- 886 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ZAMAN VE GELECEK...
Tarih: Eski çağlardan biri
Konu: Sarı top’un takibi.
Kişiler: İki arkadaş; A ve B
A ve B o sabah erken kalkmışlardı. Avlanmaları gerekiyordu. Mağarada yiyecek hiçbir şey kalmamıştı. Kalkar kalkmaz yola koyuldular. Sabahın erken saatinde, hava henüz aydınlanmamıştı ve oldukça da serindi. Sonra gitgide aydınlanmaya ve ısınmaya başladı. Tepelerinde sarı bir top hiç durmadan ısı yayıyordu. Terlediler. Top yavaş yavaş alçalırken, hava tekrar kararmaya ve soğumaya başladı. İşte tam bu sırada onlar da mağaralarına geri döndüler.
Yakaladıkları hayvanların derilerini yüzmeye, etlerini ayırmaya başladılar. Çok acıkmışlardı. Hemen ateşi yaktılar ve kestikleri, büyükçe bir parça eti pişirmeye başladılar.
Bir yandan yemeklerini yerken, bir yandan da sohbet ediyorlardı:
A-"Farkında mısın? Sabah kalktığımızda önümüzü görebiliyorduk. Ama şimdi ateş olmasa seni bile göremeyeceğim"
B-"Evet, haklısın. Üstelik hava sıcaktı şimdi soğuk."
A-"Hani o sarı top var ya? O ortaya çıktığında oluyor bütün bunlar."
B-"Hııı..Haklısın. Gidiyor, biz uyuyoruz. Uyanınca bir bakıyoruz tekrar gelmiş."
A-"Şunu bir takip edelim bakalım."
Yuvarlak bir tahtanın üstüne üçgen bir başka tahta dikerler. Sarı topun gelişini ve gidişini takip etmek için. Farkında mıdırlar? Bilinmez ama yaptıkları ilk saattir. Güneş saati.
…/…
İnsanlar, tarihler boyunca saati ölçmeye çalışmışlar.
İlk su saati, milattan önce1500’de gömülen firavun 1. Amenhotep’in mezarında bulunmuş.Antik Yunanistan’da da milattan önce 325’ten beri su saatleri yapılırmış.
1550’lerde piyasada Almanya ve Fransa üretimi saatler dolaşmaya başlamış. 1575’te İsveç ve İngiliz üreticiler ortaya çıkmış.
1656’da ilk sarkaçlı saat üretilmiş. Sarkaç mantığını Galileo’nun bulduğu düşünülür, hatta çizdiği ama yapamadığı bir tasarımı olduğu söylenir.
1800’de ilk kez bir cep kronometresi yapılmış. 1952’de ilk kez kurulmayan bir saat üretilmiş. Bu saat, “pil” denen mucize sayesinde çalışıyormuş ve hiçbir kurmalı saatin ulaşamadığı dakikliğe ulaşıyormuş. 1970’de elektronik saatler piyasada ilk kez görülmeye başlanmış.
…/…
Zaman; sözlük anlamı ile, iki hareket arasındaki süredir.
Ve biz insanlar modern hayat içinde, sürekli, zamanı suçlarız.
Zamanın akıp gitmesinden yakınırız. Koşsak da yetişememekten.
Onu en hassas ölçecek saati üretmeye çalışırız.
Zaman ilerliyor. Biz de birlikte, aynı yöne ilerliyoruz.
Gittiğimiz yön aynı ise; O zaman” gelecek “dediğimiz şey nedir?
Zamanla birlikte ilerlediğimize göre gelecek diye bir şey yok.
Tüm yaşam kurgularımızı planladığımız zaman dilimi; Gelecek yok.
Sürekli ertelediğimiz şeyleri, yapmayı düşündüğümüz; Gelecek yok.
Tek bir zaman dilimi var, yakalayabileceğimiz; Şimdi.
Zamanla yan yana durabildiğimiz tek yer; Şimdi.
"Cennetle cehennem -deniz gibi- asla bölemeyeceğimiz uyumlu bir çift’lik, bugünle yarın kadar iç içe. Unutmayın, yarın dediğimiz aslında geleceğin bugünü değil mi?" Mehmet Eroğlu.
Eser Akpınar
İzmir
01.03.2010
YORUMLAR
ÖMÜR DEDİĞİN ÜÇ GÜNDÜR, DÜN GELDİ GEÇTİ, YARIN MEÇHULDÜR, DEDİĞİN BİR GÜNDÜR, O DA BUGÜNDÜR...
ESER HANIM, BU KISA CAN YÜCEL ŞİİRİ YAZINIZA UYGUN DÜŞECEKTİR SANIRIM. YİNE KEYİFLE OKUDUĞUM BİR YAZIYDI. EFENDİM, YÜREĞİNİZE SAĞLIK.
çetin altungüneş tarafından 3/2/2010 8:27:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Teşekkür ederim Çetin Bey.
Saygılar.
Geçmiş ve gelecek, ortasındaki de şimdiki zaman yani şimdi. Geçmişte yaşananlar, geleceğe merak, şimdi ise yaşananlar. Hepsinin ortak nı-oktası da yaşayan insanlar. Yine güzel ve düşündürücüydü Sevgili Eser. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle
Eser Akpınar
Zaman kavramı; insanları sürekli meşgul eden. Kimine göre göz açıp kapama anı, kimine göre bir nefeslik an. Sürekli ertelediklerimizdir aslında bizi zamana karşı yarışıyormuşuz hissini yaşatan.
Çok güzel ve keyifli bir yazıydı.
Ve bilgilendirme için teşekkürler.
Eser Akpınar
En içten teşekkürlerimle. Sevgiler.
Dün, bugün, yarın, öteler derken gerçekçi bir yazıya rastladım. Tümüyle katılıyorum; ama beni etkileyen bir yeri var ki, aslında zamanla at başı gidişimiz. Bazen zamana yol verip geride kalmak isteyerek kendimizi aldatışımız ya da güya zamanı yeneceğiz düşüncesiyle zamanla yarışa girişimiz...
Kutluyorum...
Sevgiler...
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle Turgay Bey. Saygılar
BENCE ZAMANI GÜZEL DEĞERLENDİRİP DOLU DOLU YAŞAMAK LAZIM...TABİKİ YARINLAR DA ÇOK ÖNEMLİ...
PAYLAŞIMINIZDAN DOLAYI SİZİ KUTLARIM EFENDİM...SEVGİ DOLU SELAMLARIM VE SAYGILARIMLA...
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle. Saygılar
Hep yarınlar güzel olacak deriz, peki bu günler, dünlerin yarını değil midir? o zaman neden güzel bulmayıp da yaşamıyor, illa ki yarın diyoruz?
Yazınız güzel ve düşündürücü idi. Hele şu kızıl topa bayıldım.
Tebrikler sevgili, ESER SEVGİLERİMLE...
Eser Akpınar
Teşekkür ederim. Sevgiler yüreğinize
Hep geleceğe dair plânlar yaparız.Halbuki yaşadığımız an şimdiki andır,farkında değilizdir...Farkında olmadan şimdiki zamanın,umutlarımızı hep gelecek zamanlara yükleriz...
Kaleminize sağlık.Sevgiyle kalın
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle..Sevgiler