- 631 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEYYAREDEN İNİNCE
“ Gıız Anşa, beni duyyon mu!? Telefonun cızırtılı geliyo!..”
“ Hee heee,duyyom, duyyom!”
“ Ne diyodum, unuttum; yaşı yere gelmiyesice gelin bende gafa-beyin mi godu!”
“ Sen de gelinnen şaşdın! Ne istiyon elin öksüzünden? Başlık parası vermeden aldın götürdün Belçika gibi gurbete. Garip, dil bilmezdir, yol bilmezdir. Bi de sen uğraşıp şaşırtma öksüzü!”
“ Garip garip boynu yere devrilsin! İş bilmez, güç bilmezmiş bacım!”
“ Yolculuğun nasıl gelçti?!.”
“Teyyareden inince başıma geleni sorma gız!”
“ Noldu ki?!”
“ Sus bağırma, sesin iyi geliyo gâlik.. Yükümüzü alıp kapıya doğru yürüyünce elimde çarşafın içine sarıp da taşıdığım yufkalar, çarşafın bi ucu çözülüp de dökülmesin mi...Kahat gibi dağılıp gitti. Gavur polis, arkamdan bağırıyor: ‘ Madam, votr papiye, votr papiye!’ Keşke sulayıp da sarsaydım. ”
“ Seninki de akıl mı? Sulamadan taa oralara yufka mı götürülürmüş! Aklın o kadar işte! Bir de gelinini suçlarsın!”
“ Neyse, topladım emme, kırım kırım kırıldı. Benim herif kapıda karşıladı. Dudağının üstünde bi hapaz gıl.’
“ O niye gıı?”
“ Benim herif Allah’a, peygambere inanmazdı. Ateistmiymiş, putperestmiymiş ne; öyle derdi.”
“ Eee?”
“ Karacalarlı iyi bir arkadaş edinmiş. O ona akıl-fikir vermiş.”
“ Kimmiş Karacalar’dan?”
“ Şıh Kadir’in müridlerinden biri Hacı Bektaş Veli’den, Pir Sultan Abdal’dan bahsetmiş; kitap, dergi vermiş.”
“ Akıllı adammış, senin adamı yola getirdiğine göre...”
“ Benim herife: ‘Eline-beline-diline hakim olacaksın bizim mezhepte’ demiş. O da düşünmüş, düşünmüş: ‘Başıma ne kötü hâl geldiyse bu şeylerime iyi sahap olmadığım için geldi.’ Şimdi herifinen pek iyiyik. Bir insan, bir insan sorma...”
“ Allah benim adamı da yola getirecek bir adamla karşılaştırsa...”
“ Türkiye’de havalar nasıl?”
“ Bildiğin gibi; havadan sudan bahsedeceksen kapat telefonu, paraya yazzık!”
“ Paran batsın e miii! Dinin, imanın para..”
“ Sus kemçik! Kocan yola geldi diye sevindirik delisi olmuşsun ellaham!”
“ Haydi hoşcakal! Uluk gelin yemeğe tuz atmış mı, bir bakayım ben.”
“Hoşcakal da, gelinle de o kadar uğraşma.”
-EMİRDAĞ AĞZI-
FOTO:erkanozseyhan.blogspot.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.