Günbegün Notlarım 27/Kürt Çocukları
.........................................
Kürt çocuklarının çoğunun teni esmerdir...
Esmer topraklar gibi kadimdir, haşindir, bereketlidir ve dokunaklıdır varlıkları yüreklerde...
Yüreklerde temiz bir gülüştür, kıyılmaz bir dokunuştur, dokunsan ağlamaya hazır bir alınganlıktır, acayip bir güzelliktir kürt çocuklarının yüzleri...
Tanıdıktırlar sokaklarda...
Oyun oynarlarken birbirine benzer küçük avuçları. Büyük hayalleri vardır daim.
Daim insanlığın iyiliğinden, rahatlığından dem vururlar büyük beyinleriyle...
*************
Ancak birçok şeyden yoksun büyürler...
Düşleri yarım kalır hep...
Hep bir engelle karşılaşırlar hayatın her alanında...
Yaşamla, kabul etmedikleri zorbalıklarla, onurlarını hiçe sayan muamelelerle, uçurtmalarını yırtan ellerle kavga halindeler bu yüzden...
Bu nedenle davalarına, düşüncelerine, imgelerine sımsıkı sarılırlar...
Bir sevda gibi tutunurlar attıkları adımlarına...
Doğdukları memleketlere, gözlerini alamadıkları mavi gökyüzüne, içtikleri suya, karıştıkları havaya sadıklar Kürt çocukları...
**********
Kürt çocukları ayrımcılığa, zulümlere, ölümlere karşıdırlar...
Kabul etmezler, kan dökülsün dünyanın herhangi bir bölgesinde...
Görmek istemezler bir kuş pisi pisine vurulsun; yükseklerde güzel güzel kanat çırpıyor diye...
Duymak istemezler silahlarını sesini, dicle ve fırat nehirlerinin sesleri hoş hoş akarken...
Bilmek istemezler geleceklerine birileri kanca takıyor, yarınlarını göz göre göre karartıyor; mutlu mutlu büyümek varken...
Kuruyan yapraklarla ağaçlarda salınmak istemezler, bahar bahar yeşil kalmak kolayken her mevsimde...
Gözleri yaşlı ve çaresiz kalmak istemezler, her yeni bir günde bayramı yaşamak lazımken...
*********
Kürt çocukları;
her çocuk gibi hayatını tane tane yudumlamayı,
her çiçek gibi taze taze açılmayı,
kendine has bir özellikle, güneşi istediği zamanda içmeyi,
İstediği oyunu rahat rahat ve huzurlu duygularla oynamayı,
her şeyden önce de üzülmeden, hırpalanmadan kalbi, makaslanmadan önünü, korkmadan bir adı ve tadı kalsın İSTERLER....
...........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
5 Mart 2010,,,14.30
Mardin
YORUMLAR
ÖNCE İNSAN;
Dili, dini, milliyeti ne olursa olsun karşımızdakine ÖNCE İNSAN olarak bakılmalı ve öyle kabul edilerek varlığı bilinmelidir.Bu nedenle de sosyal hayatta, insan hakları genelinde bakılmalıdır.Toplumun her kesiminin incinen, horlanan veya hakir görülen bireyleri olabilir.Bu sosyal yaşamda da sıkça görülen bir haldir.Bu olumsuzlukları belli bir kesime mal etmek ve sadece o kesimeymiş gibi göstermek ayrımcılıktır.
Yazı da ele alınan ve bir kesimin özellikle ezildiğini adını koyarak belirtilmiş olması ayrımcılığın ta kendisidir.Olayı tüm dünya çocukları ve halkları çerçevesinde ele almak gerekir.Bir kesimin diğer bir kesime üstünlüğü gibi bir hal düşünülemez, kabul edilemez.Bu Alman çocuğu, Fransız çocuğu olmuş fark etmez.Her çocuk dünyaya ınga diyerek ağlayarak gelir.Hangi millete mensup olursa olsun ağlıyorsa bir çocuk, gözleri silinmelidir.Açsa karnı doyurulmalı, çıplaksa giydirilmelidir.Kimliğe göre hareket edilmesi en azından bir insanlık suçudur.Bu tutum çelişen durumlarda uzlaşmayı zorlaştırır.Hatta imkansızlaştırır.O zaman çelişkileri nasıl çözersiniz.
Bu günün çocuğu yarının büyüğü ve ülkenin yönetimini üstleneceği kişidir.O zaman benden olmayan, bizden olmayan o tür görevlere gelemez gibi bir anlayış olur ki, çok yanlıştır.Bu güne kadar kendini başka gören kişiler bu görevlere gelmiş ve ülkeye hizmet etmişlerdir.Benden, senden gibi düşünmek yanlış ve tehlikelidir.Sorunları birlik, beraberlik ve kardeşlik anlayışı içinde çözme uğraşısı içinde olunmalıdır.Tüm dünya insanlarının refah ve mutluluğu için bireye ÖNCE İNSAN olarak bakalım.Gerisi uçurumdur.Gelin insanlarımızın ezilmişliğini, yoksulluğunu düşünüp gerekli mücadeleyi verelim.Ama adını koyarak ayrımcılık yapmayalım.Buna çanak tutmayalım.Tüm çocuklarımızı ve insanlarımızı aynı duygu ve şefkatle kucaklayıp sevmesini ve saymasını bilelim.
Saygılarımla.
Her ülkenin, kendi toplumsal ve sosyal yapıları gereği çok çeşitli sorunlar içinde barındırır. Bu da, alt yapı denilen ekonomik yapının çarpık, eşitsiz ve dengesizliğin olduğundandır. Sözkonusu üklede kirli savaş olduğu için bu alandaki Kürt çocukların çektiği acıları ve metropollere göçeden çocukların varoşlarda nasıl bir yaşam yaşadıkları da bilinmez bir bilmecedir. Egemen kesimin çocukları, teorik bazı şeyleri algılasalar da bu konuda yetersizdirler. işte bu anlamda konunun içeriği ele alındığında yazıya yapılan bazı eleştirilerin elbetteki gerçek ayağı olmaz ve haksızca eleştiriler olur. Bir şeyi eleştirirken veya suçlarken sürekli empatik yaklaşmak gerekir kanımca.Fakat bu anlayış tarzı da ne yazık ki hiçkimse de yoktur. Bu gibi konular sürekli dillendirilirse yavaş yavaş sezilir ve anlaşılır. Bu da kişinin merak ve öğrenme çabasına bağlıdır. Sonuçta egemen zihniyet anlayışının değişime uğraması da uzun süreç alır.
Sevgi ve selamlar
hasandal62 tarafından 3/5/2010 9:06:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
ülkelerin birinde kral en güzel çocuğun kendisinin çocuğu olduğunu iddia eder dururmuş... kralın akıllı veziri bir öneride bulunmuş :
- efendim bir yarışma düzenleyelim herkes çocuğunu sarayın bahçesine getirsin gece çocuklar bahçede uyurken herkes en beğendiği çocuğun yanına bir gül bıraksın ! demiş ...
ve uygulanmış bu öneri ...kral sabahı zor etmiş tüm maiyeti ve veziriyle birlikte sarayın bahçesinden içeri girince gördükleri manzara karşısında şaşırmışlar...
çünkü her çocuğun yanında bir gül bulunuyormuş...
herkes gülü kendi çocuğuna bırakmış...:)))
demem odur ki değerli dost yazar ; tüm çocuklar - dünya üssü dünya - esmer beyaz kumral sarı vs .her biri bir çiçek
her biri bir zenginlik yaradanın yaratma gücünün çeşitliliği eseri olarak..
onları bölüp parçalamayalım yüreğimizde ki sevgilerle onları besleyelim ve biz büyükler onlara davranışlarımızla örnek olalım sevgi ekelim yüreklerine ...eğer sevgi dolu birlik beraberlik içinde bir dünya yaratmak istiyorsak...
bana bunları düşündürdü paylaşımınız...
sevgim saygım her daim tebriklerimle sevgili meselci...
sayın yazar arkadasım..yazını tebrik ediyorum.kaleminin özgürlüğü güzel ama diğer yorum yapanlara bende katılıyorum....tüm ülke çocuklarını kapsamalıydı bence.ama o senın kalemıne kalmıs....cok guzel begendım....aklımdan iki dil bir bavul filmindekı manzaralar geldı..izlemenı tavsıye ederım ızlemedıysen....sevgilerle...
kürt çocuklarını, güneşin çocuklarını çok güzel anlatmışsınız heval.
biliyorum şimdi birileri kızacak ama haklılar. çünkü algılama yatileri düşüktür.
kimin çocuğu yaşından fazla kurşun yemiş
kimin çocuğu bebek yaşta bombalara hedef olmuş.
kimin çocuğu asit kuyularında yakılmış.
kimin çocuğu cezaevlerinde çüürmeye mahkum edilmiş.
kimin çocuğu meydanlarda lince uğramış.
kimin çocuğuna ana dili yasaklı
kimin çocuğuna çocukluğu yaşamak yasaklı
..... yasaklı
.......yasaklı
........yasaklı
söyler misiniz?
dost yüreği kutluyorum
saygl sevgl selml.
Neden sadece kürt çocukları anlamadım..
Her ülkede ve her toplumda çocukların sorunları aynı..Dayak.açlık.yokluk.sefalet...
Neden bunu ayrım gibi gösteriyorsunuz...
Renklerine göre insanları kim ayırıp , ayrım yapıyor...
Sonuçta aynı ülkede yaşıyor değilmi bu çocuklar..aynı okullara gidiyorlar..aynı fırından ekmek yiyorlar..o zaman bu sınıf farkını kim çıkarıyor...Ben kendi adıma böyle bir yazı yazmadım..böyle yazanlarada kızıyorum..çünkü gerçek ayrımcılığı bunlar yapıyor
Burda akan bir nehri neden ikiye bölüyorsunuz..meselci..
Kürt /Türk/ Laz ve benzeri ayrımcılıkları yapmadan neden sadece bizim çocuklarımız demiyorsunuz
Eğer ortada bir çocuk varsa bu tüm çocukları kapsar..Tüm çocuklar demek bizim çocuklar demektir...
Bunun şunusu bunusu olmaz ..olmamalı...Artık olmamalı.olmasın.....
Selam ve Beka ile..
meselci
ayrımcılık filan yaptığım yok.
kürt çocukların acıklı
içinde oldukları durumu kaleme almışım.
ön yargılı bir yorum sizinki asıl.
ama filistin çocuklarını dile getirseydim, alkışlardınız beni.
asıl ben buna ayrımcılık derim.
yazımda
amacımda
hiçbir ayrımcılık gütmedim.
sadece gerçekleri konuştum.
saygımla.
Neden illede Kürt çocukları dost...
bende esmerim , bir zamanlar benim avuçlarımda sizinkilere benzerdi.
Ben laz kızıyım...ne olacak şimdi
hep dostça ....
meselci
ben daha çok kürt çocukları tanıdığım için dost.
sen de yazsana, laz çocuklarının özelliklerini.
ne olacak şimdi derken, anlamadım seni?
eMİNeYZAMAN
ve yazını üstüme alındım dedim :)