Günbegün Notlarım 25/Yalnızlık
..................................
Kimselerin yanında olmadığı şehirde, rüzgarların sessiz sessiz aktığı bölgede, tenha havaların estiği yerde yalnızlık başrol oynar baş ucunda...
İstesen de, istemesen de kuyruğun olmuştur yalnızlık; böylesi durumlar(ın)da...
Yakınlığından kovsan da kovmasan da o, seninle büyümek, seninle gelişmek, seninle ölmek isteme arzusunda...
********
Yalnızlık çekilmezdir. Kişinin kendini an be an çaresiz hissettiği zamanlardır. Amansız bir tek başına kalma halidir. Nafile nafile derman aramanın yansımasıdır...
Canın kendini paralamasıdır. Yanmasıdır yüreğin içli içli...
Hiçliğin ortalarda rahatça gezdiği koldur. Adresine ulaşılmayan bitimsiz yoldur. Boldur ah u figanı yalnızlığın...
Yalnızlığın türküsü yanıktır. Dokunur kalplere varlığı. Adamı sarsar çığlığı. İnsanı sersem eder acıklı hikayesi...
**********
Yine de kimilerine göre, yalnızlık tek mutluluktur...
Şairler yalnızlıkla ilhamlarını elde ettiklerini düşünürler. Yalnız kalmayı, bir köşeye çekilmeyi bayramlar sayarlar...
Issız anları seven yürekler az değil. Geceleyin bu yalnızlığı dört gözler bekleyen heceler küçümsenmeyecek kadar kalabalıktır...
Yazarlar için, eserlerini kaleme almak için bulunmaz hint kumaşıdır yalnızlık saatleri...
***********
Yalnızlık, yalnızlığının koyu koynunda nice insana hizmet ediyor...
Nice yalnızı bağrına alıyor...
Nice kimsesize, nice öksüze, nice yetime kol kanat geriyor...
Nice kuşa(rengi ne olursa olsun, gagası kaç grama karşılık gelirse gelsin) arkadaşlık ediyor...
Nice geceyle hasbıhal ediyor hecelere böl(e)mediği tılsımını...
Ve nice insanla sırdaş oluyor yalnızlık rıhtımı kaldırım kaldırım....
..........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
3 Mart 2010,,,15.22
Mardin
YORUMLAR
Yok hocam, öylede değil bu işler. Yanlızlık dışarıdan görenler için, içerdekini saklayan , masum bir perde gibidir. Halbuki yanlızlığın içindeki kişi an-ı saadet hallerindedir. bir de bu yanlızlık menendine alıştı mı insan, o vakit dahada kimseyi istemez hayatına. Çünkü keyfini çıkarır tekliğin ve yanlızlık masumiyetine gizlenerek, her bir şey yapma özgürlüğünün. Yani konu edindiniz yanlızlık hali, sadece yazarlara ve şairlere yaramaz bence. birçokları bunun keyfini sürüyor, bakmayın siz ağlaştıklarına...
acizane yazınızla ilgili görüşlerim olacak,
konu çok çekici, her ne kadar ortak görüşümüz olmasada, karşı görüşüm varsa, ilgimi çekmiş demektir.
Mutlaka iyi okurlar bililer,bir kitabın konusundan ziyade, konunun anlatımı, dilinin sadeliği ve okuyucunun hayal gücünü zorlayarak, yeni bir pencere açması gerekir iyi olanların. bu yazınında insanlığın bir çoğunun yarası olduğunu düşündüğü YANLIZLIK konusunun ilgi çekici olması etmiyor elbette.
Cümleleriniz özenle işlenmiş yazıya. Fakat okuduğumda anafikir hangisi diyorum? yazarların yanlızlık' ı sağmal inek gibi sağıp, ortaya lezzetli bir verim/ürün çıkarması mı? yoksa yanlızlığın yarattığını varsaydığınız mağduriyet mi? neden paragraf geçişleri birbirinden alakasız olmuş. Bir sonraki yazınızda bunlara dikkatinizin yoğun olacağını düşünmekteyim.
elinize, emeğinize sağlık....
yanlız değildir hiç bir zaman insan
ah yaratılmış insan bir anlasan
yaratandır her daim damarında dolaşan kan
kalp atışında gizli Allah zikri
______________çok beğendim bende naçizane bişeler ekledim,kalemin hep hak yazsın
siyahgül38 tarafından 3/3/2010 11:58:48 AM zamanında düzenlenmiştir.