BABAMA MEKTUPLAR.1-KADER ÇİZGİSİNİN BAŞLANGICI
Merhaba babacığım merhaba ben geldim babacığım..
Aslında ben bu kelimeye çok yabancıyım biliyormusun.Hayatımda hiç kullanmadım babacığım sözünü.Kaç yıl geçti babacığım kaç insafsız yıl geçti seninle görüşmeyeli?sanırım seninle en son 1967 yılında görüşmüştük bana sevdiğin kızın ismini verdiğin günlerin ardından sanırım sen benimle ancak 35 gün gibi kısa bir zaman beraber olmuşsun..Babacığım O zalim trafik kazası seni bizden koparalı tam 42 yıl geçmiş 42 zalim yıl ,biliyormusun babacığım o feci kaza sadece seni bizden koparmakla kalmamış adeta bizlerin tüm hayatlarını geleceğini de alıp götürmüş beraberinde..
Sana koskoca zulüm dolu bir hayatın mektubunu yazarak seni haberdar etmek için geçtim bu aletin başına ve düşünmeme hiç gerek yok babacığım tekrar kontrol edip acaba yanlış yazdığım bir yerler varmı diye bakmama da gerek yok babacığım..İçimden geçenleri sana anlatmaya çalışıyorum biz seninle yabancı değiliz babacığım baba kızız sonuçta değilmi?biri birimize kırılmaz alınmayız seni kırsam bile tekrar döner beni şefkatli kollarınla sararsın değilmi babacığım...
Sevgili babacığım senin gittiğin günü bana şöyle anlattılar..Hatırlıyormusun babacığım hani o gün annem ile pikniğe gidecekmişsiniz o yokluk dolu ama sıcacık yuvamızda o günlerde zor bela kazanıp aldığın motosikletin yanındaki tekneye gaz ocağımızı ve Allah ne verdiyse alıp bizleri de annemin kucağına verip bizlerle beraber çok güzel bir gün geçirmeyi planlamışsınız..Eminim ki son model bir bmv den daha da sefalı idi o motosiklet..
Annem evde hazırlıkları yapa durmuş sonra seni beklemeye başlamış..
Nereden bilirdi ki senin arkadaşların sana ısrar edip te illa hadi mehmet seninle şöyle bir saatliğine mersine gidelim dediklerini ona haber edememişsin hanımımla pikniğe gideceğim demişsin arkadaşlarına ama dinletememişsin ki babacığım oysa onlar bekar insanlarmış onların yolunu gözleyen iki kızı ve eşi yokmuş ki nerden anlayacaklar nerden bileceklerdi bu duyguyu..Sonra yola çıkmışsınız ve mersin dönüşü freni patlayan bir otobüs sizin arabanın üzerine doğru gelmiş ne kaderse babacığım tam senin bulunduğun tarafa çarpmış..
O sırada orada bulunan bir kişi koşarak senin yanına gelmiş ve senin başını dizlerine koymuş bir yandan da yoldan gecen arabaları durdurmaya çalışıyormuş ki seni en yakın hastaneye yetiştirsinler..Tam o sırada sıfır bir mercedes geçiyormuş işaret edince araba yavaşlamış bir alamancının arabasıymış seni kanlar içinde görünce arabam kirlenir diye seni almamış babacığım..Bu nasıl bir vicdandır nasıl bir insanlıktır bunu asla aklım almayacak babacığım..
Sonra o adam seni konuşturmaya çalışmış ismin ne demiş sana sen mehmet demişsin,evlimisin demiş başını sallayarak evet demek istemişsin,çocukların varmı diye sorunca da son bi kuvvet ile gözlerini açıp sağ elinin işaret ve orta parmağını kaldırıp iki tane demek istemişsin ve adamın en son sorusu baban nerde olunca ona sümerbank demişsin ve bu dünyada bizleri zalim hayatta bırakıp gitmişsin...Biliyorum babacığım sen istemedin ,iztemezdin gitmeyi çünkü sen gittiğinde ayşegül bir buçuk yaşlarında imiş ona ayşegüüll diye seslenince efendim babacığım dermiş sende ona dönüp kucaklayıp bağrına basarken efendilere gelin gidesin kızım dermişsin...
Aaaaaaaaaaaaaahhh babacığım ahh sana ilerki mektuplarımda anlatacağım efendilere gelin gidesin diye dua ettiğin ayşegülün başımıza neler açtığını ve sevdiğin kızın ismini verip nuran dediğin benim hayatımı sana anlatacağım bir bir haberdar edeceğim seni babacığım...
Babacığım annem halen seni beklemeye devam ediyormuş evde gün çoktan kararmış biliyormuş ki annem sen söz verince mutlaka sözünde durur ve o saatde evde olurmussun..Başlamış karakollara hastanelere sormaya aradığı gittiği her karakola bir motosiklet kazası varmı veya yaralı varmı motosiklet kazasında diye sormaktan usanmamış..Onlar da buna cevaben hayır sadece mersin yolunda bi kaza var bir ölü üç yaralı demişler annem akıl edememiş nerden bilsin ki sen mersin yolunda bizlere veda ettin..Aradan tam 3 gün geçmiş babacım o senin kollarında vefat ettiğin adamı polisler bulmuş bu gencin sahibi çıkmadı sana hiç birşey söyledimi diye ipucu için ona sormuşlar..O da son sözünün sümerbank olduğunu söylemiş ve babacığım senin kanlı gömleğini montunu bir file içine koyarak sümerbank adana fabrikasının işçi giriş çıkış kapısına asmışlar..Dedem o gün fabrikaya iznini uzatmaya gelmiş ki seni bulmak için zamanı olsun kapıdan girerken filede senin kanlı elbiselerine takılıyor gözleri bu ne filan derken hakikati öğreniyorlar,Annem halam hemen morga koşuyorlar babacığım ve sen aradan 3 gün geçmesine rağmen gözlerini a çmışsın ve anneme bakmışsın aahhh canım babacığım ahhhh seni ziyarete gelmeyeli tamı tamına 25 koca yıl geçti zalim hayat şartları buna engel oldu babacığım benim canım babacığım neden gelemediğimi sana ilerki günlerde anlatacağım ne olur darılma kırılma küskün bakma bana öyle hiç göremediğim o gözlerinle bana öyle küskün kırgın bakma babacığım inan bana hak vereceksin..Babacığıııııııııııııııııııııımmmmmmmmmm şimdilik bu kadar yarın mektubuma devam edeceğim...seni hiç saramadığım kollarımla kucaklıyorum babacığım..tekrar geleceğim babacığım yarın bu saatte burada olacağım..hadi babacığım gözlerimi kapatayım sende bana sarıl bir kez sarıl baba sıcaklığı ne imiş baba nasıl olur nasıl kucaklarmış yavrusunu bende bir kerecik tadayım babacığım ........................
YORUMLAR
Allah rahmet eylesin:(Benim babamı da bir kış günü kaybettik...Yoldan karşıya geçecekken ilk aracın düküz aynası çarpmış, babam düşmüş, geriden gelen iki araç üstünden geçmiş!Babam ağır yaralıyken cüzdanını çalmışlar!Öyle vicdansızlar var ki...Ehliyet verirken adama bir de vicdan testi yapsınlar!
Hiç şüphesiz, Biz herşeyi kader ile yarattık. (Kamer Suresi, 49)
Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır. (İnşirah Suresi, 5)
Ey iman edenler, sabırla ve namazla yardım dileyin. Gerçekten Allah, sabredenlerle beraberdir. (Bakara Suresi, 153)
Yaziniz icin tebrik ederim. Imani konularda yazilar yazdigim icin yorumumu da Kuran ayetleri ile yapmak istedim.
kader44
Rabbimiz Allah c.c razı olsun..
Selam ve dua ile efendim..