Papatya Perisi
Zamanın birinde bir ormanda Papatyalardan örülü saçlarıyla dolaşan bir peri kızı yaşarmış.Ellerinde hep güzellik saçan pırıltılı tozları,Nadide bir gülüşü varmış.Kendi ormanında birçok arkadaşı onun güzelliğine hayran mı hayran bakarmış.Papatya saçlı kız kimseyi üzmek istemez, herkese iyilikle, saygıyla yaklaşır, en zor anlarda bile sabrını sonuna kadar muhafaza eder ve ince zekasıyla her ilişkiyi dengede tutmaya çalışırmış.
Günlerden bir gün güzelliği yine başına dert olmuş Papatya perisinin.Ormanın iki güçlü Kralı ;Karanlık Orman ın Kralı ASTA ile Aydınlık Orman Kralı ESTE ;Papatya saçlı kızı huzurlarına davet etmiş, ortak huzura çıkan peri kızı güzelliğiyle ortak sarayda yine yürekleri birbiribine düşürmüştü.
Kralları evlilik dileklerini Papatya saçlı peri kızına anlatmış peri kızı ise yanakları pembeleşerek iki kudretli kralı dinlemişti. Sıra Karar vermeye geldiğinde Papatya saçlı kız
hayatının sınavını verdiğinin farkına varmış, Krallara güzel teklifleri için teşekkür etmiştir.
Papatya saçlı kız olanların Kendilerine olan hislerini aşktan mı yoksa birbirlerine karşı olan hırslarından mı olduğunu bir türlü çözümleyememiş.
İyice düşündükten sonra bu iki kardeş krala bir teklif iletmek için tekrar yola koyulmuş. Saraya vardığında Kralları zarif bir şekilde selamlamış. Kral ESTE ile ASTA nın kalbi hiçbir savaşta böyle atmamıştır.
-Efendim sizlerden bir ricam olacak, kararımı verebilmem için sizlerin bir ay süreyle yer değiştirmenizi istiyorum, Eğer uygun görürseniz.ASTA VE ESTE iyi krallar olmalarına rağmen hiçbir zaman birbirlerinin ülkelerine gitmemişler ve müdahale etmemişler işlerinde hep birbirlerine saygılı davranmışlar asla Papatya saçlı kız haricinde birbirlerine hiçbirşekilde ters düşmemişlerdi.
Kral Asta :
-Benim için sorun olmaz ancak Kral Asta’yı bilemem.
Kral Este:
-Karanlıkları yönetmek kadar zor olmasa gerek hıhıhı.
-anlaştık ozaman.
’Anlaştık ’dediler ve yer değiştirdiler.
Aydınlık ülke gündüz; Karanlık ülke ise gece anlamına gelen krallar aslında aynı toprağın krallarıydı ,sarayları bile ortaktı.
Ancak Ormanda gece ve gündüz hayat sürekli devam ederdi.İki Kral adaletle yönetirlerdi.Asta Ve Este karanlık ve aydınlık taraflarını keşfetmenin heyecanını ve beceriksizliğini yaşıyordu.
’Papatya saçlı peri kızı için’ diyordu ikisi de ancak yeni bir dünyanın açılan kapıları ikisini de eksik olan taraflarına yönlendirdi.Gel-git gibi iki Krallar da birbirlerini tamamlıyordu aslında.Krallardan ESTE Aydınlık Krallıktaki bir Havva kızına gönlünü kaptırdı.
ASTA ise karanlık esmer bir güzele akıverdi.Eksik olan taraflarını tamamladılar.
Bir ay dolmuştu.
Ve ay doğumunda
Ortak Krallar papatya saçlı kızı okadar da istemiyordu.
İkiside yüreğinin eksik taraflarını karşı krallıklarda bulmuşlardı.
Papatya saçlı kız peri kızı gece başka, gündüz başka göründüğü için iki kralı iyi tanıyordu.İnce zekası Kralların ne istediğini anlamalarına sebep oldu.
Papatya saçlı peri kızımız ise ormanda güzelliğiyle dillere destan nam salmaya devam etti.
Krallar da adaletle hüküm sürmeye eşleriyle birlikte devam ettiler.
umut KURU
YORUMLAR
bu internet beni mahcup etmeye bayılıyor... öyle aksilikki sorma.....bir kaç sayfada kesiliyor tekrar aynı aynı....güzel kalem....geç oldu bağışlarsın....uslubun belli su gibi öyküde o kadar güzel mesajlar varki.... ben bana düşeni aldım bile değişik ve çok hoştu tebrikler...
umut kuru
biraz dagha üstünde durulursa bundan daha güzel şetler yapabilinir
Artık vakit olursa
vakit...
beğenmene sevindim...
Atgözlüklerimizi çıkarıp tarafsız baktığımız bir çok olay da öyküdeki gibi mutlu sona ulaşmaz mı?Ç ok ibret alınacak öykü,tebrikler,saygılar.
umut kuru
Handan Akbaş Gözlüklerimizi çıkardığmız gün yüneşi ve ayı çok net olarak görebileceğiz.
Her şiirinde ve yazısında fark yaratan değerli arkadaşım.
Güzel bir masaldı. Keşke gerçek hayatta da bu kadar kolay olsaydı.
Kims kimsenin halinden anlamıyor. Herkes kendi penceresinden ve görüş açısından bakıyor olaylara.
Empati neredeyse yok.
Bolca sempati var.
Ve daha çok antipati var.
Dolayısıyla kaos var. Kavga var. Dövüş var.
Karanlığa küfredene kadar bir mum yakmak daha kolay değil mi?
Tebrikler kalemine.
Sevgiyle selamlar.
umut kuru
evet kolay değil
karanlık ve aydınlık taraflarımız keşfe gebe ama gitmekten amalamaktan empati kurmaktan yoksunuz maalesef...
evet mum yakmak lazım ama mum yok olsa kibrit yok yani mazeretimiz çok...