- 1524 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EVRENSEL BARIŞ
EVRENSEL BARIŞ
İslam dini gönderiliş gayesine uygun olarak hak ve sorumluluklarımızı belirtmiş, toplum için lazım olan prensipleri ortaya koymuş ve mutlu olabilmemiz için bunlara sarılmamız gerektiğini belirtmiştir.
Dinimiz, fert ve cemiyeti zarara uğratacak her çeşit fiil ve davranıştan bizleri men etmiş, tüm insanların barış içerisinde yaşamasını tavsiye etmiştir.
Cenab-ı Allah başta biz Müslümanların barış içerisinde yaşamamızı, birlik ve beraberliğimizi bozmamamızı emretmiş, gayri Müslimlerle de iyi geçinmemizi tavsiye etmiştir. Cenab-ı Hak bir Ayet-i Kerimede biz insanların bir ana babadan meydana geldiğimizi dolayısıyla kardeş olduğumuzu ve barış içerisinde yaşamamız gerektiği şöyle bildirmiştir: “Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah katında en değerli ve en üstün olanınız, ondan en çok korkanınızdır. Şüphesiz Allah (her şeyi) bilir, (ve her şeyden) haberdardır.”( )
Yeryüzüne hayat ve huzur getiren, zulmü ve zorbalığı yasaklayan yüce dinimiz İslam, barış dinidir. İslam kelimesinin özünde de barış vardır. Yüce dinimiz İslam insanın insanlarla, insanın doğayla barış içinde yaşamasını istemiştir. İslam dini asla savaş dini değildir. Ve hiçbir zaman savaşı başlatan taraf olmamıştır.
İslam dini daima barışı telkin eder ve kimsenin zorla Müslüman olmasını istemez. Nitekim Bakara Suresi 256. Ayette şöyle buyrulmaktadır: “ Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır.(2) Bir başka Ayet-i Kerimede de : “ Rabbin isteseydi yeryüzündekilerin hepsi mutlaka inanırdı. Böyle iken sen mi mü’min olsunlar diye, insanları zorlayacaksın? (3)
İslam dinini savaş dini olarak tanıtanlara ve Müslümanları terörist olarak adlandıranlara Kur’anın şu Ayetini hatırlatmakta fayda vardır :
“ Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizleri yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten onlara adaletli davranmaktan menetmez. Çünkü Allah adaletle davrananları sever. (4)
İslam dini kişinin dini, rengi ve ırkı ne olursa olsun insanların barış içinde yaşamasını ve birbirlerine zulmetmemelerini emreder. Biz insanların barış içinde yaşayabilmesi için herkesin bir
diğerinin hakkına ve hukukuna saygı göstermesi gerekir. Savaşsız bir dünya için tüm duyarlı insanların barışa ve kardeşliğe sahip çıkması gerekir. Yazımı Bakara Suresi’nin 208. Ayetinin mealiyle bitiriyorum : “ Ey iman edenler! Hepiniz topluca barış ve güvenliğe girin. Şeytanın adımlarını izlemeyin. Çünkü o size apaçık bir düşmandır.
1- Hucurat Suresi Ayet, 13
2- Bakara Suresi, Ayet 256
3- Yunus Suresi Ayet 99
4- Mümtehine Suresi Ayet 8
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.