- 965 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİGARAMDA DUMAN DUMAN
Uzun zamandır kafama takılan,bir türlü akıl,duygu karmaşasında gelgitler yaşamama sebep olan,yukarıdakilerin en yukarıdakilerin,belki de hayatları boyunca kullanmadıkları bir şey için ,Avrupa birliğine bağlı bir çok ülkedeki uygulamayı alıp ta,sanki milletin başına sardıkları bunca dert bitmiş gibi Amerika yı adeta yeniden keşfedercesine yasalarla yasaklamaya çalışmaları diyeceğim…,çünkü bu melanet öyle birilerinin yasakladım demeleriyle bırakılacak bir şey de değil ki, hala piyasada, gelen son zamlara, zulümlere rağmen kullanıcılarında bir azalma olmadığını,medyadan ve çevremizden,takip etmekteyim.
Kurumlarda bir zamanlar mevcud olan sigara odalarında, insanların kendilerini sadece kendilerini, duman altı ettikleri ve diğer şahısları hiçbir şekilde olumsuz etkilemedikleri odalarından çıkararak,bina önlerinde, duvar diplerinde ki, en acısı ve nahoş olanı da okulun bahçe duvarının hemen dibinde,çok yakışıksız bir şekilde hem öğrencilerin gözünde, öğretmenleri ders aralarında sigara içer duruma düşürenler…Sık sık insanlar hem parasın hem de sağlığını bile bile bu merete vererek, neden içerler sorusunu sorar, her seferinde farklı cevaplar vererek, kendimi kandırdığım çok olmuştur.
Büyük çoğunluğun ekmek kavgasında üç kuruşa ne çilelere talip olduğunu, vicdanı nasırlaşmış,imf lere en iyi borç ödeyen iktidar sahiplerinin anlamalarını beklemiyorum.Geniş aile yaşantılarını terk ettiğimiz günlerden, çekirdek aileye terfi ettiğimiz günlerden beri, aile içinde özgürleşelim derken, kendisinden başkasını düşünmeyen ,dede,nine,sevgi ve şefkatinden mahrum,nur yüzlü ihtiyarlarını ıssız evlere terk den kendinden başkasını düşünmeyen,iç dünyasında kopan fırtınaları dindiremeyen,hatta derdini dinleyecek dostlarını yitirmiş…Toplum olarak,topluca depresyonları yaşayarak,intiharların eşiğinden her ayın sonunda ödemelerini yapamadığı için, eşe dosta mahcubiyetinden yerin dibine geçen, dürüst,onurlu ,inançlı insanların,en yüksek okullarını bitirdiği halde hayata atılamamış,otuzlu yaşlara vardığı halde evlenememiş,sevdiğini başkalarına kaptırmış,hala harçlığını babasından isteyemediği için,utana sıkıla bir dostuna bir bardak çayı ısmarlayamamanın ezikliğini,simitle tenha bir köşede öğün atlatmanın ne olduğunu ,evine gelen icra nedeniyle ailesi boşanmanın eşiğine gelen,şehirlerde icra depolarının beş altı kat daha artarak dürüst ve onurlu insanların önünü açamayarak soktuğunuz çıkmaz sokaklarda,hatta en çok kar eden kurumların başında evleri ocakları yıkan faiz belasının kaynağı bankaların, sizin iktidarınız sayesinde nerelere geldiği herkesçe malumken,hala memleketin geleceği adına beklentileri nedeniyle, sizlere ümit besleyen bireylerin dertlerine derman olacak işler yapmaya, mesai tüketseniz de,sizden önce sadece sigara içenleri,daha beter madde alışkanlıklarına itmeseniz,inandığınız kutsallar adına daha iyi olurdu, ne dersisiniz?
Bırakın sigara yasağını,biz yasaklardan çok çektik,hala kızlarımız yarım metrelik bez,daha doğrusu inancı nedeniyle göz yaşı dökmede iken,gençlerimiz özelliklede kızlarımız otuzunu çoktan devirdi de hala evlenemiyorken, gençlik sayenizde dershanelere, sbs leriniz sayesinde daha da mecbur edilmişken,mesleğini eline almış üniversite mezunlarımız, en verimli yaşlarını, boşu boşuna bunalımlar içinde heba ederken, vekilleriniz,il başkanlarınız yerel yöneticileriniz,çevrenizdekilerin bindikleri cipler,yaşadığınız şatafatlı hayatlar, emin olun umurumuz da değil,bırakın milletin sigarasını da,babalara iş, ekmek vermek için mesainizi tüketin,emin olun sigara sizin kadar Zaralı değil,ya şu milletin önünü açın,yada sizlerden bir gün, dökülen göz yaşlarının hesabını alemlerin rabbi mutlaka soracaktır,en azından bu konuda talebi olanların sayısı gün geçtikçe artmaktadır, biline..İç borç, dış borç şu kadar milyar dolar olmuş, çok umurumuzda değil,gözü yaşlı olan insanımızın gözyaşını dindirin ,yapamıyacaksanız , yapabileceklerine inandıklarınıza bırakın oraları,ben ülkemde çöpten ekmek toplayan insanlar,ağlayan analar,evine ekmek götüremediği için, için için yanan babalar,ticaret yapamadığı için,yabancı şirketlere peşkeş çektiğiniz piyasa şartları nedeniyle ödemesini yapamayan esnaflar,ve daha binlerce nedenlerden dolayı…diyorum ki bırakın garnitür meseleleri, sizin işiniz,ülkem,insanım olsun.
Yarın için ümit beslemek istiyorum,….Allah ım sen milletime acı….