- 6939 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Haydi, Bir Dilek Tut Gökkuşağının Altında
Ben eskiden gökkuşağının altından geçebilmek için çok uğraşırdım. “Gökkuşağının altından geçersen dileğin kabul olur” derlerdi bize. Ne zaman gökkuşağının yakınına geldiğimi düşünsem, o benden uzaklaşırdı.
Hayat da öyle değil mi?
Hep koştururuz bir şeylerin peşinden. Hiç bitmeyen bir ümidimiz vardır.
Hayatımız da gökkuşağındaki renkler gibidir. Her renkten bir iz muhakkak vardır hayatımızda. Karamsar anlarımızın rengi olarak siyah, uçsuz bucaksız bir derinlik hissi veren mavi, canlılığın rengi yeşil, hastalığın rengi sarı vs.
Biliriz ki hep gök gürlemesinin, yağmurun, fırtınanın ardından gökkuşağı çıkagelir. Tıpkı hayatımızdaki olumsuz hadiselerin sonunda gelen mutluluk gibi…
Gökkuşağı, fırtınanın ardındaki dinginlik ve huzurdur.
Hayatımda ne zaman bir şeyler ters gitse, yaşamın bütün renkleri bir araya gelip beni umutlandırır. Ne zaman üzülsem, yağmur yağsa dünyama; yağmurun ardından çıkan gökkuşağı gelir aklıma.
Biz de gökkuşağının renkleri gibi birbirimizden farklıyız. Farklılıklarımızla bir arada kalmayı becerdiğimiz sürece, gökkuşağı gibi güzel görüneceğiz.
YORUMLAR
sevgidamlalarim
Haydi bir diilek tut demişsiniz tutayımda bir dilek az olmazmı ben halbu ki şöyle dilerdim.
1 Allah ım anneme babama ve kardeşlerime ayrıca tüm sevdiklerime sağlık sıhhat ve uzun ömürler nasip et.
2 çok ama çok zengin olmamı da nasip et.
3 Günahlarımızı bağışla bizlere doğru olanı göster ve nasip et. Ölünce cennetine bizleri kabul et.
4 Vatanımı milletimi ve tüm müslümanları koru ve cihan üzerinde hep daima var et. Rahmetini üzerlerinden esirgeme.
Ayrıca
Bu yazıyı yazan şairenin gök kuşağına koşsada yetişemeyeceğini anlamasını nasip et.
Hayatında ters giden her şeye sabırllı olmasını ondan ders çıkarmasını ve haline şükretmesini nasip et. AMİN
Yazıya yorum
Bende ufak çok ufakken gökkuşağının altından geçersem kız olurmuşum diye büyüklerden öğütler alırdım.Yağmur yağdımı dışarı çıkmazdım. Gülme ve niye ddeme heran bir gökkuşağı altından geçer kız olurum diye. Şiirde bekleyişlerini ve umutlarını iyi ifade etmişsin şaire. Sizde gördüğüm bir şey var. Kalemi iyi tutuyorsunuz. Fikirlerinize ve kaleme döktüklerinize gelince berrak su gibi yazıyorsunuz.
Artık ikimizde iyi biliyoruz gökkuşağı altından geçince kız olunmuyo nede koşmakla ona yetişiliyo. Hatta şunuda ekleyim gök kuşağının çıktığı yerde altın hazine olduğuda yalan sakın define aramaya gitme olur mu.
Kendinize mökkem "yani iyi sağlam" bakınız şaire iyi geceler.
TuTKu
Unutmadan dip not: Sevgi damlalarınızı lütfen az bırakın yoksa boğulucam...:)))
TUTKU25 tarafından 3/3/2010 1:15:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
sevgidamlalarim
sevgidamlalarim
Her darlığın ardından,ferah gelir.Sıkıntılardan sonra rahatlama.
Çocukken ben de sizin gibi çok uğraşırdım gökkuşağının altından geçmeye.
Dilekleriniz çok güzel,hep ferah ve huzurlu geçsin ömrünüz,tıpkı masmavi denizler,
zümrüt yeşili ilkbahar yeşili gibi,Rabbim hiç tasa, gam çektirmesin size,sevgilerimle
sevgidamlalarim
''Biz de gökkuşağının renkleri gibi birbirimizden farklıyız. Farklılıklarımızla bir arada kalmayı becerdiğimiz sürece, gökkuşağı gibi güzel görüneceğiz. ''
Çok güzel mesaj..
sevgidamlalarim
Ümitlerin bittiği anda yaşam da biter. Tüm olumsuzluklara rağmen onların arkasından mutluluğun, sevincin geleceğini umut etmek ve beklemek ne kadar güzel bir duygu.Gök kuşağının altında tutulan dilekler gerçekleşirmi bilemem ama bu duygu ile yaşamak ve hayata bakmak mutluluk için ilk koşul gibi.
Çok güzel bir yazım ve anlatım.Her zamanki gibi.
Tebrik ediyorum.
Selam ve saygılarımla.