....
.......
YORUMLAR
“Tüfeng icat oldu mertlik bozuldu” demiş Köroğlu taa asırlar önce. Şimdilerde yaşasaydı ilk diyeceği şey şu olurdu herhalde; “Cep telefonu icat edildi sonradan görmeler çoğaldı”.
-Köroğlu, Köroğlu bana bak bakayım sen, anamızdan cep telefonu ile doğmadık, tabiî ki sonradan gördük
-Ya ben onu kastetmemiştim
-Bırak şimdi neyi kast etmiştin
-Doğuştan “sonradan görme” olup ta, cep telefonunu sonradan görenleri
-Haaa şöyle desene yavv
Yeni bir teknolojik cihaz icat edilip hayatımıza bir şekilde girip yerleştiğinde o cihazın kullanılışı ile birde kullanma kılavuzu verilir. Diyelim yeni bir cep telefonumuz oldu. Ne hikmetse kullanma kılavuzunda her şey yazarda kalabalık ve umuma açık mekânlarda(otobüs, wc, kafe, toplantı vs) yüksek volümde kullanmayın, camide namazda kapalı tutun gibi bir takım örfi ve ahlaki kurallar yazılmaz. (Aslında yazması da gerekmez, yazsada ona "kullanma" değil "kıllanma" kılavuzu denir herhalde)
Geçenlerde rahmetli olan bir akrabamın cenaze namazındayız, birisinin cep telefonu çaldı, meledoside “oynayalum uşaklar Trabzon Kolbastisi”. Fesubhanallaaaahhh.
Bunda dört beş sene önce idi, çocukların veli toplantısına gitmiştim okudukları liseye. Okul müdürü geldi toplantı salonuna rutin toplantı konuşmalarından birisini yapıyor. Konuşmanın bir yerinde müdür beyin cep telefonu çaldı, adam o kadar veliyi bırakıp başladı cep telefonundaki şahısla muhabbete. 4-5 dakika kadar konuşup hiçbir şey olmamış gibi tekrara salondakilere döndü. Ne bir özür ne bir şey. Toplantının bitmesini beklemeden hışımla hemen dışarı çıktım. Hoş müdürün buna bir anlam verdiğini de zannetmiyorum ya.
Gel de Köroğlu’na hak verme şimdi. Bu adam bir Anadolu Lisesinin müdürü. Tabiî ki annelerimizden cep telefonu ile doğmadık, lakin serde “sonradan görmelik” varsa yapacak bir şey yok. O gün şansımıza ne çıktıysa ya idare edeceğiz, ya bir yumruk, ya okkalı bir küfür, ya da benim gibi hiç olmazsa protesto
İbret alarak okudum, saygılar
İyide anlamıyo işte niçin üsteliyorsunuz..Yok illa bir yumruk daha atacak:=)
Bi tarz kavgalarda hep öne atılırım nedense ne olacak kim kime vuracak diye..
Ama üzülürümde konuşarak anlaşmalı ...
Sonuçta insan karşınızdaki ve onunda onuru var..Bir yumruk belki sizi rahatlatır ama kötü şeylerinde başlangıcı olabilir..
Dilerim bu tarz olaylar yaşanmaz..
Selam ve Beka ile
Anlayanlar için aslında iyi bir ders çıkarılacak mükemmellikte bir yazı.
Cep telefonları hayatımızın içine hızla girmeye başladıktan sonra her ne hikmetse insanlar da hava atmak için cep telefonunu bekliyorlarmış demek ki... Devamını getirmeyip geçen hafta annemin ameliyatı için hastaneye giderken başıma gelen olayı kısaca anlatmak istiyorum izniniz olursa :))
Yenimahhalleden Ulus dolmuşuna bindim ve dolmuş hareket eder etmez önümde oturan bayan çantasından çıkardı telefonunu, birini aradı. Bırakın dolmuşu dışarıdakiler duyacak bir ses tonuyla dolmuşta seyehat (!) ettiğini ve canı sıkıldığı için yol boyunca konuşacak birine ihtiyaç duymuş zavallım, karşısındakini aramış ve tabii bu durum son durakta nihayetlendi. İçinden annemin durumu için kaygılanırken bir de o görgüsüzün naradaysa tüm hayat hikayesini anladık. Kimse müdahale etmedi ve sadece ya sabır çekip kendi kendine söylendi. Arada ters ters bakanlar oldu ama kimin umurunda :))
(Bence de siz haksızmışsınız ama mühim olan ve güzel olan haksızlığınızı kabullenmeniz ve bize böylesi zevkli bir yazı okutmanız)
Olur böyle vakalar. Sabır gerekir. Allah ıslah etsin.
Bir gün dolmuşa bindim. Arka sırada oturdum. Yanımdaki adam rakı ile yıkanmış gibi kokuyordu. Sabrediyordum. Ama içim daralmıştı.
İki de bir de kafasını sağa sola sallayıp bir şeyler mırıldanıyordu.
Dayanamadım ve " Ne o kardeşim. Niye mırıldanıp duruyorsun?" diye sertce sordum.
" Kardeşim sarmusak yiyipte dolmuşa binilir mi " demesin mi?
Adam cağız sabah tansiyonumu düzeltsin diye yediğim iki diş sarmusak kokusundan akşsm rahatsız olmuştu.
Geçiştirdik gitti.
Olabilir.
Saygılar.