- 1113 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HOŞGELDİN ŞEHİTLER AYI
Hareketli, heyecanlı, can sıkan, dişleri gıcırdatan bir yılın ardından gene mart ayı geldi.
İyi ki geldi. İnşaallah gerilen sinirler, sıkılan canlar, bunaltan dertler, bu aylarda birazcık gevşemiş olur da, bizi manevi atmosfere götüren ortam oluşur, rahat bir nefes alırız.
Hiç olmazsa bu ay.
Mart ayının özelliği nedir ki, diyenlere birkaç cümle ile hatırlatmalar yapacağım.
Bir defa maneviyatımızın zirve yaptığı “Kutlu Doğum Haftası” nın sathı maili mart ayıdır.
İkincisi de şehitler ayı olması.
Yaşı müsait olanlar hatırlayacaklardır. Bir zamanlar şehitlerimiz senede bir gün, o da çok sınırlı mekanlarda, resmi anma törenleri ile anılırdı. Bu da 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin yıldönümlerinde olurdu. Halkın ve gençliğin bundan haberi bile olmazdı. Ama gün geldi, Çanakkale olayı zihinlere yavaş yavaş yer etmeye başladı. Bu anma gününü halk ve gençliğimiz de öğrendi. Okullarımızda, sivil toplum kuruluşlarımızda ve şehitliklerde anma törenleri düzenlenmeye, bu törenlere halkımız da katılım göstermeye başladı.
Gün geldi, senede bir gün yetmez oldu. Şehitlerimiz ve zaferlerimizi anmak için mecburen bir hafta tahsis ettik. 18 Mart gününü takip eden haftayı “Şehitler Haftası” ilan ettik. Mart ayı içinde olan bu hafta, gerçekten duygulu, coşkulu, heyecanlı bir şekilde yoğun olarak resmi ve sivil katılımlarla ihya edilmeye başlandı.
Asıl önemlisi son yıllar…
Artık şehitlerimizi anmak için toplum olarak bizlere bir hafta da yetmiyor.
Mart ayı girdiğinde tatlı bir heyecan fırtınası sarıyor bizleri. Resmi kuruluşlar, belediyeler, siyasi partiler, gençlik kuruluşları, sendikalar, işçi ve işveren kuruluşları, dernekler, özel kuruluşlar hatta ticari şirketler, şehitleri anma etkinlikleri ve şehitlik ziyaretleri konusunu baş gündemleri yapıyorlar. Bu ziyaretler artık kuru bir ziyaret olmaktan da çıkarılmış, herkes değişik etkinliklerle hazırlık yapıyor.
Kimi kuruluşlar şehitlere hatim kampanyaları başlatıyorlar. Bakıyorsunuz eline Mushaf’ı almış olan yediden yetmişe herkes, bir hatim yetiştirmenin tatlı telaşına giriyor. Bilhassa Anadolu Gençlik Derneği yurt çapında en yaygın olan kuruluşları ve en çok olan üye sayılarıyla bu kampanyaya önderlik ediyor. Elbette maksat hem hatimlerin sevabını paylaşmak, hem de şehitlerin hatıraları ile dopdolu günler yaşamak, yaşatmak…
Kimi kuruluşlar, şehitlik ziyaretleri için turlar düzenliyor. Bakıyorsunuz mart ayından itibaren binlerce araçlık konvoylarla halkımız ve gençlerimiz şehitliklere koşuyor.
Okullarımız ayrı bir telaşın içinde. Mart ayı boyunca öğrencilerine şehitlerimizi konu alan sohbetlerle, bilgi donanımlarını sağlamaya çalışıyorlar. Şehitlik ziyaretleri için kolları sıvamışlar, harıl harıl çalışıyorlar. Başarılı öğrencilerine ödül olarak özel şehitlik turları düzenliyorlar.
Siyasi partilerimiz, hemşehri derneklerimiz, öğrenci birliklerimiz, belediyelerimiz ise konferans ve etkinliklerle, mart ayının şehitlerin hatırlanması açısından değerlendirilmesine çalışıyorlar. Konuyu bilen sohbetçilerin, tarihçilerin, rehberlerin randevu defterleri bu ay boyunca doldu, taştı. Bize neden gelmiyorsun diye, hatır gönül koyanlar bile var.
Kısacası bu ay artık fiilen şehitler ayıdır. Mart ayına “Şehitler Ayı” dense yeridir.
Ama şundan kaçınmak lazım:
Şehitlikler bizim için saygı gösterilmesi ve şehitlik mertebesinin maddesiyle manasıyla öğretilmesi gereken mekanlardır.
Bilhassa belediyelerimiz, çok insan götüreceğim diye ziyaret kalitesini çok düşürdüler. Hakkını vermeden alelacele, turistik gezi gibi yapılan ziyaretlerin bir anlamı yoktur. Şehitliğin, şehitlerimizin ve mekanlarımızın manevi boyutunun konuşulmadan gidilip gelinme, şeklindeki organizeler, bu tür ziyaretlerin halkımıza özendirilmesi açısından fayda değil zarar vermekte ve kaynak israfına yol açmaktadır.
Bilhassa Çanakkale şehitliklerindeki gezi rehberleri olayında da bir çok yanlışlar mevcuttur. Bunları da başka bir yazımızda ele almamız gerekecektir.
Kısaca mart ayı geldi. Şehitler ayı geldi. Bu ayda denilebilir ki; “Bir Millet hafızasını tazeliyor…”
İnşaallah bu ayda olsun biraz maneviyata eğilir, ibret tablolarını hatırlar ve geçmişimizle bütünleşiriz.
Mart şehitler ayımız kutlu olsun.
www.ekremsama.com
YORUMLAR
Şehitlerimizi rahmetle anmak bizim görevimizdir.Onlar kanları ve canları pahasına bize bu cennet vatanı miras bıraktılar .
Şehitler ayı diyerek konuyu bir aya hapsetmek belki yanlış olur . Çanakkale muharebelerinin en kanlı ve ağır olanları Ağustos ayındadır .
Azizi şehitlerimizi senenin her ayında saygı ve minnetle anıyoruz.
Paylaşımınıza ben de katılır , saygılar sunarım .