- 1912 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞAMAMIŞ BEBEĞİME
Ne kadar çok istemiştim senin doğmanı. Çok ama çok istemiştim. Sen benim, umudum olacaktın. Yeniden doğacaktım seninle. Seninle büyüyecektim tekrar.
Anne olduğumu hatırlayacaktım yeniden. Seni emzirirken, süt kokusunu çekecektim ciğerlerime. Kalbim, senin haberini aldığında, o kadar çok çarpmıştı oysa. Bana, babana ve ablana hediye olarak gelecektin.
Minik patikler örecektim ellerimle. Zıbınlar alacaktım minik bedenine. Senin, bedenimin içinde büyümeni, bana attığın tekmelerinin heyecanını yaşayacaktım her saniye, her an, her dakika.
Sen, yolun yarısından sonra tekrar yaşama sebebim olacaktın. Fakat olmadı bebeğim, ol(a)madı. Affet beni. Seni düşündüm bebeğim seni. Sakat olma ihtimalin vardı. Cesaret edemedim. Göze alamadım seni ömür boyu mutsuz etmeye. Habersizce ve yanlış zamanda karar vermiştin dünyaya gelmeye. Korkak bir anneyi ister miydin ?
Ben senin dünyaya gelmeni çok istemiştim. Günlerce ağladım. Çareler aradım, bulamadım. Affet beni, doğamamış bebeğim.
Aradan kaç yıl geçti bebeğim. Fakat ben hala sendeyim.
YORUMLAR
Sevgili Nermin hanım. 1997 haziran ayını yeniden yeniden yaşadım yazınızı okuyunca. 1996yılının aralık ayının sonunda hamile olduğumu , ocak ayının sonunda da ikiz bebek beklediğimi öğrenmiştim. Öylesine mutluyduk ki eşim ile. on yaşındaydı oğlum ve artık bir bebek daha istiyorduk. ŞLubat ayı ortalarında bende bir takım farklılıklar oluşmaya başladı bebeğim iki aylık olmasına rağmen ben beş aylık hamile gibiydim ve hemen hastaneye yattım. beş ay boyunca bebeklerim ile mücadele verdik. İkiz bebklerimden birini dört buçuk aylıkken karnımda kaybettim. Ölmüştü ve diğeri yaşıyordu. Ölen bebeğim normal doğuıum ile doğdu ve onu gömdük. Sonra ikinci bebeğim için mücadeleye başladık. yirmi beş gün. aralıksız elim karnımda ve tek damla uyku uyumadan haziran ayını atlatmaya çalışıyorduk. Altı aylık olduğunda bebeğimi doğuracak ve küvezde geri kalan zamanını tamamlaycaktı. ve o kara gün sancılar içinde geçirdiğim o kara gün bebeğimi kaybediyordum ve hiç bir şey yapamıyorduk. Üç gün boyunca sancılar içinde bebğimi tutmaya çalıştım ama olmadı ve canlı dünyaya geldiğinde beş buçuk aylıktı ama beş dakika bile yaşamdan kaybettim onu da. Sonrası ise tam bir kabustu benim için. kızıma hamile kalana kadar hastenenin önünden bile geçmedim. Kızımıa hamile kalıp onu dünyaya getirmek için hastaneye yattığımda ikinci bir darbe daha işnmişti üstüme ve kızım ile birlikte ölme gidyorduk. Son anda kurtardı doktorumuz ve o günden sonra yaşadıklarımızı nasıl anlatabilirim size bilmiyorum.
Sanırım sizin doğmamış bebeğinize yazdığınız mektubu onun için çok iyi anlayabiliyorum. İçimi acıttınız Nermin hanım. Sevgiler yüreğinize
yazınızdan sağlık probleminden dolayı böyle bir karar verdiğiniz anlaşılmıyor, bende sizi yanlış anladım özür dilerim,
doğum kontrol sistemi bilmiyen bir toplum olduğumuz için çok yanlış kararlar alınıyor bende öyle bir şey zannettim, sağlık problemi varsa yapılacak bir şey yok sizi kırdımsa tekrar özür dilerim
fanatik1962 tarafından 3/12/2010 9:00:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nermin Kaçar
tacettin yıldırım
egonu tatmin ediyorsan değişik kulvarlarda koş .....polemik yapmayı ve olayı uzatmaktan hoşlanmam....ben yinede senin yerine nermin hanımdan özür dilerim....saygılar
N. B. Ç.
Bir anne için gebeliğe durup durduk yerde son vermek kolay bir karar değildir elbet. Ama sırf kendi keyfi için de sakat bir bebek doğurmak... Bence bunu sorgulamak gerek.
O sürecin nasıl işlediğini bilmediğiniz için haksızısn demek hiçte adil değil fanatik1962....
Bazı kararlar zor olsada verilmesi gerekiyor. Sen bebeğini ve kendini korumak için bu kararı verdin.
Bir örnek verirsek eğer, savaşlar çıkıyor. bu savaşların çıkması için kararlar veriliyor.
İnsanlar ölüyor, doğrumu peki? şöyle söyleyeceğim, kendi güvenliğimiz için ülke ve aile bütünlüğümüz için bazı kararlar cesurca atılmalı. Sonuç acı bile olsa...
Geçmiş olsun Nermin sen en doğru kararı vermişsindir ben sana inanıyorum...
Sevgilerimle....
Bazı kararlar vardır aniden verilir.Bazıları da çok ama çok uzun düşündürür,ikilimde bırakır, acı çektirir ve süründürür.Acı ama doğru bir karardı sanırım...Allah size ve ailenize her daim mutluluk versin...
Bir_Kucuk_Ask tarafından 3/11/2010 12:24:31 AM zamanında düzenlenmiştir.