- 1058 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KÖPEĞİN GÖZÜNDEN İNSANOĞLU............
Bugün yine günışıkları , bulunduğumuz yarım kürede , kepenkleri kapama zamanının geldiğini anımsattığı saatlerde ben kısa sürelide olsa sokağa çıktım.Yürüdüm amaçsızca her zaman ki rotamda,yürüdüm ayaklarımın beni götürdüğü yere kadar gidecektim.Sokaklar,caddeler geçiyor ama ben görmeden yürüyordum.Takii şehrimin tarihi parkının arka sokağına gelene dek yürüdüm.Boş bir alanda taş yığınlarının arasında bir belli belirsiz bir hareketlilik göresiye kadar yürüdüm.
Taş yığınlarının arasında,bir köpek gördüm ,yıkıntı artıkları ve taşların arasında bulduğu bir boşluğa girmiş ve oracıkta kıvrılıp yatmıştı.Belli ki hastaydı ve açtı.Belli ki çaresizde ve korkuyordu.
Bir süre kendine yaklaşmakta olan beni süzdü,umutsuzluk,acı,caresizlik ve açlığın verdiği acı vardı o gözlerde.
İnsani duygularım kabarmıstı,üzülmüştüm o çaresiz bakışların karşısında.Yavaş yavaş yaklaştım,biraz tedirgin adımlarla,ama yinede farkındaydım kıpırdayacak hali yoktu zavallının.Ben gibi oda tedirgin oldu,doğrulup kacmak ister gibi davrandıysada,ona izin vermedi ayakları,tekrar bulunduğu yere çöktü çaresiz.Sadece bana yaklaşma,dercesine süzmeye başladı beni,tedirgin,acılı ve tehditgar bakışlar vardı bu süzmelerde.
Söylemek istediklerini anlıyor veya anlamaya calısıyordum.Yüreğimde yaşadığım bu ikilemler içerisindeyken onu dinlemeye başladığımı farkettim.
Bana ’’ Bitsin artık bu çektiklerim,insanoğlunun bana çektirdiği eziyetlerden bıktım.
Yaşamım süresince insanoğluna hizmet ettim.Ona sadık bir yoldaş oldum.Onun hüzünlerine hüznümü ,sevinççlerine sevinçlerimi kattım.Evlerini bekledim,geldiklerinde kapılarda karşıladım onları.Yemediklerini ben yedim, üzeri etten temizlenmiş kemikleri bana verdiklerinde mutluluk naraları attım.Bendim onlara kendimi siper eden ve koruyan.Ne oldu peki,hastalandım yaşlandım ve kendimi sokakta buldum.Ben kendimi,meyve verdiği sürece sulanan ancak meyve vermeyı kesince sulanması da kesilen bir agaç gibi görüyorum.Evet sen ve senin ırkın hep bencil oldunuz ve acımasız oldunuz bizlere doğaya dünya ya karşı.
Evet tüm bu sözleri ben duydum ve düşündüm,bir hayvanın gözünden biz insanoglunu ve Dünyanın geleceği ile ilgili gerçeklerin ne kadar acımasız olduğunu düşündüm .
Oysa sevmek gerekirdi birbirimizi,sevmek gerekirdi hayvanları,sevmek gerekirdi doğayı,sevmek gerekirdi insanları evet sevmek gerekirdi.Ne olurdu bunu başarabilseydik.Ne olurdu...............................EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
Bu yazdıklarınız bazen maalesef emekli olmuş veya yaşlanmış insanlara da yapılıyor. Dinçken, sağlıklıyken, hizmet verirken el üstü tutulan ister insan ister hayvan, işi bitince ya da kişilerin artık size ihtiyaçları kalmayınca aynen sizin bu söyledikleriniz gibi davranışlara muhatap oluyor... Gerçekten utanç verici. Yazınız için kutluyorum. Çok güzel bir konu seçmişsiniz. Zaten sonunu da çok güzel dileklerinizle kapamışsınız. Saygılarımla....
AYSEL AKSÜMER tarafından 3/3/2010 8:08:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
YORGUN DEMOKRAT
YAZIMIN SİZİ ETKİLEMESİ VE BAŞKA MECRALARA ÇEKMESİ , ,,,,,,,DEMEK Kİ BEN VERMEK İSTEDİĞİM MESAJI YETERİNCE VERMİŞİM...Kİ BU BENİ MUTLU ETTİ...
EVET İNSANNA DEĞERİN YANINDA , BİZLERİ BÜTÜNLEYEN DİĞER VARLIKLARADA DEĞER VERMELİYİZ..ANCAK BU OLGU KENDİNE SAYGI İLE DAHA ÇOK GELİŞİR..ASLOLAN KENDİNE SAYGIDIR,KENDİNE SAYGI DUYMAYAN ZATENBİR BAŞKA CANLIYADA SAYGI DUYMAZ...
EVET EMEKLİLER , ANCAK BİZDE EMEKLİLİK YAŞAMDAN KOPMA DEMEK GİBİ ALGILANMAKTADIR , OYSA ÜRETKEN OLAN EMEKLİLİK GEREKİR...ONUDA BİR ŞEKİLDE KENDİMİZ GELİŞTİREBİLİRİZ..
SAGLICAKLA KALIN...SAGOLUN
Belki bir gün başarırız yazar kardeşi. Belki bir gün...
Yazınızı dikkâtlice okudum ve içimi acıttı yazınız. Ben de o çaresiz yaratıklara hiç kıyamam.
Nerede bir köpek görsem başımı okşamadan geçemem. Yetermi dersin, sadece başını okşamak? Yetmez elbet; ama benim elimden bu kadarı geliyor. Keşki hepimiz okşayabilsek...
Kutluyorum... Sevgilerimle...
YORGUN DEMOKRAT
YAZIMIN SİZİ ETKİLEMESİ VE BAŞKA MECRALARA ÇEKMESİ , ,,,,,,,DEMEK Kİ BEN VERMEK İSTEDİĞİM MESAJI YETERİNCE VEREBİLMİŞİM...Kİ BU BENİ MUTLU ETTİ...
EVET İNSANA DEĞERİN YANINDA , BİZLERİ BÜTÜNLEYEN DİĞER VARLIKLARADA DEĞER VERMELİYİZ..ANCAK BU OLGU KENDİNE SAYGI İLE DAHA ÇOK GELİŞİR..ASLOLAN KENDİNE SAYGIDIR,KENDİNE SAYGI DUYMAYAN ZATEN BİR BAŞKA CANLIYADA SAYGI DUYMAZ...
SAGLICAKLA KALIN...SAGOLUN