- 1484 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BEN YAKALARIM
Çal babam çal...:)
Burası edebiyat ve sanat sitesi
Edebiyatın dışında diğer sanatlara da çoğumuzun ilgisi var ve kişisel becerisi doğrultusunda ilgileniyor..Resim veya fotoğraf çalışmaları gibi. Tiyatro ya da sinema gibi.
Her hangi bir becerisi ya da zamanı olmayanlarda uzaktan izlemekle sanatın keyfine varıyor.
Bizler bu sitede sanata saygısı ve hassasiyeti olan kişileriz. Eminim ki bu saygı ve hassasiyet sadece şiirle kısıtlı değil. Özellikle çalınan emek olunca aynı hassasiyeti diğer sanat dalları içinde gösteriyoruz hepimiz .
Dün akşam özel bir kanalda saat 22:30 başlayan “sitcom” tarzı gayet başarılı bir komedi dizisi izliyordum. Bir ailenin yalanlardan dolayı dertten kurtulmayan neşeli halleri.
TV’deki dizilere karşı aşırı bir antipatim var. Öncelikle içerikleri hoşuma gitmiyor, sonra da hem seyirciyi hem de oyuncusundan set işçisine kadar çalışanlarını sömürmeleri. Lakin farklı bir tarzı ve işleyişi olan , henüz 3.cü ya da 4.cü bölümü yayınlanan bu diziye bir şans vererek ve gülmeye ihtiyacım/ız olduğundan, çok severek izlemeye başladım..Ta ki dün gece yapımcısının emek hırsızlığını görene kadar.
Bu olay belki 70 milyon kişide bir tek benim dikkatimi çekecek bir şeydi. 70 milyonda 1 şans vardı ve bana yakalandı.
Benim hayranı olduğum 1994 yılında yayın hayatına başlayan ve 2004 yılında sona eren Amerikan Friends dizisi var.Türkiye’de de bazı uydu kanallarında yayınlanıyor. Ben bu dizinin 10 sezon DVD sini satın aldım. Hafta sonları mutlaka açıp, kahvaltı ile ve sonrasında izlemek en büyük keyfim. 10 sezon bittiğinde başa döner tekrar izlerim..Bu da senede 2 kere 10 yıllık sezon tekrarı demektir.
Demek istediğim bu emek çalma olayında bir hatam yok.
Çalınan sahne de:
Joey arkadaşı Ross’u kızdırdığı için, O’ndan kendisine yumruk atmasını ister. Bu sayede Ross’un siniri yatışacaktır.Ross buna karşı çıksa da ısrarlar karşısında ikna olur . Tam yumruğu attığı anda da Joey ani bir refleks ile eğilir ve Ross’un yumruğu duvara isabet eder. Joey refleksleri güçlü her insanın eğileceğini anlatmaya çalışır.Bunu ispat etmek içinde Ross’a “Şimdi ben sana yumruk atacağım. Sende refleksini kullan ve eğil "der. Ross eğilmez ve bu sefer yumruğu suratına yer.
Joey refleks konusunda haklılığını ispat için oradaki arkadaşını çağırır ve durumu anlatır. “İzin ver de sana yumruk atayım, sen de aniden eğilip Ross’a refleksin nasıl çalıştığını göster” der. Arkadaşı tam yumruk gelirken eğilir ve arkasında bulunan Ross ikinci defa suratına darbe alir.
Bu anlattığım sahne dün gece bire bir tekrarlandı. Tek farkı oyuncu adları ve mekan. Biri New York’ta diğeri İstanbul’da çekilmişti.
Dumur halde bu olayın farkına varan 70 milyonda bir talih/siz seyirci de bendim.
Çalmayın üretin..
Türkiye’de sanat ancak bu şekilde ilerler..Kötü olsun,az para yapın, az meşhur olun. Ama sizin emeğiniz olsun.
Sıradan bir insan olan 70’de 1’lik biri de size laf edemesin.
Saygılarımla
Banu uludaĞ - 10 Mart’10
YORUMLAR
Seni kutlarım Banu dikkatinden dolayı.
Ben pek TV izlemeğimim için kim ne çalmış pek farkında değilim.
emek çalınmamalı, yapabiliyorsan yapacaksın, yapamıyorsan yardım alacaksın değil mi?
Var mı öyle hazıra konmak ha. ZERRE gibi ben de bağırmak istiyorum şimdi.
Sevgilerimle...
BANU ULUDAĞ
sevgimle
Size katılıyorum Eren Bey,
Dizilere duyduğum antipatimden zaten yazımda nedenleriyle bahsettim.
Bir örnek daha vereceğim.
Damdaki Kemancı filmini izlediniz mi? Hani o Topol'un müthiş oyunculuk performansıznı sergilediği.
Bir yahudi köyü ...Sütçü ve beş kızı.
Biri hristiyanla evlenir.Biri koministle evlenir.Biri terziyle..İkiside küçüktür zaten.
Sanırım anlatabildim.
Dediğiniz gibi bu maalesef çok oluyor ve biri çıkıp da gazetede bir şey yazmıyor.
Teşekkür ederim yorum ve anlayışınız için
Banu Uludag tarafından 3/10/2010 7:17:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir_Kucuk_Ask
Garibime giden bir nokta da şu.Bir şarkı yaparsın,başka bir şarkının bestesine kendi sözlerini yazıp sürersin piyasaya.Altı üstü bir şarkı.Fazla da haber olmaz.Ama koca bir dizinin senaryosunuda almak ya da çalmak anlam veremiyorum :)
BANU ULUDAĞ
e, haksız da değiller hani!
Yazınızı pür dikkat okudum.Pek ciddiye aldığımı söyleyemeyeceğim.Ama yazıyı değil.'' Türk Dizileri'' ni.Siz yine iyi yakalamışsınız.Biraz dikkat etsek dizilerin % 90'ında alıntı ya da çalıntı çok sahne vardır.
Taklitçilikte üstümüze yok.Senaristler ya da Sanat Yönetmenleri Avrupa yapımı dizi ve filmleri iyi takip ediyorlar herhalde.Bizim millette yabancı dizi-sinema ile ilgilenmediği için anlamıyor alkışı tutuyor izlediği diziye.
Benim pek dizilerle işim olmuyor.Benim Aşk-ı Memnu'dan Bihter'le Behlül efendinin mercimeği fırına verişlerinden çok daha önemli işlerim var.Hele ki şu emek hırsızlığından sonra izleyipte senaristi yapımcıyı ve başoyuncuları zengin edemem.
Anlamlı yazı için teşekkürler.Çok dikkatliymişsiniz.Saygılarımla
*(Uyarı:Alıntıdır)
Banu Uludağ:
-Çalmayın üretin..
***
Bir ağızdan cevapladı milyonlar,
çalanlar,
çalanlara kızan
çalamayanlar...
milyonlar:
-Bana mı dediniz?
***
Ne diyordu şiirinde, Orhan Veli:
-Sakın şaşırma!
***
Sitkomdan aşırmak basit kaçar.
Varolun hep.Selam,saygı.
BANU ULUDAĞ
gerçekten de ,sanat değeri en düşük olan üretimlerden biride sitcomlardır şahsi kanımca..Bunda bari çalmayın değil mi?
Teşekkürler yorum için
vallahi sana helal olsun Banu .
bunu senden baska bir kimsenin yakalayacagini tahmin etmiyorum .. :-)))
cok güzeldi ..
" calmayin " derken bile .. lütfen diyorsun ya .. ne kadar naziksin...
" Calmayin Lennnn .... " :-)))) diye bagirasim geldi benim de ..
hirsizlik bu iste ...
ama Avatar filmindeki figürler de ünlü bir ressamin tablolarindan nerdeyse bire bir ... yani götüren götürene ...
hadi kal saglicakla ..
BANU ULUDAĞ
Vallahi yakalarım:)
Nazik olmayayım da ne yapayom Fikret..
bari bizler kalalım geride kibar azınlık..
Bunların utanacağı yok her iki şekilde de..
avtar'a oscar gitmedi çok şükür.Belki bir etkisi vardır bu bire bir çalmalarının ünlü ressamdan..bizdeki de para üstüne para,program üstüne program yapıyor.
Sevgimle