- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OKU
Peygamber Efendimiz’e(SAV) vahyedilen ilk ayetin ‘Oku!’ emri ile başladığını bilmek ve bundan etkilenip ve okumanın Allah(cc) katında ne kadar önemli olduğunu düşünmek çok önemli. Zamanla, çok kitap okuyan insanların diğerlerinden hemen ayırt edilebildiğini ve onların adeta bir meşale gibi etraflarına hep ışık saçtıklarına şahit oluruz. Bizler, sizler ve hepimiz bunları bildikten sonra çok, çok okumamız ve araştırmamız lazım.
Bize hediye edilen bir kitabı ne zaman okuyacağım, heyecanına kapılıp okumak ve o kitabın etkisinde kalmak ömrümüz, boyunca unutulmaz bir iz bırakacaktır. Tatil zamanlarında Arapça okumak ve onun yanında gerekli şeyleri öğrenmek, sistemli ders çalışmak, bir kişinin gelecek zamanlarında hayatında başaramayacağı hiçbir şeyin olmadığını görecektir.
Bir süre düzenli olarak kitap okuduktan sonra, hayatımızın bambaşka bir renge büründüğü hissine kapılırız ve görürüz. Uzaktan da olsa ilk kez tattığımız o renkliliği ve canlılığı kaybetmemek için de her gün başka başka kitaplarla tanışmaya ya da hiç olmazsa çok kitap okuyan büyüklerimizden faydalı bilgiler öğrenmeye özen gösterir hale geliriz.
“ Okumasını bilirsen, her insanın bir kitap olduğunu göreceksin.”( W.E.Channing)
Deyimiyle yola çıkarak. Kitapla yetişen nesiller başarı dolu ve iyi yetişmiş olacaktır Kendisini yetiştirmiş, okuyan fertlerin günlük sohbetleri bile farklıdır
Birçok aile, çocuklarının kitap okumamasından şikâyetçidir Kitap okurken sıkılan çocuk, nedense saatlerce televizyon ya da bilgisayar karşısında kalabilir ve nedense sıkılmaz Bilgisayarda oyun oynayarak, televizyon seyrederek büyüyen çocuklarımız gittikçe okuma isteklerini yitirmekte ve okumanın sağladığı imkândan mahrum kalmaktadırlar Karakter gelişimi, bilgiyi ve araştırmayı seven insanların yetiştirilmesi ile mümkün olur Çocukların, kendilerini okuyarak yetiştirmeleri gerekir
Çünkü eğitim sürecinde çocuklara her şey anlatılmaz, yani buna imkân yoktur Yanlış bilgi ile doğru bilgiyi ayırabilen kişilerin sayısının artması için, kişiye çocukluktan itibaren kitap okuma alışkanlığının kazandırılması gerekmektedir Kitap okuma alışkanlığı olan çocukların eğitim süreçleri de çok daha başarılı olmaktadır Buda anne – babaların işlerini kolaylaştırmaktadır Kitap okumayan nesillerin fikir üretme kabiliyetleri körelmektedir ve başarılı bir iletişim kuramamaktadırlar
Özellikle yetişme çağında olan çocuklar ve gençler kendilerine bazı örnek insanlar seçiyorlar. Bu örnekler, kimi zaman kitaplardaki kahramanlar, kimi zaman da televizyondaki meşhur kişiler olabiliyor. Bu sebeple okunan ve izlenen şeylere çok dikkat edilmesi gerekir. Aksi takdirde, yanlış kimseler örnek alınabilir; dolayısıyla, onlara benzemeye çalışan gençler topluma faydalı olacakları yerde zararlı birer insan durumuna düşebilirler.
Daha çok okuyup kelime bilgimizi arttırmamız gerektiğini, bu sayede zihnimizin daha iyi işleyeceğini, şahsiyetimizin daha çok renkleneceğini, konuşma kabiliyetimizin gelişeceğini ve çevremizde daha çok sevilen, sayılan bir kişi olacağımızı anlamalıyız.Bu bilgilerle yola çıkarak deriz, okuyalım, okuyun, okutun, oku ki yarınlarımız umutlu, yuvamız mutlu olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.