- 1539 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
GENEL AF
Sanırım uzun süredir ilk defa, muhalefet ’’Genel Af’’ sözünü dile getirdi dün. Ben bir kaç gün önce bu konuda bir yazı yazıp, çözümün bunda olduğunu dile getirmek istemiştim.
Eğri oturup doğru konuşma cesaretini gösterebilirsek eğer ; sizce de tek çözümün genel af olduğu doğru değil mi ?
Hapishaneler dolup taşmış. Hâkimler davalara yetişemedikleri için, insanlar bir yılı bile aşkın sürelerde tutuklu kalıyor. Sırf birileri tarafından ellerine tutuşturulan üç beş kuruş karşılığında attıkları taşlar yüzünden hayatı kararan çocuklarımız var.
Ellerine silâh bile almamış, ifade özgürlüğünü kullandığı için hapse atılmış bir sürü insanımız var. Üstelik hapishanelerdeki koşullarımız çok kötü. Bir defa çoğunda kontenjanın iki katı tutuklu ya da mahkûm var.
Muhalefet teklif etse, iktidar da sıcak baksa bile, bu gün için çok da kolay değil elbet böylesine bir af çıkartmak. Önce birbirlerine muhtemel şartları hiç de basit şeyler olmayacaktır. İktidar, ilk önce kendi lehine Anayasa değişikliklerini ve yargı reformunu şart koşacaktır. Birileri İmralı mahkûmunun da salıverilmesini isteyecek, bazıları özellikle buna karşı çıkacaklardır.
Bu arada şehit ailelerinin de böyle bir affı kabul etmeleri ancak tüm siyasilerin ortak hareket edip, onları ikna etmesiyle - belki - mümkün olabilir.
Fakat, eğer bu zorluklar aşılıp, tam da bu günlerde, çok kapsamlı, genel bir af çıkarma başarısı gösterilebilirse, böyle bir mutabakat sağlanabilirse, toplumumuza yeniden barış, birlik, beraberlik ve huzur ortamı hâkim olabilir.
Sivil toplum örgütlerine önemli bir görev düşüyor bu konuda. Toplumda ayırımcılık yapmadan, toplumsal barışımızı ve huzurumuzu gerçekten sağlama şansı olan bu olayı gerçekleştirmek için, herkes elinden geleni yapmalı.
Sonrasında, hapishaneler elden geçirilmeli, kanunlar yeniden düzenlenmeli, daha adil şartlarda yargılama sistemi getirilmeli. Davaların daha kısa sürelerde sonuçlanmaları sağlanmalı. Tüm bunlar için, genel af bir fırsat olacaktır.
Genel af deyince, bir çok kişinin bazı konularda itirazları olacaktır. Kimisi darbecilerin, kimisi teröristlerin, kimisi de başkalarının affına itiraz edecektir.
Benim de birilerine itirazım var. Bir önceki afda, salıverilen bir tecavüzcünün, daha çıktığı gün, dört yaşındaki bir çocuğa saldırdığını okumuştum basında. Sapıklık bir hastalık bence. Mutlaka da tedavi edilmeli. İyileştiğinden emin olmadıkça da sokağa salıverilmemeli sapıklar.
Uyuşturucu kaçakçılığını meslek edinenler var. Gerçekten insanlık için büyük tehlike. Ölümle sonuçlanan gasp suçu işleyenler, toplum için büyük tehlike. Bütün bunlar nasıl ayıklanacak ?
Sebepleri ve sonuçlarıyla, çok düşünülmesi gereken, hiç de hafife alınmayacak bir konu, genel af. Fakat, toplumsal barışımız için, başka da çare kalmadığı bu günlerde, galiba mutlaka bir orta yolun sağlanıp, uygulanması ve çok kapsamlı,genel bir affın mutlaka çıkartılması gerekiyor bence...
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Sevgili Tacettin kardeşim; siz nasıl genek affa taraf olabilirsiniz?
Genel aftan asıl maksat Abdullah öcalan'ı kurtarabilmektir. Bazıları halen daha olayın vehametini farkedememiştir.
Sadece yapılacak; tamamen demokratik bir anayasanın hükümlerine ters düşen yani suç saymadığı fiilleri işleyenler salınmalıdır.
Zırt vırt af ile her sistemi yalama yaparız.
Tekrar düşünmenizi ıstırham ederim.
Saygılar.
.....Henüz uygulanmakta olan bir af mevcut.Bunu dikkate almalıyız bence.İnfaz yasası diyoruz buna.Herkes aldığı cezanın 1/3 ü oranında affa sahip.Bu uygulanmaktadır.İyi hal göterenler 2/3 oranında hapislikten sonra serbest bırakılmaktadır.Şartlı salıverilmeden sonra suç işleyenler yeni suçlarına ilaveten eski hapisliğinide yatmak zorunda bırakılmıştır.Bence genel af haksız büyük bir imtiyazdır.Bunun karşılığında suç işlemeyen masum vatandaşlara neler verebiliyoruz.Bunu da dikkate almalıyız.Bu fikrinize katılmadığımı belirtmek istiyorum.Katillere af.Şehit analarına taş olur sanıyorum.
Sayın Tezal,genel afla ilgili görüşlerimi yukarıda sıralarken,siyasi sebeplerden dolayı sistemle sorunu olanları esas almıştım.Ancak,ülkemizde 'adli suçlu' konumunda bulunan binlerce mahkümda dikkate alınmalı.Töre adına kandırılarak cinayet işleyen ( bu toplum namus bekçiliğini kutsayan,değer payesi sayan bir toplum.Herkes ciddi ciddi düşünmeli acaba bu yaratılan töre teröründe bizlerde pay sahibi değilmiyiz),baklava çalan,iktisadi anlamdaki cezalarla yatanların bu af kapsamında olmalı.İtirazım,tecavüzcülerin,çocuk istismarı yapanların ve beyaz kadın ticareti yapanların af edilmemeleri
Sayın Tezal,Genel af gibi çok kişinin ele alıp görüş belirtmekten çekindiği bir konuyu irdelemeniz cidden takdire değer.Daha çok demokrasinin rafa kaldırıldığı dönemlerin ardından gündeme gelen Af yada Genel af,toplumsal bir talep haline getirilir,iç barışın ve normalleşmenin bir bir aracına dönüştürlürse sonuç alıcı olur.Tarafların ne düşündüklerinde çok,uzun vadeli çıkarlar düşünülerek ele alınmalıdır.İtirazların tümünü tatmin etmek mümkün olmadığı gibi,doğruda sabatkar olmak önemlidir.Gerek şehitlerin yarattığı hasasiyet ve gerekse de karşı gücün İmralıya af talebi tek başına baz alınamaz.Eğerlerle,hasasiyetlerle yola çıkılırsa,daha baştan bu talep toplumsal kabul görmez.Önemli olan doğru olanın çözümünde ısrarcı ve kararlı olmaktır.Ha bunu AKP yaparmı,hayır yapmaz yapamaz.Demokrat mayadan yoksun,merkezde karşı güçlerle giriştiği iktidar mücadelesinde cephede güç kazanma adına dönem dönem 'açılım' adına Kürtlere yanaşan,son zamanlarda olduğu gibi,Derin devletle mücadele adına demokrat güçlerle Flört eden,Ya 'Roman'cı,ya 'alevi' açılımcı,Ya sanatçı 'dostu' takiyeci bu parti bu konuya çözüm getiremez.Onun yüklendiği misyon,Fetullah Gülenle itifak halinde Pentegonda hazırlanan projeleri hayata geçirmektir.Ilımlı islam adına orta doğu halklarını yeni bir anlayışla köleleştiren Yankee lere bekçilik yapmaktır.Dün dolma bahçede denize dökülenleri islamcılık adına ülkede ağırlamaktır.Kendi tekelerini koruyan mürit ruhuyla benim olsun küçük olsun diyen muhalefet partilerimizin pür halide meydanda.Bu anlamda bu talep tartışılarak toplumsallaşmadığı sürece kabul görmez.
Benim de birilerine itirazım var. Bir önceki afda, salıverilen bir tecavüzcünün, daha çıktığı gün, dört yaşındaki bir çocuğa saldırdığını okumuştum basında. Sapıklık bir hastalık bence. Mutlaka da tedavi edilmeli. İyileştiğinden emin olmadıkça da sokağa salıverilmemeli sapıklar.
evet bu konuda bende böyle düsünüyorum.böyle sapikliga egilimli insanlarin tedaviye ihtiyaci var kesinlikle.
her an tehlikedir böyle insanlar topluma.
birde disarida özgürlügü hak etmemis olanlar bana göre aile fertlerini parcalara bölerek öldürenlerdir.
Birileri İmralı mahkûmunun da salıverilmesini isteyecek, bazıları özellikle buna karşı çıkacaklardır.
genel bir af çıkarma başarısı gösterilebilirse, böyle bir mutabakat sağlanabilirse, toplumumuza yeniden barış, birlik, beraberlik ve huzur ortamı hâkim olabilir...
Ben böyle düsünmüyorum egerki tüm tutuklular aftan yararlanirsa kötü gelismeler olur diye düsünüyorum
cünkü bizim milletimiz mantiktan cok duyguyla hareket ettigi icin istenmeyen bir cok tutum sergileyebilirler.
Bu da huzuru birlik ve beraberligi mi getirir yoksa tam kötü bir zamanin baslamasina sebep mi olur cok tartisilir.
Milleti bu konuda ikna etmeyi sanmam ki siyasetciler basarsin.
güzel bir yaziydi yüreginize saglik.
saygilarimla
hicbitmez tarafından 3/8/2010 5:06:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir genel affa asla taraftar değilim. Hele adi suçlardan ceza alanların affı düşünülmemelidir bile. Bir yıl içinde hemen hepsi suç işleyip tekrar çıktığı deliğe girmektedir. Suç millete karşı işlenmektedir. Ülkemizde zaten cezai müeyyideler çok düşüktür.
Yeni anayasa yapılır. O anayasaya ters düşen bütün suçlar affedilir. Ona kimse bir şey demez.
Güzel yazı yazmanız her zaman haklı ve doğru yazdığınız anlamına gelmez. O nedenle fikrinize katılamadığın noktaları engin hoşgörünüze sığınarak belirtiyorum.
Hitap gücü yüksek bir yazı okudum. Kutlarım.
Selam ve saygılar.
Af mı, Allah göstermesin...Belki biraz önyargılıyım bu konuda ama, Rahşan affının memleketimize neler kazandırdığını(!) hep birlikte gördük. İnsanlarda, nasılsa bir kaç yılda bir af çıkıyor, düşüncesi uyandırmamak gerekir. Bir de aklımın almadığı bir nokta var. Kişiyi yargılayıp hapse koyan siyasiler mi ki, serbest bırakılmasına karar veren siyasiler olsun? Hapiste yatan babam bile olsa, işlediği suçun cezası ne ise çekmeli. Diyelim kardeşimin katili bir yıl yatıp serbest kaldı, ben ne yaparım acaba? Nasılsa af çıkıyor diye ben de katil olurum galiba. İnşallah böyle bir şey olmaz. Hele de İmralıdaki vatansızın affı ağızlara bile alınmaz inşallah. Bu milletin midesi o kadar geniş değil çünkü.
Saygılarımla...