ÖMÜR
İnsan nasıl sürüklenir bile bile uçuruma?...Sanıyorum ki bazen nefs-imize karşı duramıyoruz.Öyle günahlar işliyoruz ki tövbe etmeye yüzümüz yok.Aslında canımızdan başka verecek neyimiz var ki?’Benim’ diyebileceğim ne var, garanti verebiliyor muyum yarınına?Sevmek, acı çekmek...Ölüm kolay geliyor lafta ama kalmak zordur Araf’ta vicdanla başbaşa.Kanayan bütün yaralarım senin izlerin gelsen de yüreğim kabuk bağlasa..Keşke bir umut tanesi verse hayat, kadere boyun eğmekten yoruldum.Kişilik kazanayım derken hepten kaybediyorum.Ben ait değilim bu Dünya’da soyutlayamıyorum kendimi zamanda.Yaptığım vadem dolana kadar gün geçirmek aslında.Çünkü buradaki insanlarla ortak dili konuşamadığımı anladım zamanla...Pes ediyorum, çekiliyorum oyundan bu defa.Her gün biraz daha derine iniyor şakağımdaki kurşun sona yaklaştım galiba...Hadi kurtarın beni!Arabayla gittiğim son seyahate seyirci olun.İki metrelik mezara konuluşumu izleyin kefenler içinde kıbleye dönük.Burdan izlemek Dünya’yı en tarafsızlığımla...Yalan yanlış herşeyi görebilmek saydammışcasına.Umutusuzluğu böyle kaldırıp atmak toparağa.Her yeni güne sonmuşcasına başlamak ve bitirmek.Kalabalığın ortasında yalnız olmak...tek gelmek..tek gitmek...Kimse kimse için canını vermez.Zaman diye bir kavram yok.Hiçbirşey matematikteki gibi dönmüyor.Herkes kabul ederse etsin ben olmayan bir doğruyu kabul etmeyeceğim.Sürgüne gitmek kalplerde saf dışı bırakılmak.Doğruyu söylediği için dokuz köyden kovulmak.Elinde tuttuğun resimde kaybolmak, anıları yeniden yaşamak.İnsan nerede mutlu oluyorsa orada yaşamalı.Zaman diye koluna taktığı rakamlara hapsolmamalı.Kaldıramadığı yükün altına girmemeli.Yaşamalı doya doya verilen süremizde.Elbette mutlu olmak da var mutsuz olmak da ....ama sabretmesini bilmeli çıktıysa bu yola...Ne kelebek kadar kısa yaşamak doyumsuz olmak, ne de sonsuza dek varolmak..ömür bir gün bitecek ...artık dönüşü yok...Belki de İsrafil üfledi sura...
(İLK DENEME YAZIŞIM UMARIM BEĞENİRSİNİZ LÜTFEN YORUMLARINIZDA GERÇEKÇİ OLUN Kİ HATALARIMI FARK EDEYİM...BEĞENEN- BEĞENMEYEN, YORUM YAPAN-YAPMAYAN HERKESE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...ELİMDEN GELENİ YAPMAYA ÇALIŞTIM....)
Ömür dediğin üç gündür.
Dün geldi geçti yarın meçhuldür
O halde ömür dediğin bir gündür
O da bugündür...
özdemir ASAF
YORUMLAR
OLDUKÇA DEĞERLİ MESAJLAR İÇEREN GÜZEL BİR ANLATIM.BAŞARILARININ DAİM OLMASINI DİLERİM KIZIM.SELAMLARIMLA...
kübra er
Yaşama hayata dair anlamlı cümlelerdi. her günü değerlendirmek gerekir. Zaman akıp gidiyor.Yarın çok geç olabilir
paylaşımın için yürekten teşekür ediyor saygılarımı sayfanızda bırakıyorum
kübra er
Sevgili şairem!ilk olmasına rağmen çok anlamlı çok güzel bir konuyu kaleme almışsınız.ne kadar doğru ölüm dilde kolay,aman çok çokta ölürüm! bu söylendiği kadar kolay değil.Allah geç yaşatsın ama yaşamadan bilinmiyor ölüme gidiş ve ölümden sonraki haller.evet dünya da misafiriz kaptırdık gidiyoruz,şu şunu demiş,bu bunu yapmış,aman! ne derler vs vs.kimse dar günde kimsenin yanında değil,kimse kimse için çile göze almıyor iyi günde var olanlar dar günde yok oluyor.Rabbim akıl vemiş her canlıdan üstün kılmış insan oğlunu,ne bu dünya için ahiretini,ne ahiret için dünyanı yık diyor hadisler bizde kimsenin dediğine değil kendi aklımza danışarak yaşamalıyız,bu dünya ve diğer dünya için bir kez geldik,bir kez gideceğiz ALLAH (CC)verdiği her iki cihan nimetlerinden yararlanmak hakkımız.çok beğendim ve haklı buldum yazınızı candan tebrik ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.selam sevgimle...
kübra er
ilk deneme yazınız buysa daha ben bir şey diyemiyorum yorumsuz...sıkılmadan okudum çünkü ders çıkarılacak o kadar çok yer var ki...hani diğer arkadaş gibi bir parça koparıp eklemek isterim yorumuma, bence çok güzel yazmışsın kübra hanım, keşke herkeste düşüncelerini bu kadar gerçekçi dille ifade edebilse...aslında bu yazıya o kadar eklenecek çok şey var ki kelimeler yetmez...eyvallah tebrik ederim
kübra er
Ölüm kolay geliyor lafta ama kalmak zordur Araf’ta vicdanla başbaşa....
çok doğru söz!
burada dile kolay öleyimde kurtulayım demek ama ahirette halimiz nice olur düşünemiyorum bile!
günah üstüne günah işleyipde tövbe etmeye yüzümüz yok!
hemde nasıl...yaşına göre ağır bir konu ama aslında ölüm yaşa başa bakmıyor tabikii...tövbe etsek dahi hala günahlara devam ediyoruz.
bu kısımlar bana yetti yorum için.
begendim.
ellerine saglık.
sevgiler.