- 650 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İnsana Yakışan Beş Şey!!!!
Değerli Dost!
İnsan için en önemli özelliğin neler olduğunu sorarsan!
Bence;
İlk olarak her şeyden önemli, hayata anlam kazandıran,
Tek ve Bir olan,
Her şeyi yaratan, gören gözeten,
Her şeyi bilen,
Yarattıklarını koruyan, kollayan ve onlar için ruhlarındaki ebedi yaşam arzusunu tatmin edecek bu dünyadan daha güzel ve daimi bir saadet vadeden Allah’a samimane inanıp, tam manası ile güvenmektir.
İkinci sırada değerli olanı sorarsan!
Tek ve Bir olan Allahın senin dünya ve ahretini, saadete dönüştürecek,
İzzet, kıymet ve nimet vesilesi olan Allah’ın razı olduğu hak bir dine sahip olmaktır.
Üçüncü derecede önemli olanı sorarsan!
İnsanlar karşısında muhtaç duruma düşmeden, dünyevi ihtiyaçlarını minnetsiz olarak temin edebileceği, helal kazanç sağlayan bir iş bir uğraş veya meslek sahibi olmaktır.
Dördüncü olarak insana yakışan fazilet kaynağından haber vereyim!
İnsanı hayvani hislerinin mahkumu olmaktan kurtarıp, melekleri kıskandıracak makamlara yücelten Edep ( haya) tir.
( edep nurlu bir taçtır lütfü hudadan, giy o tacı kurtul cümle beladan.)
Beşinci meziyete nedir dersen!
İnsanların kalbinde sana sarsılmaz bir taht, Mevlalın yanında peygamberlere yakın bir makam kazandıran,
Âlemlere rahmet olarak gönderilmiş olan Hz. Muhammed’in (asv.) ben ancak güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim dediği, güzel ahlak ve cennete yaklaştırıp cehennemden uzaklaştıran cömertliktir.
Daha da sorarsan ben derim ki!
En güzel bir hilkatte yaratılmış olan İnsan’a bütün güzellikler yaraşır, ben bu kadarını saydım siz isterseniz dana nicelerini bulabilirsiniz.
Amma şunu rahatlık ile söyleyebilirim ki!
Bu saydıklarıma muvaffak olan bahtiyar insan hem halkın azizi, Hakkı’ın sevgilisi, cennete layık mü-min ve muttaki kulları arasında yerini alıp, insi ve cini şeytanların şer ve fitnelerinden korunup, bela ve musibetlerden emin olur.
Allah cümlemizi bu özellik ve güzelliklere sahip kullarından eylesin.
İnsana Yakışan Beş Şey!!!! Yazısına Yorum Yap
"İnsana Yakışan Beş Şey!!!!" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.