- 1058 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KADINLARIMIZA...
BU GÜN KADINLAR GÜNÜ,DÜNYA KADINLAR GÜNÜ ...ÜLKEM KADININ NE KADARI BUGÜNÜN NE ANLAM İFADE ETTİĞİNİN, NE DENLİ FARKINDA BİLEMİYORUM.BİLDİĞİM TEK ŞEY ERKEK HEGOMONYASININ AĞIR BASTIĞI BU ÜLKEDE KADINLARIMIZIN NE KADARI , KENDİNİ İFADE EDEBİLİYOR,GELİŞTİREBİLİYOR? VARLIĞINI NE ÖLÇÜDE HANGİ ŞARTLARDA HANGİ İRADELERLE ORTAYA KOYABİLİYOR?GÖRSEL BASIN ,TVLER,HATTA ÜLKEMİ YÖNETENLER YARIN GÜNÜMÜZÜ KUTLAYACAKLAR,ANAMIZ BACIMIZ EŞİMİZ,AŞIMIZ BAŞTACIMIZSIN DİYECEKLER...HATTA ŞİİRLER BİLE OKUYACAKLAR,TARİHTEKİ KAHRAMAN KADINLARDAN BAHSEDECEKLER,YÜCELTECEKLER YÜCELTECEKLER....
İÇİMİZDEN BİRİLERİ BİR GÜNDE OLSA MUTLU OLACAK BU SÖYLEVLERLE,KİMİNİN EŞİ,ÇOCUĞU BİR DEMET ÇİÇEK YADA BİR HEDİYEYLE KUTLAYACAK BUGÜNÜ.KİMİMİZ MEYDANLARA ÇIKIP BAĞIRACAGIZ,BİR GÜNDE OLSA VARLIĞIMI GÖSTEREBİLMENİN COŞKUSUNU YAŞAYACAĞIZ.KİMİMİZİN BÖYLE BİR GÜNÜN VARLIĞINDAN HABERİ BİLE OLMAYACAK....
BENİ BELLİ BİR AZINLIĞIN MUTLULUĞU HİÇ İLGİLENDİRMİYOR,BENİ EVİNDE PİŞERECEK AŞI OLMAYAN,OKULA GİDECEK EVLADININ ÖNÜNE BİR LOKMA KOYAMAYAN ,GÜNÜ NASIL DEVİRİRİM ÇİLESİ ÇEKEN,MUTFAGINDAKİ YANGINI BİR NEBZEDE OLSA GİDERMEYE ÇALIŞAN O MARİFETLİ ELLERİN VARLIĞI İLGİLENDİRİYOR..BENİ DULLUK İBARESİNİ DEVLETİN KALDIRDIĞI AMA TOPLUMUN DULLUKLA ,HOR GÖRDÜĞÜ O YALNIZ KADINLAR,EVLATLARINA HEM ANA HEM BABA OLAN,BÜYÜK HÜSRANLARI,YIKIMLARI İÇİNDE BARINDIRAN O BÜYÜK KADINLAR İLGİLENDİRİYOR.
HOR GÖRÜLEN,ŞİDDET GÖREN,GÖRDÜĞÜ EZİYETLER TOPLUM BASKISIYLA GİZLEYEN KADINLAR İLGİLENDİRİYOR.HAYATINI EŞİNE ,ÇOCUĞUNA ADAYAN ELİ ÖPÜLESİ KADINLARIMIZIN ,KARIN TOKLUĞUNA ÇALIŞTIRILDIKLARI YERLERDE YAŞADIKLARI TACİZLER İLGİLENDİRİYOR.DUYGULARI ,BEDENLERİ SÖMÜRÜLEN VARLIKLARI HATIRLANILMAK BİLE İSTENMEYEN KADINLAR İLGİLENDİRİYOR.
HALEN OKUTULMAYAN,HALEN ÇOCUK YAŞTA EVLENDİRİLEN ÇOCUK ANNELERİN VARLIĞI İLGİLENDİRİYOR BENİ,TÖRE CİNAYETLERİNE KURBAN VERİLMİŞ,CİNAYETİN ADINA TÖRE DENMİŞ BU ÜLKEDE KATLEDİLEN O İNSANLAR İLGİLENDİRİYOR.
BENİ YAŞAMLARINI ENGELLİ ÇOCUKLARINA ADAMIŞ,KENDİLERİNDEN SONRA BU ÇOCUKLARIN YAŞAMLARINI NASIL SÜRDÜRECEKLERİ KONUSUNDA GELECEK TASASI TAŞIYAN BU SORUNA ÇARE BULAMAYAN ,ANALAR İLGİLENDİRİYOR.
ENGELLERİ İLE ANA OLMUŞ ,BİR ŞEKİLDE SANDALYEYE MAHKUM OLMUŞ ANNELERİN KENDİ VE EVLATLARI ADINA VERDİKLERİ YAŞAM MÜCADELELERİ İLGİLENDİRİYOR.VARLIĞINI SORUMLULUKLARINA ADAMIŞ ANNELERİN EMEKLİLİK GÜNLERİNDE TAM RAHAT EDECEĞİZ DEDİKLERİ ANDA YOKLUKLA SÜRÜNDÜKLERİ YAŞAM MÜCADELELRİ İLGİLENDİRİYOR....
KADINLARIMIZI YÜCELTMEK ADINA HİÇBİRŞEY YAPMAYAN İLGİLİLERE... LÜTFEN BENİM KADIN GÜNÜMÜ KUTLAMAYIN.UNUTMAYIN SİZİ DOĞURAN BÜYÜTEN BUGÜNLERE GETİREN ANALARINIZ,SİZİN ANALARINIZIN MUTLU OLMASI YETMEZ,SİZİN KADINLARINIZIN MUTLU OLMASIDA....
BİR GÜN DAHA GÜZEL BİR TÜRKİYEDE,KADINLARIN GERÇEK ANLAMDA MÜREFEF VE MUTLU OLDUĞU ZAMANLARA ERTELEDİM BU KUTLAMAYI, TÜM KADINLARA SEVGİLERİMLE...
8 mart 2010
Ferhan Erdoğan
YORUMLAR
Ben de erteleyenlerdenim,"sevgililer günü" tadında kutlanması yadsıdığım bir durum ama her şeye rağmen ille de kutlamam gerekiyorsa Tekel işçisi emekçi kadınlarımızı ve tüm ekonomik şartlarına, yoksulluk ve yoksunluklarına rağmen, sevdikleri için çabalayıp çırpınan kadınlarımızı kutlarım.
Saygımla.