Her güçlük, içinde aynı büyüklükte veya daha büyük bir faydanın tohumunu barındırır. napoleon hill
Nar-ı Çiçek
Nar-ı Çiçek

Okuma öz(g)ürlüğü

Yorum

Okuma öz(g)ürlüğü

17

Yorum

0

Beğeni

0,0

Puan

2851

Okunma

Okuduğunuz yazı 6.3.2010 tarihinde günün yazısı olarak seçilmiştir.
Okuma öz(g)ürlüğü

Okuma öz(g)ürlüğü

O K U M A K ..

Nedir okumak?
Cevabım: KISACA sanattır, ruhani dokunmaktır sayfalara.(cevaplar bitmez bende)

Okumak;
Yazılan kelimeleri tüketmek için değil kelimelerin içinde can bulmak için sayfaya doku(n)maktır.
Okudukca insanın bulunduğu ruh halinden başka bir mevkiye terfi etmesi mümkün olmalı bence,
nefesler tutulmalı bir sonraki cümleye, sabır beslemeli erilecek tümlece.

Okumak;
basit olmamalı, iki kaş arası, tek nefeste tüketilmemeli satırlarda.
Konunun son satırından başlayıp noktayı koymadan veda etmemektir yazana.

Okumak;
yaşamaktır yazanın ruh halini, dolu ya da boş, haylaz ya da serseri..
inmektir derine denize dalar gibi, aldıkları ve öğrendikleri ile yani tuttuğu balığı gururla onu seyredenlere sunar gibi.


Okumak yeni değil arkadaşlar hayatımızda, sevgili Peygamberimize bile "oku" emri gelmedi mi Hira dağında?
Okuyanlar bilir, okumayanlar için kısa bir hatırlatma:

"Hz. Muhammed (s.a.s.) Milâdi 610 yılının Ramazan ayında bir pazartesi gecesi yine Hira dağındaki mağaraya çekilmiş, bütün varlığı ile Allah’a yönelmişti. Bu sırada Cebrail (s.a.s.) kendisine göründü ve:
- Oku, dedi.
Hz. Muhammed (s.a.s.):
- Ben okuma bilmem, dedi.
Cebrail ikinci defa “Oku” dedi Hz. Muhammed (s.a.s.) yine “Ben okuma bilmem” dedi.
Cebrail (s.a.s.) üçüncü defa “Oku” deyince, Hz. Muhammed “Ne okuyayım” diye sordu. O zaman Cebrail (s.a.s.) Kur’an-ı Kerim’de Alâk sûresinin başında yer alan şu anlamdaki ayetleri bildirdi:
“Yaratan Rabbının adıyla oku,
O, insanı kan pıhtısından yarattı,
Oku, Rabbin nihayetsiz kerem sahibidir.
Kalemle yazmayı öğreten O’dur. İnsana bitmediğini O öğretti.”
Böylece Hz. Muhammed (s.a.s.)’e ilk vahiy gelmiş, Kur’an ayetleri inmeye başlamıştı. Bundan sonra Melek kayboldu. Okunan ayetler Peygamberimizin kalbine yazılmış, gibi kendisi de bunları okumaya başladı."

Böyle başlamıştır okumak hayatımızda, hatırlatmada geçtiği gibi ..

"Kalemle yazmayı öğreten O’dur, Rabbimizdir" onun için yazıp onun için okuyan insanlarımız ne hidayetlidir bilinse, farkına varılsa ceket iliklenirdi sanırım karşısında.

Gelelim konuya:

Durum böyle olunca, diyeceksiniz ki anlatılan, anlatılmak istenen ne burda?
Kısaca anlatmak istediğime geçeyim müsadenizle.

Gördüklerim, gözlemlerim doğrultusunda yazıyorum, düşüncelerim tamamen şahsıma ait olduğu gibi hiç bir fikir ordan burdan beyan edilmemiştir kalemime.

Evet gördüklerim, görmeyi istemediklerim"di" belki de.

Hani kısa bir hikaye okursunda sonunu bilirsin aslında ama öyle olmaması için dua edersin okumanın yanısıra içten bir duyguyla. Tıpkı öyle.

Gördüklerim son zamanlarda insanların yazmayı daha çok sevdiği ve okumayıda bir o kadar sevmediğidir.
Okunulacak herşey bir kenara itilmişde kendi yazdığını duyurma çabasına girmiş gibi.

Geçenlerde bir şair arkadaşın şiirine yapılan yorum ile "illallah ettim" olanlar karşısında.
şiir bir yaşanmışlığın (tamam kurgu olanlarda var ama bu öyle değildi) öykümsü anlatımı, anlatılan acı, ağrı, isyan ve içler acısı bir bitiş.
Yapılan yorum "Kutlarım şiiri ve yüregi, ne güzel bir şiir bu böyle" olmuş ve yaşanan acılara alkış tutulmuştu.
Oysa yazan insan kıvranmış yaşanılanın sancısında ve bir anlık iç döküş olmuştu satırlarda rahatlamak adına.

Birşey demek ne haddime, öyle ya herkesin gözü var, aklı var, fikri hatta benden çok bilgisi..
Ayrıldım sayfadan, geçtim yazılara..
Yine aynı senaryo.
Anlatılan bir gerçeğin yine hazin sonu, tamamdır konu güzel hayata dair, en azından okunduğu zaman insan birşeyler almalı ve ders çıkarmalı adına ne kadar hayata dair tecrübeli olsa(n)da.
Yok!
olmaz, dersi bırakın almayı ders verilen sınıfın kapısını bile aralamayan insanlar yine "kutlamış" olayı.

Acı bir tebessüm belirdi yüzümde, bu kadar hafif miydi ya da tembel miydi insanoğlu yaratılışında.
Bu kadar üsten geçit miydi tercihi her konuda.

Üzüldüğüm..
Gözlemlediğim bir başka acı gerçek ise şiirlerin son kıtalarının alelacele kopyalanıp (anlamadan) o iki satıra yapılan kutlama, yazıların son cümlesi kopyalan(may)ıp kutlama yapılması.

Okuma özürlülüğü bu olsa gerek..

Bu bir gerçek ve gerçek olan bir şey daha var ki bizler okuma duygumuzu gerçekten kaybetmişiz.
Aslında bilinse ki kaybettiğimiz her duygu şahsımıza açılan bir yara, tamiratı zor bir enkaz gibidir.

Dilerim ki bu gibi örnekler olmasın,
diliyorum ki bende bu yazıyı tekrarlamayayım ve yine dilerdim ki bu yazı aslında hiç yazılmasaydı şahsımdan.

Okumak adına,
Peygamber efendimiz nasıl ilk olarak Allah için okudu ise bizlerde yine önce Allah sonra yazan için okumalıyız, hakkını vermeliyiz diyorum.(zaman oldukça)

Zira okumak ufkumuzu aydınlatmaya yarayan bir nevi terapidir.
Sürç-i Lisan etti isem affola..

Sevgi ve Saygılarımla

..................................................................................
Duyarlılıklarından dolayı başta yönetim kurulu olmak üzere tüm okuyan, anlayan, yorum yapan ve yapmayan yüreklere destekleri için teşekkür ediyorum..

Paylaş:
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Okuma öz(g)ürlüğü Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Okuma öz(g)ürlüğü yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Okuma öz(g)ürlüğü yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Günay ÖZDEMİR
Günay ÖZDEMİR, @gunayozdemir
5.4.2010 08:04:11
"Okuma Öz(g)ürlüğü" yazınızı ve buna dair yapılan güzel ve faydalı yorumlardan haberdar olmayı, sayfamı ziyaretinize borçluyum. Öncelikle çok teşekkür ederim.

"Yazma"nın okulunun "çok okumak" olduğu fikrine katılanlardanım. Çalışan, çalışmak zorunda olan; zamanının epeyce bir bölümünü işyerinde geçirmek zorunda kalan; evde ise hem oğlumun okuduğu bölüm itibariyle (grafik-tasarım) hem de sair sebeplerle kısıtlı zamanlarda siteye girebiliyorum.

Gönül istiyor ki yazılanların tamamını olmasa da çoğunu okuyalım. Okuduğumuza ve ne anladığımıza dair bir şeyler de yazalım. Ancak olmuyor. Zaman yetersiz ve hızlıca akıp gidiyor. Öyle olunca da bir şeyler eksik kalıyor.

Çok güzel şiir ve yazılar yazan kalemler olduğunu elbette biliyor, çoğu zaman tesdüfi ziyaretler sonucu haberdar oluyor ve okuyabiliyorum. Tüm yazılanları tek tek okuma şansım ve zamanım olmadığı için, çoğunlukla gözden kaçabiliyor da.

Yine sayfama ziyaret dolayısıyla; kimdir, nedir, nasıl yazıyor diye dönüp baktğımda -yine zaman meselesi- en az bir ya da iki şiirini ya da yazısını "alıcı gözle " okumaya gayret ediyorum. Bazen yorum bile yapamadan ayrılmak zorunda kalıyorum sayfadan.

Ziyaretiniz için, yazılarınız ve şiirlerinizle tanışma fırsatı verdiğiniz için, tekrar teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.
AŞKIN COĞRAFYASI
AŞKIN COĞRAFYASI, @askincografyasi
4.4.2010 19:32:25
Tebrikler..........Efendim...........

Bütün yorumlara iştirak ederim!
Değerli gönlü sevgiyle dolu güçlü şaire ve yazar,
Çok başarılı bir deneme örneği okdum,düşündüm,yararlandım,
kaleminiz daim gönlünüz mutmain olsun,

Selamlarımla..........
Etkili Yorum
Kalimera_
Kalimera_, @kalimera
9.3.2010 23:12:44
Sana en acınacak bir örnek de ben vereyim mi sevgili değerli kalem?

Bir şiir seslendirmesi yapılmış. Şair(!) seslendirenin ismini başka bir şair olarak yazmış. Sayfaya gelen onlarca kişi de aynı isimle tebrik etmiş. Oysa sitede bir kaç aydır bulunan herkes okuyanla ismi yazılan yorumcunun aynı kişi olmadığını hemen anlar. Okumuyorlar işte, sadece kutlama telâşesi. Kutlayayım da dostlarım benim de sayfama gelsinler..
Yok ya.. Öyle pazarlama usulü.. Ne çirkinlik.
Gelmesin kardeşim sayfama sırf minnet duygusu ile gelecekse zat-ı muhteremler...

Ve ben hatayı belirtince, uzun süre değiştirilmedi. İnanır mısın benden sonra bile aynı isme tebrik yazan oldu.. Hey Yarabbicim. Sonra baktığımda değiştirilmiş. Bana bir teşekkür bile edilmeden..(: Yahu bir büyük hatanızı bildirdim, el insaf be..

"Gördüklerim son zamanlarda insanların yazmayı daha çok sevdiği ve okumayıda bir o kadar sevmediğidir.
Okunulacak herşey bir kenara itilmişde kendi yazdığını duyurma çabasına girmiş gibi."

Bu nasıl güzel bir tespit.
Tüm yazdıklarının altına imzamı basarım sevgili çiçeğim.

Daha çokk su götürür bu konu...

ÖMRÜNE BEREKET, SAYENDE BEN DE İÇİMİ BİR NEBZE DÖKÜVERDİM...

TEBRİĞİMLE CAN-I GÖNÜLDEN CANIMCIM.



Kalimera tarafından 3/9/2010 11:14:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
**Havin_**
**Havin_** , @--havin---
7.3.2010 16:30:45




Okumak..


Bu konuda konuşmak haddim midir bilemiyorum ama hal, durum böyle olunca sanırım birileri doğru bildiklerinin arkasında durmalılar.


Okumak evvela toplum olarak büyük bir sorun bizler için zira oranlara bakınca daha doğrusu bakmaya cesaretimiz olunca oranların baş ağrıttığını görebiliriz – televizyon izleme oranımız %90 ‘larda ama okuma kitap okuma oranımız %4 ‘lerde vs. vs. şimdi interneti de bu hesaba katarsak alfabeye düşen oran falan kalmaz). Öyle az ki hatta az demek bile çok gibi sanırım. Böyle olunca da her yerde sırıtır bu eksikliğimiz . Bu site ya da farklı platformlarda kısacası her yerde aynı hava…Hani insanlar şöyle yapmalılar efendim böyle yapmalılar diyemem herkes kendinden başlamalı çünkü bir şeylerin düzelmesini istiyorsa ama site içi durumlarda her şey çok daha kolay olabilir , nasıl peki..


İlk çimdik kalemin kendisine olmalıdır. Nasıl olunmasını istiyorsa evvela kendisi öyle olmalıdır, böyle düşünüyorum. Bazen yine böyle şikayet vari durumlara misafir olduğum zaman diyorum ki her halde bu kalem çok iyi yorum yapıyor bakayım belki öğreneceklerim olur da nerdeee hakikaten aynen böyle bir hayal kırıklığı yaşıyorum. Efendim bir şeylerden şikayet edeceksek lütfen haklı sebebimiz olsun. Rahatsız olduğumuz durumları yaşatanlardan farkımız olsun , yalan mı ( Sayfa kalemini tenzih ediyorum sakın yanlış anlama Nar-ı Çiçek , benim sözüm daha farklı bir şey anlatıyor burada)


Bazen yaptığımız yorumlar bile eleştiriliyor ama bilinsin ki eleştiri nedir iyice de bilenim . Çok değerli bir kalem bir yorumda yanlış yazdığım bir kelimenin doğrusunu bana iletmişti çok memnun oldum demek ki yorumlarımız bile okunuyor elimden geldiğince yorumlarda dahi yazım durumlarına , anlama vs . bakabildiğim her haline dikkat etmeye çalışıyorum ama çok hızlı yazdığım için dikkatimden kaçan durumlar da oluyor. Bir de şu var ki çocuklar da var burada ve benim en ama en çok önem verdiğim mevzu budur. Çocuklar çok farklı olurlar ve sanıyorum ki onları kandırmak çok zordur , ciddiyim bir çocuk yok yere övmez önündeki çalışmayı – güzel diyorsa bile soru işareti mutlaka vardır ifadede- ; en cesur okur tipidir. Bir kere öyle bir eleştirilmiştim ki hatırladıkça gözlerim ışıldıyor. Ben çok haklı bir eleştiri yapmıştım bir şiire ama biraz da fevriydim hani şiiri bilenin böyle tutum sergilemesi aleni hakarettir diye düşünmüştüm tabi kaçar mı bir çocuk da gelip beni eleştirdi, doğru söylüyorsunuz Havin Hanım ama bir de kendinizi şöyle ifade etmeseydiniz daha güzel olmaz mıydı demişti..Allah onun yolunu açık eylesin ama güzel tenkit idi. En azından yok yere kutlama durumları yoktu.



Kendimi şiir yazmada iddialı görmüyorum ve şiirde en iyisini de düşlemiyorum zira o kadar güçlü değilim ama iyi okuduğumu, okuduğumun ne olduğunu bilmekte zorlanmadığımı görebiliyorum şöyle dersek “sadece kendi egomuzun hizmetiyle ilgilenmeyi bırakırsak belki daha farklı güzelliklerin doğumuna sebep olabiliriz”. Bunu yapan hani çok sayıda diyemesek bile değerli kalemler var gerçekten yorumlarda değerli paylaşımlar görebiliyorum hani bu çok az olsa bile var ve zamanla daha da artar.


Şu hızlılık konusu hakikaten şaşırtıcı. Bazen şiir ekliyorum daha bir dakika olmamış daha ben gözden geçirmemişim yanlışım var mı diye birden kutlanıyorum – ama şu da bilinmeli ki iade-i ziyaret halleri yoktur bazı kalemlerin -. Buna da dikkat ediyoruz yani. Bir de çok enteresan bir durum var buna çok şaşırmıştım, iyi bir şey yapan görüyorsak takdir etmeliyiz cephe oluşturup gördüğümüz yerde çamur atmayı düşünmemeliyiz bunlar da var efendim burada da şu var ki faydalı olamadıkları gibi zararlı da olabiliyorlar bazı insanlar. Yine de her zaman iyi olan kazanır, zafer daimi iyinindir ki bu da bilinir ..




Ayrıca son olarak şunu belirtmek istiyorum ki “edebiyat defteri” nin sebep olduğu üzerine sözler de söyleniyor, efendim siteden kaynaklanıyor vs. vs. Ben edebiyat defteri savunucusu vs. bir şeyi değilim ama edebiyat defteri benim için çok önemlidir bu sebeple böyle diyene “önce kendine bak” derim. Yaşımız da her gün ilerliyor ve 4 yıl olacak ki edebiyat defteri daima özel bir kapıydı edebiyat severler için. Neyi sevdiğini, neyi istediğini bilene onu görmek zor değildir, kaç site daha biliniyor böyle olan ? Bana haklılık varmış bu sözde diyebileceğim bir site bile gösterileceğine inanmıyorum kısacası,


“önce kendimiz”

Biz iyi olabilelim ki etrafımız da öyle olabilsin. Yaşım biraz daha ilerleyince buradan gideceğim belki ama inanıyorum ki burası daima kendini bilenlerin olacaktır yok yere konuşanların değil.



- bu arada Sevgili Nar-ı Çiçek, birkaç yazım durumu vardı soru edatlarını bitişik yazmışız ( mıydı, miydi , mı, mi, vs.) , bir kaç bağlaç da bitişik bir daha gözden geçirirsen göreceğine inanıyorum.-



Düşündüren yazın için teşekkür ediyorum.


Sevgiler.






hayrettin şahin(haysah)
hayrettin şahin(haysah), @hayrettin-sahin-haysah
7.3.2010 16:22:56
eyvallah arkadaşım ey vallah
sonuna kadar katılıyorum bu yazıya
gönlüne eline kalemine sağlık..............................acı ama gerçek........................saygımla
tebrikler
sebebi sen
sebebi sen, @sebebisen
7.3.2010 15:36:53
katılıyorum size gerçekten. . .bu konu benimde şikayet ettiğim bir konuydu.yazınızı okuyunca derinden bir ohhh! çektim . . .bu konuda birilerini aydınlatmak isteyen birisi çıkmış sonunda diye.benim gibi düşündüğünüz içinde sevindim aslında.. .yorumlar gerçekten çok banel.yani siz ne duygularla şiir yazıyosunuz yorum çok ve çok farklı oluyor bu beni kızdırıyor açıkcası. . .örn.dediğiniz gibi acıklı bir şiire kutlamalı bir yorum yapılıyor...kutlama derken elbetteki

içerik ehenk kafiye vs vs açısından tebrik edilebilir fakat bunu acala yazdığından yanlış aksettiriyor karşıya.

ve bir konu daha şiiri tam okumadan anlamadan saçma sapan yorumlar yazanlar lütfen ya okumaya yeltenmeyin yada yorum yazmak için yazmayın!. . . .

yapılan yorumlarda hep çok iyi.tebrikler.saygılar.güzel.vs vs gibi yorumlar ben bunlarla kendimi nasıl geliştitebilirim söylermisiniz bana? allah aşkına!

yazınız mükemmel ve kusursuzdu saygılarımla . .
gamze YAZICILAR
mecruh
mecruh, @mecruh
7.3.2010 15:09:37
haklısın arkadaşım.Haklısında,..............................anladım,anladımda,leyla mecnunun nesi oluyormuşşş,misali aynı nakarat devam edecektir.Yine çok eseri okumadan tüketeceğiz,bravo,eline sağlık gibi,hiçbir sanat değeri taşımıyan yorumlarımıza devam edeceğiz.

belkide site formatındanmı kaynaklanıyor ne,hiçbir ciddi yorumcu fazla tutunamıyor,zaman zaman bana gelip gerçekten hatalarımı söyleyen yorumculara özellikle teşekür ediyorum,ama orda kalıyor.

birini al ötekine vur misali,şiir ekleme yarışına bile giernler var,hatda özel mesajlarla"sayfama yorum yaparmısınız" diyenlerden tutda,özellikle sadece yazı veya şiir eklemek,ama sadece eklemek için havadan sudan bahsedipde çok kişiyi sayfasına çağıranlara ne demeli.

ooof,söz çok ..ama başta dediğim gibi....nakarat devam edecek hep,kimbilir eski edebiyat hocamızın dediklerini dinlerizde iki satır yazmak için iki kitap okuruzda biraz düşünceler seviye alır.

Selamlarımla..
zeki çelik
zeki çelik, @zekicelik
7.3.2010 14:12:19



Güzel tespitler;

Şiirlerin eklenmesiyle aynı saniyesinde hem okuyup hem anlayıp hem de yorum yazanlar var ki onlar zaten belli oluyor... Hani neredeyse eklenecek şiirlerden hızlı hareket edenler topluluğu gibi.


Bazı şiirlerin altında yorumlar ikiye ayrılıyor; pardon şairler ikiye ayrılıyor;

1-Erkekse kutlarım şair.
2-Bayansa kutlarım şairem.

"Şairem" nerden çıktı şimdi... Sanatın dişiliği - erkekliği yoktur. Herkes bir çatı altında toplanır. Mutlaka yazanın bir cinsiyeti vardır tabii ki ama bu ya Ali'dir ya da Aliye'dir, tıpkı Zeki-Zekiye gibi...

Resim yapan kadınlara ressamiye mi diyeceğiz bundan sonra...


Tebrikler.
sessiz feryat
sessiz feryat, @sessizferyat
7.3.2010 14:01:09
okumak ve her okuduğunda kendinden bir şeyler bulmak, bulmasan bile yepyeni düşlere yelken açmak bilgi ve kültür birikimini geliştirmek... kaldı ki bilgi ne kadar artarsa şeref ve haysiyetimiz o derece artmaktadır.ne olursa olsun okumalı çünkü kötü örnekler iyi örneklerle kıyas yapma açısından bize ışık tutacaktır en nihayetinde.hele şair arkadaşlar kitap okumadan yazmaya falan çalışıyorlar ya bu çok büyük bir yanlış.uğraştığımız alan ne olursa olsun hem o alanla ilgili hem de hiç ilgisi olmayan alanlarda birçok roman, hikaye, bilimsel makaleler her ne ise okumalıyız ve kendimize yeni şeyler katmalıyız.hele kullandığımız dilimizin inceliklerini bilmek o dile hakim olmak da çok önemli konuların başında geliyor.birçok şiirde ya da birçok yazıda yapılan yazım yanlışları ve anlatım bozuklukları hat safhada ne yazık ki.tabii ki duygu akrarımı ve paylaşımıdır bu ama şöyle bir düşündüğümüzde; elimize aldığımız bir romanda ya da bilimsel bir kitapta bir sürü anlamsal hatalara rastlasak kendimize yeni şeyler mi katmış oluruz?belki katabiliriz ama ne kattığımız tartışılır...yine de yazında belirttiğin gibi gerçeğe giden yolda mutlu olmak için şerefli bir hayat sürebilmek için kendimize yeni bilgiler katabilmek ve yeni ütopyalar kurabilmek için okumalyız.kutlarım güne düşen güzel yaznızı değerli şair arkadaşım.

saygı ve selamlar...



sessiz feryat tarafından 3/7/2010 2:04:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şükran AY
Şükran AY, @sukranay
7.3.2010 12:44:15


Haklı tesbit ve düşüncelerinize kalben katılıyorum sevgili arkadaşım.
Sadece o seçilen dörtlük üzerinde yorum yaparak onu kısa tutmak için mi yoksa sayfada fazla yer işgal edip çok yazmış, okumuş görünme intibağı uyandırmak içinmi bilinmez ama evet genel bir davranış biçimini almış bu yorumcu şair arkadaşlarca.Yüreğine, böbreğine, vs. tüm organlarına sağlık ...gibi temennilerin ne şiiri yazana, ne şiire, ne de okurun kendisine hiçbir katkısı olmayacağı gerçeği bilinirken neden hala aynı boşvermişlik içinde bulunulur anlaşılmaz.
Hiç yazılmamış olması bile daha iyidir öylesi sahte okur görünmekten.
Dilerim tekrar dile getirmek zorunda kalmazsın arkadaşım ne diyebilirim ki.
Ego tatmini sınır tanımıyor.İnsanda erdemi, güzelliği, dürüstlüğü misyon edinerek yazan kalemlerin uygulamaya gelince zıddı davranış sergilemelerinin adı ne ola ki...
Dilerim yanlış düşünce ve tavır içinde olanlar üzerinde etkili olur yazın.
Candan kutluyorum haklı başarını kesinlikle yerine yakışmış.
Sevgi ve daim saygılarımla.


kaknusun rüyası
kaknusun rüyası, @kaknusunruyasi
7.3.2010 11:39:12
Bir süredir takip ediyordum Edebiyat defterini. Nihayet üye oldum kısa bir süre önce.Beni ilk karşılayanlardan biri de sizin şiir ve yazılarınız oldu.Uzun zamandır okuduklarımda benden birşeyler bulduğumda iştiyakımın arttığını yönelişimin satırlardan sayfalara aktığını fark ediyorum."Kainatın kitabı Sensin sen!" Der Hz. Mevlana. Ve ben Nar_ı Çiçeğin sayfalarında kendimden birşeyler buluyorum. Bu rüyada(alemde) beklentisiz yürümek ütopyam benim. Karşıma çıktığınız için teşekkürler.
Selma Özeşer
Selma Özeşer, @selmaozeser
6.3.2010 23:56:01
10 puan verdi



okumadan konuşmayı
dinlemeden konuşmayı
susmadan konuşmayı seviyoruz


Önemli bir konuya değinmişsin. Umarım faydan dokunur.sevgiler
Ağyar
Ağyar, @agyar
6.3.2010 23:53:34
"Gördüklerim son zamanlarda insanların yazmayı daha çok sevdiği ve okumayıda bir o kadar sevmediğidir"

Yaptığınız sitemin kapsamı alanı inşallah "edebiyat defteri" ile sınırlı değildir. Zira millet olarak okumaya karşı allerjimiz yarı genetik yarı kornik bir vaka. Kendimden biliyorum, küçüklüğümde Teksas, Tommiks, Zagor gibi resimli romanları hikaye kitaplarına tercih ederdim, sadece benmi çoğu akranlarım.

Yalnız site üyelerinin hepsini bahsettiğiniz kategoriye hapsetmek sanırım haksızlık olur. Böyle bir değerlendirme yaparkan zaman, imkan, tercih vs gibi şartların oluşum ve yeterliliğini göz ardı etmemek lazım. Buda okuyucuyu ister istemez kendi yazar kolonİsini oluşturmaya itiyor. Bu yüzden bir çok ilgi alanıma giren yazıyı ve yazarı ıskaldığımı biliyorum.

En azından okuyamadığım yazılar için vicdanımı rahatlatmak adına ara sıra arşive gidiyorum.

Tebrikler, saygılar
Uğur Demiröz
Uğur Demiröz, @ugurdemiroz
6.3.2010 20:23:17
Sürç-i Lisan değil hiçbir zaman bilakis lisanınız ile aydınlattınız.Okunmayı başaramadan alkışlar ile şok olmak çok yaşanılan bir duygu...Yazarın ızdırab dolu hüznüne geçmiş olsun nidası yerine, sayfa ziyaretine gelmiş ve çat kapı harika idin ne güzel şeyler yaşamışsın tarzında ki örnekler hiç de az değil...

İade-i ziyaretler ve ayıp olmasın diye hastanın yüzüne bakmadan bugün turp gibisin gibi sözler..bilmiyor ki hasta ölüm döşeğinde...

Kelimelerinizin hepsine katılıyorum,umarım tekrar yazmak durumunda kalmazsınız ama biraz zor gibi...

Sizi okumak zevkti,okumaya değer veren ve bunu güzel örnekler ile süsleyen şahsınıza saygılarımla...
Engin Tatlıtürk
Engin Tatlıtürk, @engintatliturk
6.3.2010 17:35:09
10 puan verdi
Bu satırları gülümseyerek yazıyorum.
Şair örneklemesi çok güzeldi.

Şimdi bu yazıya nasıl yorum yaparım dediğin duruma düşmemek için. Bana ne ya... Güzel bir yazı işte. Finalide içeriği de güzel. 10 puan verip GÜNÜN YAZISI olmayı hak ediyor diyecektim. Yalaka durumuna düşmek istemem. Öyle körler sağırler birbirini kovalar işine de gelmem. O zaman sana;

10 puan veriyorum.

Hak yiyemem. Her fikrine de katıldım. GÜNÜN YAZISI derdim bana kalsa.
sevgi ve selamlar.

Engin Tatlıtürk tarafından 3/6/2010 5:37:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bi
Bir_Kucuk_Ask, @bir-kucuk-ask
6.3.2010 16:01:23
Yazdıklarınızı pür dikkat okudum kaçırdığım bir yer olmasın diye.Verilmek istenen mesajı çokta iyi anladım ve algıladım.Sonuçta bu yazıda verilen bir mesaj var.Ve o mesaj benimde aklımın bir köşesinde hep vardı,bu sitenin müdavimi olmaya başladığımdan beridir bilhassa.

Elimden geldiğince ister burada,isterde başka sitelerde ya da yazılı yayınlarda yayınlanan,şiir, makale vs öyküleri okumaya çalışıyorum.Bazen ruhi haliyem okuduğumu anlamama engel oluyor.Bazen beğendiğim bir şiir oluyor yazarını kutluyorum,bazen bir dörtlük içimi okşuyor onu alıntılıyorum.Bazende hiç etliye sütlüye karışmadan güzeldi deyip geçiştiriyorum.Çünkü her zaman büyük bir hevesle okuyamıyorum yazılanları.

Kimsenin de emeğine saygısızlık etmek istemiyorum.Ama sizinde belirttiğiniz gibi okumak ''sanattır''.Ben amatöründe amatörü bir sanatçıyım.Bu amatörlük duygusu içinde okumaya,yazmaya devam edeceğim.

Her şiir bir hayat hikayesidir.Kâh acı,kâh mutlu bir hayat.Her yazı da yaşamdan bir şeyleri anlatır bize.Neyse uzun oldu.Ben payıma düşeni aldım bu yazıdan.Mesajı algıladım.Emeğinize ve kaleminize sağlık.

Bir_Kucuk_Ask tarafından 3/6/2010 4:03:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
orhankiyak
orhankiyak, @orhankiyak
6.3.2010 15:11:09
10 puan verdi
Çok güzel fikirler,elbette şiirlerde anlam akışı güzellik çok önemli,bu düz yazıda da geçerli...Kutlarım.
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL