AYAZ BAHARLAR
Ayaz baharlar yaşadınızmı? İnsan bir kere de olsa ayaz bir bahar yaşıyor hayatın da
Hayatta doğruyu bulduğunuz dan emin olduğunuz bir anda, onu yitirmek o boşluğun bir daha asla dolamıyacağını bilmek içini acıtıyor ve yüreğini parçalıyor insan’ın.
Fakat bizler tek dünyalı olmadığımızın bilincin de olan yürekler inanıyor ,sığınacak en güzel liman’ın fani lezzetler olmadığının farkına varıyoruz.Bakmasını bilen için insan da dâhil olmak üzere kâinatın her zerresi “aşkın gerçek sahibine” açılan bir pencere oluyor.
İlah-i Aşka erebilmek için; Âşık-ı sâdık olabilmektir marifet. Ahde vefa, sevda da cefa çekmeye talip olacak koca yürekler. Ay, geceye, yavaş olma konusunda ders verir; sıkıntının yavaş yavaş aşılacağını işaret eder ve şöyle der: Hz. Mevlana “Ey ham, aceleci kişi! Dama dayanan merdivenden
basamak basamak çıkılır. Ey tencere yavaş yavaş, ustaca kayna! Delice kaynayan yemek, lezzetli olmaz.”
İşte Aşk erlerinden almamız gereken güzel bir nasihat onları okuyup anlamaya çalışırsak gönül dünyamızın zenginliği bize yeterde artar bile.
’Aşk derdiyle hoşem el çek ilâcumdan tabîb
Kılma dermân kim helaküm zehri dermânundadur”
YORUMLAR
Aşkın ızdırabını çekmeyen insan, hakiki vuslata eremez. Herkesin uyuduğu saatlerde uykudan bîhaber olmayan gözler gerçek manasına eremez aşkın. Aşığın dostudur geceler, sevgiliyle buluşma ve O'ndan gelen acıları vuslat şarabı niyetine içme vaktidir.
Gözyaşı deryasında coşma vaktidir...
Güzel yüreğin hakiki aşkın heyecanıyla çarpsın dilerim...
Sevgilin Arkadaşım,CANIMCIM...
İnsan bahardayken hayatının baharını yitirince, buna dayanamam sanır. Şahit oldum ki, buna sadece bir şey ile dayanılabiliyor: İman Kuvveti ile. Hakikaten öyle. İman olmasa ya da imanda bir eksiklik olsa, insan isyan noktasına kadar gidebiliyor. Ancak İslam öyle güzel bir din ki, en kötü anlarda bile insanın teskin olmasına sebep oluyor. Yazı güzeldi, derindi. Tebrik ederim.