- 1165 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
BİTTİ DİYE ŞÜKRETTİM...
Arabamın muayene zamanı gelmişti.Hazır muayene yaptıracakken bir daha tekrar işlem yaptırmayayım diye LPG taktırmaya karar verdim.Zira son zamanlarda, acil durumlar dışında arabayı kullanmak istemiyordum.Ee…bu devir hesap kitap yapma devri,kemerde delik açacak yer kalmadı,beller koptu kopacak.
Neyse LPG taktıracağım yer ile hesapta anlaştık ve takıldı.Bundan sonra benim için çile başladı.LPG sızdırmazlık belgesini almak,muayeneye götürmek,egzozsuna baktırmak 3 günümü aldı. Son olarak Ankara Emniyet Müdürlüğü’ne gidip,Lpg yi ruhsata işletecektim ve bitecekti.Gittim tabi,orada da evrakları imzaladım.Polis memuru bey “yarın saat 16.00 da gelip yeni ruhsatınızı alın” dedi. “Ohh” dedim “nihayet bitti şükür”
Ertesi günü 15.45 gibi çıktım yola, Emniyet Müdürlüğüne geldim.Ruhsatı alacağım birime çıktım.Bende bir rahatlık,bir rahatlık.Her işi bitirmiştim ya…Bir gün önceki memurun vermiş olduğu numara yazılı kağıdı,buradaki memura uzattım.
---Beyefendi ruhsatı almaya gelmiştim,dedim.
Memur kağıdı aldı ve bir müddet evrakları karıştırdıktan sonra,
---İşlemler yanlış olmuş hanımefendi,onlar düzeldikten sonra ruhsatı alabilirsiniz…
Hayda… Nereden çıktı şimdi bu? LPG sızdırmazlık belgesinde,arabanın şase numarası yanlış yazılmış.Onyedi haneli sayı nasıl yanlış yazılır.
Polis memuru beyin verdiği evrağı alıp hemen numarayı düzelttirmek için yola çıktım,düzelttirip yine emniyet müdürlüğüne döndüm,polis memuruna verdim.Gün bitmişti…
---Olsun,dedim.Bu kadar hata kadı kızında da olur.Bir gün gecikmeli olsun, hayırlısı olsun.
Ertesi günü yine emniyet müdürlüğünün yolunu tuttum.
---Hanımefendi şase numarası yine yanlış yazılmış.
Bu sabah tersimden de kalkmamıştım.”Sakin ol Sevgi” dedim kendi kendime.
Gittim yine düzelttirdim.Yine emniyet müdürlüğüne geldim…
---Hanımefendi yine yanlış yazılmış…
Çıldırsa mıydım acaba?Evet resmen çıldırdım.17 haneli bir sayı ve dördüncüye gideceğim…Polis memuru, yanlış olan şase numarasını ruhsata işlediği için ruhsatta yaprak bitmiş, yeni yaprak için de 62 Türk Lirası para ödeyecekmişim…İşlemleri bir gün geciktir senden faizi ile alırlar,kendileri hata yaparlar,yine senden alırlar.Nasıl iş anlamadım.
Kimin suçu bu?Kaç günün heba olmasına mı,Yıpranan sinirlerime mi,fazladan ödeyeceğim paraya mı yanayım?Evet çok bir meblağ değil tabi ama benim suçum mu?
Bu düşüncelerle şase numarasını düzelttirmeye tekrar gittim,bana kırk dereden, kırk su getirmeye çalışıyorlar.İşte, o anda bende ki şarteller attı.”Kardeşim 17 haneli rakkamları bir arada yazamıyorsanız ve bunun faturası yine bana kesiliyorsa,siz daha neyi anlatmaya çalışıyorsunuz?” Biraz volumu yüksek konuşmalardan sonra 4. kez evrağı aldım,yine meşhur emniyet müdürlüğüne geldim…Ee…artık gele gide tanınmaya başlamıştım.
Polis memuru bey beni aldı,ruhsatı düzenleyen memurun yanına götürdü (herkesin giremediği bir bölüm) Allah razı olsun 15 dakikada hemen yeni ruhsatı çıkardı veeeeeeee ruhsatım avuçlarımın arasındaydı işte…
Bir haftadır yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim…Yurdumun halleri diyorum, bu kadar vurdum duymazlık,bu kadar lakaytlık başka ülkelerde var mı yoksa bize mi mahsus?…Bu gün git,yarın gel…Üstüne bir de para ver…İşlerin böyle yürütüldüğü ülkemizde yapılan hatalara karşılık,yine de çabuk bitti diye şükrediyoruz…Kuzu gibi halk olduktan sonra,daha çokkk gider geliriz…
Dilerim her işiniz yolunda gider…Sevgiyle kalın, Sevgi’siz kalmayın…
SEVGİ SALMAN
YORUMLAR
merzifondan İztanbula tayinim çıktı. Lojmanı teslim edeceğim. Belediye'ye bir dilekce yazdım. İnanırmızınz tam 9 yer parefe etti. Ordan oraya. ordan oraya... Belediyeden cıktığımda o kadar imzalı kağıt benim elimdeydi. Peki niye imzalamışlardı. Eğer o belge önemliyse niye en son benim elimde kalmıştı. Emine hanım güzel söylemiş. " devletle, deliyle uğraşılmaz" diye. Sevgilerimle...
Üstade, Çok güzel bir anlatım . Şükretmelisin ki Ankara 'yı tanımışsınız. Birde Üniversite kaydı için geldiğiniz zamandaki gibi Ankarayı tanımamış olsaydınız bu işkence daha da çekilmez olurdu.
Hizmetini Devlette vakfetmiş kişiler, Halka hizmetin Hak'ka hizmet düsturu ile haraket etseler hem vatandaş hemde bu kişiler rahat eder kanısındayımj. Bir tek hayırlı dua , bin musibeti önler.
Bu bağlamda gelip geçmiş olsun ve LPG yi sağlıkla kullanın dileklerimle saygılar sunarım. Esen kalınız
Benzer bir olayı geçen yıl nisan ayında bende yaşadım. güzel ülkemin garip halleri
güzel bir anlatım... fondaki resim çok hoş olmuş sevgi hanım, yazınızı kutlarken
seçtiğiniz resim içinde tebrik ederim.
her dem sevgi ve saygılarımla.
Sevgi Salman
Ne yazık ki resmi kurumlarda işler böylesine yavaş ve böylesine akıl almaz şekilde yürüyor sevgili şairim. Ve biz bu hatalar karşısnda ne sesimizi çıkartabiliyor ne de yapılan hatalardan dolayı kimseye karşı kıabiliyoruz ve sonunda yine aynı oyunlara ve hatalara maruz kalıyoruz.
Bazen düşünüyorum" insanlar hakettikleri şekilde yönetilirler" sözü gerçekten doğru diye.
Sesimizin çıkması ve haksızlıklara karşı durabilmemiz dileği ile. Sevgiler yüreğinize
Sevgi Salman
Çok haklısınız.
Tamamen kuzu gibiyiz. Ancak çok sinirlenirsek bir debeleniyoruz.
10 numara.
Saygılar.
Sevgi Salman
Kuzu olmaya devam yani.Teşekkürler
Sevgi Salman
ir haftadır yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak istedim…Yurdumun halleri diyorum, bu kadar vurdum duymazlık,bu kadar lakaytlık başka ülkelerde var mı yoksa bize mi mahsus?…Bu gün git,yarın gel…
iste devleti bunlar gibi isini dogru düzgün yapmayanlar da zora koymuyor mu sanki.
sonra ülkeyi yönetenler suclu.kardesim isini yap insan gibi diyesim geldi.
neyse ki sonunda basarmislar ama sizide sinirden mahfetmisler.
yüreginize saglik samimi yaziydi.seviyorum böyle dogal icten geldigi gibi olan paylasimlari.
sevgilerimle
Sevgi Salman
Sevgilerimle
Geçmiş olsun Sevgi, ben de üç gündür doktorla eczane arasında mekik dokuyorum. Yan protokol no yanlıl yazılır, ya ilaç eksik yazılır. Ya da herşey tamam dediğinizde sistem çöker. Eeee bir deliyle, bir de devletle uğraşılmazmı derlerdi de anlamazdık. Çok doğru bir lafmış.
Tekrar geçmiş olsun...
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Okurken sinirlendim..Çünkü hep kaşılaştığımız olayları akıcı bir dille aktarmışsınız.
Tebrikler.
Sevgi Salman
neremiz doğruki.....deve misali...... o kadar güzel anlatımki......sanki benim ruhsatımdı.....allah devlet kapısına düşürmeye......saygılar yazınız deniz mavisi gibi çok güzeldi....saygılar
Sevgi Salman
Benzer olayları yaşamayanımız yoktur ne yazık ki ! tarfikte, belediyede, tapu daireleinde, hastahanelerde...Bilmem daha nerelerde..Çok normal bence..geri kalmış bir ülkenin klâsik kuralları...ne yazık ki tabii...
Sevgi Salman
Maalesef Türkişye' min manzaraları bunlar. Denecek ve yapacak bir şey de kalmıyor bazen.. Sinirlenmemekten başka. Çok güzeldi sevgili arkadaşım. Sevgilerimle
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Gözünüz aydın olsun..Zor bir işlemi tamamlamışsınız..Nüfus Müdürlüğüne gitmem lazım. Sürekli erteliyorum. Korkunun ecele faydası yok ama...En son gittiğimde Van'ın Edremit ilçesinde kayıtlı çıkmıştım. Oysa Balıkesir / Edremit olmalıydı..İlginç yanı Türkiye haritasını katladığınızda her iki Edremit üst üste geliyor..:-))
Saygılar.
Sevgi Salman
62 bin Türk Lirası para ödeyecekmişim.........Evet çok bir meblağ değil tabi ama benim suçum mu?
62 binlira sizin için az bir rakamsa siz baya dolar milyarderisiniz, yada 62 bin değilde 62 lira yazacaktınız sanırım?