- 4553 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DİNİMİZ'İN KADINA VERDİĞİ ÖNEM
DİNİMİZ’İN KADINA VERDİĞİ ÖNEM
Kardeşlerim !
İslam dini, aileye büyük önem vermiştir. Aile anne, baba ve çocuklardan oluşur. Geçerli bir evlilik ve gönülden bağlılık üzere kurulan her yuva huzur ve mutluluğun teminatıdır. Aileler mutlu ve huzurlu oldukça milletler ve devletlerde huzurlu olacaktır.
İslam dininde aile ne kadar önemli ise kadında o kadar önemlidir. İslam dini kadınları cahileye döneminin her türlü kötülüklerinden kurtarmıştır. Çünkü cahileye döneminde kadın, aşağılanır, hor görülür, zulme ve haksızlığa uğrar, köle pazarlarında satılır sadece bir cinsel metaa olarak görülürdü. Yine mirastan pay verilmez, kız çocukları diri diri toprağa gömülürdü. Kadına reva görülen bu zulümler sadece cahiliye döneminde değil, dönemin Roma ve Avrupa ülkelerinde de böyle idi.
Kur’an , kadın ve erkek arasındaki bu ayırımı kaldırarak insanlara şöyle hitap etmektedir:
“ Ey İnsanlar! Biz sizi bir erkek ve bir kadından yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak Allah yanında en değerli olanınız O’ndan en çok korkanınızdır.” (1)
Yine bir ayette:
“ Erkek veya kadın olarak kim iyi işler işlerse, onu mutlaka güzel bir hayat ile yaşatırız. Ve mükafatlarını elbette yapmakta olduklarının en güzeli ile veririz.”(2) Evet bu iki ayette de erkek ve kadın ayırımı yapılmadan “Allah tan korkan” ve “iyi amel işleyen” kimseler övülmektedir.
Bize göre kadın, kocasının arkadaşı, hayat ortağı, iyi günde, kötü günde yanı başında olan dostudur. Nitekim Cenab- Hak şöyle buyurmaktadır:
“Mü’min erkekler ve mü’min kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyiliği emreder, kötülükten alıkoyarlar. Namazı dosdoğru kılar, zekatı verirler…” (3)
Kadın, sıkıntıda ve bollukta kocasının yanında olan, evin düzenini koruyan, aile ve çocuklarına bakan, çocukları eğiten, ve annelik görevini yerine getiren kutsal bir varlıktır. Kadın annedir, kadın bacıdır, kadın evlattır. Bundan dolayıdır ki Müslüman erkekler, kadınlara daima hürmet eden, onları koruyan, şefkat gösteren kimseler olmuşlardır. Yoksa bazı art niyetli çevrelerin, sözde kadın hakları savunucuları (Feministler) nın dediği gibi, İslam kadınları köleleştirmemiş, içeriye hapsetmemiş, haklarını ellerinden almamıştır. Bilakis İslam, kadına hak ettiği en büyük değeri vermiştir. İslam da kadın, eğitim ve öğretim hakkına sahiptir. Kadın düşüncesini açıklama hürriyetine sahiptir.
Kadın, sözleşme yapmada, kazanmada, mal-mülk sahibi olmada erkeklerle aynı haklara sahiptir. İslam dininde kadını dövmek, sövmek, hor görmek, aşağılamak, iftirada bulunmak, namus , şeref ve onurunu incitecek söz ve davranışlarda bulunmak suç ve günah sayılmıştır. Kadına iyi davrananlar ise övülmüştür.
Sevgili peygamberimiz bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuştur: “ Ey Allah’ın kulları, kadınlarınızı dövmeyin. Kadınları döven sizin iyileriniz değildir.” (4)
Yine Hz. Ayşe validemiz şöyle demiştir:
“ Rasulullah ne bir kölesine ne de bir eşine tokat vurmamıştır.” (5)
Yukarıda verilen ayet ve hadislerde görüldüğü gibi İslam dini, kadın ve erkek ayırımını yasaklamış, kadına sosyal, siyasal, ekonomik, sanat ve kültürel bütün haklarını vererek en büyük değeri vermiş ve “ Cennet anaların ayağı altındadır.” Diyerek nimetlerle dolu cenneti kadınların ayağı altına sermiştir. Peygamberimiz veda hutbesin de bile kadınlara iyi davranmaları konusun da erkekleri uyarmıştır. Hz. Hatice, Hz. Ayşe, Hz. Fatma gibi kadın sahabeler o günden bu güne nasıl ki hayırla, iyilikle anılıyorsa, günümüz Hatice, Ayşe ve Fatma’ları da onları örnek alarak, yapacakları hizmetlerle anılsınlar.
Yazımı şu uyarıyı yaparak bitirmek istiyorum: Sözüm ona kadın haklarını savunduğunu söyleyen bazı grup ve ögütler kadınları kullanarak sokaklara döküp polise ve jandarma ya taş attırmaktadırlar. bunların derdi kadın hakları değil, sadece kendi menfaatlerine kullanmalarıdır. bu konu da değerli ve duyarlı kadınlarımızı uyarmak istiyorum.
Bu duygu ve temennilerle gelmekte olan 8 Mart Dünya kadınlar gününü kutluyorum.
Erdinç TİP
Yazar- Şair
----------------------------------------------------------------------
1- Hucurat Suresi, Ayet 13
2- Nahl Suresi, Ayet 97
3- Tevbe Suresi Ayet 71
4- Hadis-i Şerif
5- Hadis-i Şerif
YORUMLAR
gönülden bağlılık üzere kurulan her yuva huzur ve mutluluğun teminatıdır
Bize göre kadın, kocasının arkadaşı, hayat ortağı, iyi günde, kötü günde yanı başında olan dostudur
evet bu sadece gönülden bagli insanlarin basardigi birsey bence.
dar günü bile o gönüldeki bagliliktan dolayi sabirla asabiliyor azmi tükenmiyor sevgisi ve saygisi bitmiyor.
isyanda etmiyor.
gönülden baglilik yoksa en kücük ters bir olayda yada bir sorun karsisinda
siddetli gecimsizlik dedigimiz olay basliyor tahammül siniri zorlaniyor.
birde düsünüyorum istemedigi halde evlendirilmis olanlari
bunlar nasil mutlu olsun nasil mutlu edebilsin ve topluma faydali insanlar yetistirsin.
huzursuzluk dolu bir yasam olmali bu da iste topluma yansiyor.
Ve toplumumuz saniyorum ki bir cok seyi unutmus olacak ki
okadar siddete maruz kadin var toplumumuzda.
Hem dine hemde medeniyete sigmayan bir sey siddet.
güzel bir yaziydi
yüreginize saglik saygilarimla
erdinç tip
Kadınlarımıza yüce dinimiz İslam hak ettiği değeri fazlasıyla vermiş olsada,sözde müslüman olan nice insafsız kadınına insan muamelesi göstermiyor.
Ve yine niceleri var ki,5 vakte 5 katıp namaz kılarken,karısını aldatıyor,günah olmasında diye de metresine imam nikahı kıyıyor.Dinimiz çok hoçgörülü bir din.Ama insanlar hoşgörülü değil.Yazı için teşekkürler.Herkes üzerine düşen payı mutlaka alacaktır.
erdinç tip
Allah razı olsun konusu çok güzel yazınızın..Kadına islamda eb güzel değer verilmiştir..Gerçek anlamda islamı yaşayanlarda kadınlarını asla incitmezler ..Efendimizin sözlerine ve davranışlarına bakar okur örnek alırlar en gğzel rehberi Kuran VEhadisleri..Kadınlar anadır yardır bacıdır ..Cennet anaların ayakları altındadır..Anneler bir elleriyle beşik sallarlar bir elleriyle dünyayı sallarlar...
Allah razı olsun Allaha emanet olunuz .Selam ve dua ile..