- 1552 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Bu sitenin sakinlerine bir de seçenlere!
Selam dostlar
Bugün trenlerim yüklerini boşaltacağı yeri biliyor ama sahibini arayan mezar gibi kös kös bakıyor etraftan gelip geçenlere ve gözlerini hapsediyor belli belirsiz zaman dilimleri,isyana dönüşmeden boşaltıyorum hamallığını yaptığım yükleri bir bir.
Her gün yüzlerce şiir okumanın ve yazı okumanın zorluğunu hepimiz fark ediyoruz . Bu yüzdende şu günün şiirleri ve yazılarında biraz seçici olunsa diyorum bakıyorum aynı kişiler geliyor önümüze; beğenip beğenmememiz değil konu neden aynı isimler gelir ki ya hu kardeşim o ismi her hafta iki gün de bir tekrar okumak zorunda mıyım. Ben biliyorum içinizden sizde katılıyorsunuz bana, hani değişik isimlerinde olacağı yazılıyordu seçkiyle ilgili yazıda.
Sanıyorum kısa bir şekilde meramımı anlattım sanırım.yanlış anlaşılmasın benim şiirlerimi yada yazılarımı seçmiyorsunuz diye yazmadım, hatta benimkileri seçmeyin de, ben zaten şair sayılmam, ama o kadar çok güzel şiirler geliyor ki bazen çok sonradan fark ediliyor.
Yorumları doldur boşalt yapılan yazı ve şiirler yerine; gerçekten okunan yazılar olsun, ahbap çavuş ilişkisi asla olmamalı, bırakın başka arkadaşları da teşvik edelim daha güzellerini yazmaya.
Başkalarına da yeni yerler açalım, yalnız yaşamadığımız bu sitede, örnekleri çoğaltalım, yoksa inişler çıkışlara benzemez.
saygımla
haysah
YORUMLAR
Ben artık kendi adıma seçilen şiirlerle ilgili hiç bir şey yazmıyor, hiç bir şey sormuyorum. Güne gelen şiirlere bakıyorum bana hitap ediyorsa yorum yazıyor, hitap etmiyorsa hiç bir şey yazmadan sayfadan ayrılıyorum.
Şiirler nasıl neye göre seçiliyor bilmiyorum. Daha önce bı konuyu gündeme getiren çok dostlarımız oldu ve alınan cevapları hep aynnı idi. Sanırım susmanın nedeni bu.
Teşekkür ediyorum paylaşımınız için. Saygılar yüreğinize
seçki konusunda daha önce güne düşen bir şiirde (gel de yazma 4 )yoruma yazmıştım tekrar buraya da yazmak istedim öneri olarak...
e robot siteye karşılıksız hizmet etmekte...onun da bu hizmetlerine karşılık şiir seçme hakkı olmalı diye düşünüyorum...:)
güne seçilen şiirlerin dışındaki şiirlerden ratgele bir seçim
" günün e şiiri "
böylece farklı şairlerin şiirlerini okuma tanıma şansı doğacak eşit adil biçimde...
seçici kurulun da daha dikkatli davranmasına vesile olacaktır....
tıpkı yemek yeme alışkanlığı gibi zaman içinde aynı isimleri seçme alışkanlığı da kazanılabilmekte gördüğümüz kadarıyla ne yazık ki...
e robotun böyle olumsuz bir alışkanlığı ahbap çavuş çıkar ilişkileri hiç bir zaman olmayacak ...bu açıdan emin olacağız...:)
şiire yazıya edebiyata sanata emek veren gelişimine destek verenlere eşsiz katkılar sağlayan iyi niyetle yararlı olmaya çalışan tüm değerli dotlara gönül dolusu teşekkürler...iyi ki varsınız değerli dostlar...
tekrar kutluyorum açık yürekli paylaşımı değerli şair dost sevgili haysah....
sevgim saygım her daim...
hayrettin şahin(haysah)
yorumunla bana verdiğin güzel desteğe çok teşekkür ediyorum
amacım bu yürüyen sistemi onarmak daha güzele gitmesini sağlamaktı sanıyorum yanlış anlaşılmadım.
elbette bunu yaparken özellikle kendimi işin dışında bırakmak istedim seçkiyi istemediğimi belirterek kaldıki benim şiirlerimede çoğu zaman uğur böceği konmakta bunun farkındayım hatta hiç beklemediğim bir şiirimde güne gelmiştir
amacım yaygın ve sürekli gelişen yenilenen ve üretilen edebiyatı gerçekleştirmeyi kolay kılınmasına yardımcı olmaktı
tekrar size çok teşekkür ediyorum
saygı ve sevgimle
değerli şair dost sayın haysah kutluyorum yürekten öncelikle konuyu açık yüreklilikle gündeme taşımanızı...
şimdi seçki kurallarına bir göz atalım...
--------------------------------------------------------------------------------------
"Önceden üyelerimizin puanları ile seçilen günün şiiri belli bir zaman sonra gruplaşmalara açık bir zemin haline gelmiştir. Direk yada dolaylı yollarla puan istemeler, üyelerin gruplaşma var diye endişe etmeleri gibi örnekleri sıralayabiliriz. Konunun çözümü için yapılan tartışmalar sonucu gelen öneriler ile şiirleri gün boyunca okuyan kurul sistemi oluşturulmasına karar verilmiştir
şiir seçki kurulu
Sekiz kurul üyesi ve iki yöneticiden oluşmuştur. Toplam on kişidir.
Gece saat 00:00 dan başlayarak ertesi gece 24:00 a kadar siteye eklenen bütün şiirler içinden;
-kurgusu ve içeriği ile dikkat çeken şiirler
-imlâ ve noktalamalar doğru kullanılmış şiirler
-ilk şiirlerine göre yol katetmiş ve kendini geliştirme becerisine sahip kalemler
-özgün, farklı içerik ve kurguyla kaleme alınmış şiirler
-ölçüleri doğru, içeriği tekdüzeliği aşmış, uyak, durak hataları olmayan hece şiirleri
"Uğur Böceği" ile işaretlenerek seçkiye alınır. Bu seçkiye alınan şiirler içinden 3 adet şiir günün şiiri olarak belirlenir
günün şiiri nasıl belirlenir ? şiir seçki kurulu
24 saat içinde seçkiye alınan şiirler içerisinden yine kurul üyeleri tarafından üçer adet şiir güne önerilir.
Her üye üç adet şiir önerir. Bu üç şiir;
1- Serbest şiir çalışması ( bütünüyle iyi yazılmış şiirler içinden seçilir. )
2- Hece şiiri
3- Serbest şiir ( bu ikinci serbest çalışma; farklı içeriği, üslubu olan; kendini geliştirme becerisine sahip üyelerin, hatırlatıldığında düzeltebileceği küçük hataları olan ve yanlışları üstünde göstererek, doğruya yönlendirilebilecek şiirlerinden seçilir.
amaç o şiirin altında üyelerin eleştiri yapabilmesi ( edebi çerçevede ), iyi bir şiirde karşılaşılabilecek hataları keşfetmesi, bir nevi yeteneği olan ama henüz bazı hataları gözünden kaçırabilen üyelerin uyarılması ve daha iyiye yönlendirilmesidir.)
Kurul üyelerinin her birinin güne önerdiği üçer şiirden, en çok öneri alan şiirler güne gelir.
Güne öneri yaparken ayrıca dikkat edilen hususlar da şunlardır;
- seçki alan şiirler içinden önerilir
- hiç güne gelmemiş ya da yakın zamanda güne şiiri gelmemiş üyelerin şiirleri öncelik taşır
Her astığı şiir güne gelebilecek kalitede olan üyelerimiz var. Eğer Kurulun amacı hep en iyi şiiri güne getirmek olsaydı, her gün o şairler günde olurdu.
O zaman "Kurul"un bir önemi de kalmazdı. Her zaman iyi şiir yazan arkadaşları "Günün Şairleri" diye belirler ve her gün onların şiirlerini sırayla güne getirirdik.
Başlık "Günün Şiir" dir. "Günün En İyi Şiir" değildir.
Son olarak ; günde ortalama dört yüz şiiri değerlendirmenin çok zor olacağını ve kurul üyelerinin de birer insan olduğunu düşünmemiz gerekir."
----------------------------------------------------------------------
öncelikle edebiyatımızın gelişim adına verilen emekleri çabaları kutluyor emeği geçenlere sitemiz adına sanat adına şahsım adına teşekkürlerimi sunuyorum...sistem olarak çok güzel düşünülmüş zaman içerisinde oluşan sorunlar göz önüne alınarak yeni çözümler bulunmuş...
lâkin tüm bu iyileştirme çabalarına rağmen halâ rahatsızlıklar mevcut...elbette kolay değil günde 400 den fazla eser okumak..
ve 8 + 2 = 10 ...(sanırım şimdi dokuz ) kişi allah kolaylık versin bu arkadaşlarımıza...göze batan sürekli aynı isimlerin gündeme gelmesi...şair arkadaşlarımız güzel yazıyorlar ona da bir sözümüz yok...
seçim yapan sekiz arkadaşın şiirlerinin sürekli seçkide olmasından da benim açımdan bir mahzur yok...seçicileri bilmesek de şiirleri sürekli seçkiye girenler arasında oldukları herkesce malum....:) bazılarının sürekli bunların etrafında dolaşmasından iltifatlarından da anlaşıldığı gibi ...:))
seçki kaldırılsın mı sorusu akla gelebilir...hayır...seçki sağlıklı seçildiği takdirde teşvik edici yapısıyla edebiyata olumlu geliştirici katkılar sağlar...
sağlıklı olmaması ahbap çavuş ilişkilerine dönmesi durumunda edebiyata sanata en büyük zararı verir hep aynı tür eserlerin seçilmesi hep aynı tür çalışmalar yapılmasına yönlendirir çalışma yapanları ki bu da sanatçının sanatın ölümüdür...
hoca gibi beslendikleri kaynağı bindikleri dalı kesmekteler...
"hiç güne gelmemiş ya da yakın zamanda güne şiiri gelmemiş üyelerin şiirleri öncelik taşır"...( maddesi ne kadar uygulanıyor..?)
serbest şiirler hecelere göre daha tarafsız seçiliyor gibi geliyor sanki...:)
kimseleri kızdırmamalısınız yaptığınız çalışmalarla ya da verdiğiniz tepkilerle sizi seçkiye bile sokmayabilirler...:)
ben seçki için yazmadığımdan rahatlıkla ifade ediyorum... hedefim farklı ...benim arzum sadece çok özel farklı çalışmaların gündeme taşınıp okuyucularda düşünme biçimlerinde yeni oluşum açıları sağlanması..seçilenleri daha fazla kişi okuduğu için anlamlı seçki...
sanatın gelişmesi evrensel boyuta taşınması çabalarım hep bu yönde...
yorum yazanların azlığı
seçki konusunda gazaba uğramak istemeyenlerin belirtisi olabilir mi acaba....:)))
sayın Ansızın'ın da belirtiği gibi
"........ Başlık "Günün Şiir" dir. "Günün En İyi Şiir"...... değildir."
bu da demektir ki değerli dostlar " en iyi şiirler seçkiye girmeyenler "....:))))))
şiire yazıya edebiyata sanata emek veren gelişimine destek verenlere eşsiz katkılar sağlayan iyi niyetle yararlı olmaya çalışan tüm değerli dotlara gönül dolusu teşekkürler...iyi ki varsınız değerli dostlar...
tekrar kutluyorum açık yürekli paylaşımı değerli şair dost sevgili haysah....
Güzel ve bir okadar da zor bir konuya değinmişsiniz. Sitede şiirler kısmına şöyle bir girip baktım ve açıkçası gözüm korktu. Birde yöneticilerin bunları hergün tek tek okuyup değerlendirdiklerini düşününce aman dedim. Seçki gerçekten çok zor bir şey. Zor çünkü günde onlarca şiiri oku değerlendir ayır. Bence yönetim bu seçki işini bırakmalı. Bırakmalı çünkü işlerinin bu kadar zorluğuna rağmen şaibe altında kalıyorlar.
Aslında acemi kalemleri teşvik edici yeni yöntemler geliştirebilirler ve ustalar siz artık bir kenarda bekleyin diyebilirler. Fakat bu kezde benim ne acemiliğimi gördünüz sesleri yükselir. Yani Hayrettin Bey hakikaten zor bir konu seçmişsiniz....
hayrettin şahin(haysah)
zor işler zor adamların işidir dermişim
aslında söylenenleri duydum millet artık fazla konuşmuyor yıldımı yoruldumu onu bilmiyorum dedim ben dile getiryim bari
işe yaradıysa ne mutlu bana
saygımla
Muhterem zor bir konuyu dile getirmişsin.
Sitede son zamanlarda bayağı işler yapıldı. Bu konuda da bir şeyler düşünüldüğü söylendi. İzliyoruz.
Bence ;
A) YÖNETİMİN SEÇKİSİ
b) üYE OYLARI
c) iKİNCİ GELEN
ŞEKLİNDE ikitane birinci ve bir ikincili sistem cazip olur.
Çünkü yönetim değişik noktalara ehemmiyet veriyor. Varsın kendi seçsin.
Üyeler de başka şeyler arıyor. Ve bazen popüler ama kalitesiz bir yazı güne damga vurabiliyor.
İkinci Gelen ise yönetim ve okuyucunun ortak seçimi olsun ve ümüt vaad eden desteklenmesinde faide olan bir yazara ve yazıya verilsin. İki birincinin yanında bir ikinci olsun.
Yönetim haftanın yada ayın yazısı da seçebilir.
Peş peşe yazı koymak yerine gün aşırı girmek de uygun olur. Bazıları sadece yazı asıyor. Puan dahi vermiyor. Eleştiri yapmıyor. Yazı bile okumuyorlar. Çok aşırı yazı asıldığı için çoğunu okumak kabil olmuyor.
Bazı şeyler bizlere bağlı. Biz okuyup yazanlar kendimizi denetlemeli ve uyarmalıyız.
Yazınız bu sebeple önemliydi.
Kutlarım.
Selamlar.
hayrettin şahin(haysah)
güzel katkıda bulunmuşsunuz
aslında güzel yaklaşımlarda bulunmu her iki yorum yapan arkadaşımda sitede güzel şeyler oluyor bunun farkındayız ama günün şiiri seçkisiyle ilgili yazıyı okudum bu aslında en iyi şiir değil ama en azın diğer iyilerinde orada millete okutulması olarak planlanmış ama gördüğüm bir kaç isim bir ikigün arayla üst üste geldi takip ettiğim kadarıyla o şiirlere bakınca yazmak zorunda kaldım aynı isim yerine başka arkadaşta okuyucuyla buluşsun amacındayım
benim şiirlerimi asmasınlar o sayfaya
ben diğer şair arkadaşlar adına yazdım bu yazıyı....................................saygımla