DUA 45
Allah’ım!
Sultanlığının azametine, zatının celaline layık olan hamd sana mahsustur. Salât ve selam Resulüne ve onun pak ehlibeytine olsun.
Ey, yeryüzünü dinlenme yeri, dağları da onun sütunları yapan Allah’ım!
Ey, her şeyde olduğu gibi insanı da çiftler halinde yaratan, geceyi örtü, uykuyu ölümün ve gündüzü yaşamın sembolü yapan Allah’ım!
Ey, üstümüze yedi göğü kubbe olarak bina eden ve oraya lamba misali parlayan ışık yüklü güneşi yerleştiren.
Ey, bulutları rüzgârlara sürükletip onda şarıldayan sular indiren, taneler ve bitkiler yeşerten, ağaçlarla kaplı bahçeler yaratan Allah’ım!
Doğru ile yanlışın ayrılacağı, göklerin, kanatları açık kapılar haline gelip açılacağı, dağların bir serapmış gibi kaybolup gideceği, hak ve adalet sınırlarını ihmal etmiş olanların durağı olan cehennemin, hakikatlerini inkâr edenleri kuşatmak için bekleyeceği günün şiddetinden sana sığınırım.
Beni, günahlarına uygun bir karşılık olarak şiddetli azaptan başka bir şey vermeyeceğin kimselerden etme.
Beni, serinlik vermeyen susuzluk gidermeyen içeceklerin tadılacağı, yalnızca yakıcı bir ümitsizlik ve buz gibi bir karanlıkta uzun süre kalacak olanlardan etme.
Ey, bütün ruhların ve meleklerin saf saf sıralandıkları, sadece izin verilenlerin doğruyu söylemek üzere konuşturulacağı, izin verilmeyeceklerin ise sesini çıkaramayacağı günün sahibi rahman Allah’ım!
Ey, her şeye gücü yeten kudretinin sınırı olmayan Allah’ım!
Nihai hakikat günü; Beni, ”Eyvah keşke toprak olsaydım!” diyen hakikatleri inkâr ederek azabı hak edenlerden etme. Bana merhamet et. Suçlarımı bağışla. Gönlümü ve özümü güzelleştir.
NOT: Nebe suresinden esinlenilerek dile getirilmiştir.
MSG