUM , ---- FATİH , ABİMLER GELDİ KALABALIKLAR VE KALACAK YER YOK SİZDE KALACAKLAR--- HIIIII ŞİMDİ ANLAŞILMIŞTI...EVET ÖGRENCİ LİDERLERİNDEN OLAN KUZENİM , ARANIYORDU VE KAÇIP GELMİŞTİ DEEE DİĞERLERİ KİMDİ...FATİHE SORDUMSADA ODA DAHA GÖRMEDİĞİNİ VE BİLMEDİĞİNİ SÖYLEDİ..
BU ARADA POLİS ARABALARINIDA TAKİP ETMEYE BAŞLAMIŞTIK , TEPESİNDE YANIP SÖNEN BİR IŞIKLI ARAÇ GÖRDÜKMÜ , TARLADA SİNİYOR VE GEÇİP GİTMESİNİ BEKLİYORDUK...BÖYLELİKLE EVE VARMIŞTIK....
BİZİM EV BAHÇELİKLİ VE YENİ YERLEŞİM OLAN BİR YERDEYDİ , ETRAFTA PEK KOMŞUDA YOKTU .BU NEDENLE BİR SÜRELİĞİNE DE OLSA KORUGANLI BİR YER OLARAK GÖRÜYORDUK ORASINI...EN AZINDA GECE DE OLSA UZAKTAN GELENLERİ GÖREBİLİRDİK...
EVE VARDIĞIMDA PENCERELERDE PERDE OLDUĞUNU GÖRDÜM , İÇERİMDEN --- OOOO MESADET SULTAN ÖNCEDEN HAZIRLIĞINI YAPMIŞ BİLE --- DİYE GEÇİRDİM..
BAHÇE KAPISINI AÇIP İÇERİ GİRDİK , BEN EVİN KAPISINI DA AÇTIM VE BİR TELAŞLA İÇERİ GİRDİK Kİİİ OOOOOO BİRDE NE GÖREYİM , HANİ BİR SÖZ VARDIR -- KIRKLAR YEDİLER HEP BURDA -- DİYE ..İŞTE ÖYLE BİR ŞEYDİ...
BAŞTA KUZENİM ORAL ÇALIŞLAR OLMAK ÜZERE , ŞAHİN ALPAY , CENGİZ ÇANDAR , SERHAT KARADAĞ , YANLIŞ ANIMSAMIYORSAM HALİL BERKTAY VE AYRICA DERNEKTEN TANIDIĞIM 6 ARKADAŞ DAHA VARDI...YATAKLARI YORGANLARI YERE BIRAKTIKTAN SONRA , SARILIP KUCAKLAŞTIK TEK TEK...EEE NEDE OLSA BENİM DERNEK ARKADAŞLARIMDI , KADERDAŞLARIMDI ONLAR ..
BU ARADA DÜŞÜNMEDEN DE EDEMEDİM HANİİİ...---EEE MESADET HANIM SENİN ALACAĞIN OLSUN , EVİ TEMİZLEMŞSİN , PERDELERİ TAKMIŞSIN VE BUNLARI BİZDEN HABERSİZ GİZLİCE YAPMIŞSIN ---
BİRAZ SONRA DA KOCA BİR TENCERE YENEKLE ANNEMLE , BABAN ÇIKAGELDİLER...YER SOFRASI HAZIRLANDI VE YEMEKLER YENİLDİ, ÇAYLAR İÇİLDİ..ÖZLEMİŞTİK BU SOHBETLERİ ANLAŞILAN Kİ GECE YARISINI ÇOKTAN GEÇMESİNE KARŞIN BİZ HALA KARANLIKTA SOHBET EDİYORDUK...SADECE İÇİLEN SİGARALARIN IŞIKLARI AYDINLATIYORDU ORTALIĞI....
VE BİR SÜRE SONRA ANA KRALİÇE AYAĞA KALKTI , --- GEÇ OLDU HADİ BİZ GİDİYORUZ SİZDE YATIN , MUTFAKTA HERŞEY VAR SABAH KAHVALTINIZ YAPIN ÖĞLENE BEN GELİRİM -- DEDİ.
KAPILAR VE CEVRE KONTROL EDİLDİKTEN SONRA GECENİN KARANLIĞINA BİRBİR SÜZÜLEREK EVLERİMİZE DÖNDÜK...
BU DURUM ÜÇ İKİ GÜN BU ŞEKİLDE DEVAM ETTİ VE DAHA SONRA EV BOŞALTILDI , HERKES BİR ŞEKİLDE ,ANNEM TARAFINDAN BAŞKA DİYARLARDA SAKLANMAK ÜZERE , DUALAR EDİLEREK UĞURLANDILAR ..
SONRASIMI , ORALLAR GİTMESİNDEN HEMEN SONRA , POLİSİN EVİ ÇEMBERE ALMASI , KİMSEYİ BULAMAMASI , ETRAF KOMŞULARDA İSTİHBARAT ÇALIŞMASI YAPILSADA , MESADET HANIMIN AKILLI ÇALIŞMALARIYLA BİR ŞEKİLDE ÖRGÜT EVİ BASKININDAN KURTULMAMIZDI ...
EVET DOSTLAR BUGÜN 12 MART VE BİR DÖNEM E DAMGA VURAN BİR OLAYIN YILDÖNÜMÜ.......O DÖNEMDE , BİR ŞEKİLDE CANLARINI VERMİŞ VE UNUTULMAYAN DOSTLARIMIZI MİNNETLE SEVGİYLE ANIYORUM............................EMİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.