- 505 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tasarı Hazırlamaktan Sıkılmadınız mı?
Her seferinde “ acaba bu sefer ABD Temsilciler Meclisi’ nden geçer mi ? “ diye sorguladığımız Ermeni Tasarısı’ ndan sıkılmaya başlayan Türk kamuoyu kadar, “ tarih yorgunu” bir millet herhalde bu yüzyılda yoktur.
“Biz mi anlatamıyoruz, bizi mi anlamak istemiyorlar, yoksa bizim algılamamızda mı bir hata var” sorularını defalarca kendimize sormuşuzdur. Sormuşuzdur, sormasına da; “karşı cenahta” yer alanlar acaba aynı soruyu hiç irdelemişler midir , bilinmez.
Günlük haberler doğrultusunda, eminim hepimiz “ ben bu filmi daha önce de seyretmiştim” yorumunu yapıyoruzdur. İktidar – muhalefet – basın üçgeninde yer alan bazı şahinlerimiz, neredeyse “ tüm ilişkileri donduralım” yorumu içerisindeyken; bazen biz de onların havasına kendimizi kaptırmamak için ; bir hayli fazla çaba sarf ediyoruz. Konu ile ilgili Türkiye dışında yer alan bölgelerden gelen haberleri de Türk basınından dinlediğimizde, Amerika’ nın bizden çekindiğini ve nasıl olsa tasarının Genel Kurul’ dan geçmeyeceğine, “kesin” gözle bakıyor ve geçici bir mutluluk hissediyoruz.
Tasarı, daha kaç kez ABD Temsilciler Meclisi’ nde oylanacak ve daha kaç kez ABD Başkanı kendi yüksek menfaatleri çerçevesinde bunun Genel Kurul’ a gelmemesi için uğraşacak ?
Her seferinde ABD’ ye kulis yapması için, oylama öncesi oldukça kalabalık bir heyet gönderiyoruz, göndermesine de; tamamen “siyasi” olan bu oylama ve tarih bilmez bu politikacılar için, "değer mi" düşüncesini de artık içimizde taşımaya başladık.
Acaba bir millet, bir ABD Başkanı’ nın devreye girmesi ile; tasarının Genel Kurul’ a geçmemesi durumunda, kendisine “müteşekkir “ kalıp , ahde vefa gereği diyet borcunu ödemek üzere hazır kıta “emre amade” mi olmalıdır ? Burası ABD’ den bakılınca “Osmanlı Cumhuriyeti” gibi mi görünüyor ?
Dokuz yaşındaki kızımın da aynı haberleri seyrederek büyümesini istemiyorum. Eminim sınırın öbür tarafında yer alan ve aynı uluslararası şirkette olmamız dolaysıyla tanıdığım dostum Samvel’ in de, oğlu için diledikleri aynıdır.
Bu oylamadan kim kazanç sağlıyor ? Asli olan iki tarafın haricinde, diğer tarafların bir kazanç sağladığı ve olayla ilgili çalışmaların Ermenistan - Türkiye kontrolünde yürümediği muhakkak.
Dr. Murat GÜVEN
07 / 03 / 2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.