- 1440 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
OKUR KOYSUN BU YAZIYA BAŞLIĞI
Bu toplumun dilini bozmaya çalıştılar ve bozdular da. Toplumumuzu besleyen benim Anadolu köylülerim medyanın dilini anlamıyor.
Bu toplumun dinini çeşitlendirdiler. Hâlâ Alevî, Sünnî ayrıcalığı yapanlar, bundan bilmediğimiz çıkarlar sağlamaya çalışanlar var.
Bu toplumun birbirine olan güvenini yıktılar. Komşu, komşusuna selam vermez, komşu çocuğu, komşu amca ve teyzeye gülümsemeyip, şüpheyle bakar oldu.
Bu toplumun aile yapısını çağdaşlık adına bozmaya çalıştılar. Analar, kızlarının her hafta ayrı bir delikanlıyla çıkıyor olmasından gurur duyar oldu. Ar, hayâ, şeref, namus sohbet konusu olmaktan çıktı.
Bu toplumun vicdanından günah-sevap kavramını çıkarıp, kafasına doğru-yanlış kavramı sokuldu. Ve herkesin kendisine göre bir doğru-yanlış kavramı oluştu.
Çıplaklık çağdaş, kapalılık ortaçağ kafası simgesi olarak gösterilemeye çalışıldı.
Belli bir siyasî çizgide olan laik, olmayan antilaik olarak sınıflandırıldı.
Milliyetçi faşist, dindar irticacı damgası yedi.
Geçen hafta iki büyük futbol takımımız UEFA Kupası’ndan elendi.
Galatasaray’ın attığı gole Fenerbahçeli taraftarların takımlarının Şükrü Saraçoğlu Stadında Fransa’nın Lille olan maçını seyrederken üzüldüklerini, ama Galatasaray’ın maç sonunda elenmelerine sevindiklerini okudum. Daha sonra da Fenerbahçe’nin son dakika golüyle elendiğini gördük.
"-Gülme komşuna, gelir başına," atalar sözünün sanırım ’cukkadan oturduğu’ bir son.
Afrika’nın en geri kalmış toplumlarında bile milletlerarası bir müsabakada karşı takımın kendi ülke takımlarını yenmesine sevindiğini, sevinebileceğini düşünemiyorum.
Millî ruh…
"-Ne alaka," demeyiniz lütfen.
Rekabet olur ama bu denli birbirine düşman takım ve taraftarı olmaz. Maddî ve manevî kazanç ve kayıp insanlarımızda mantık dışı kalıyorsa, o beyinlerde bir uyuşma var demektir.
Bu denli fanatizmden sadece ve sadece fanatikler zarar görür. Nitekim ellerine yaralayıcı aletlerle birbirine saldıranları dünyanın pek çok ülkelerinde görüyoruz. Ama kendi ülkesinin takımı dururken başka bir ülkenin yandaşı olanları sanırım sadece yurdumuzda görüyoruz.
Toplumu bu denli millî ruhtan uzaklaştıranlar, sanırım tohumlarını saçarken sadece ve sadece stadyumların dolmasını istediler.
Kim bilebilir, belki de bizim bilmediğimiz daha büyük oyunlar için.
Yazık.
Yazık ki çok yazık.
YORUMLAR
Bayan okuyucuların bu durum karşısındaki hayretlerini mazur görüyorum, zira bir mahalle kahvehanesinde kozmopolit kitle ile beraber hiç maç seyretmemişlerde ondan :)
İşin garip tarafı mevzu futbol olduğunda kedi-köpek gibi sevişen taraftarlar, yeri geldiğinde ise tek bir kitle görünümüne bürünebiliyorlar, imhaya her an hazır. 96 yılında İnönüde Türkiye-Macaristan maçına gitmiştim. Maçtan önce milli marşlar okunuyor. Bizim marş okununca bütün stad ama bütün stad eller kurt işareti vaziyetinde. Dedim ulen şimdi genel seçim yapılsa MHP % 95 karantiii. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi.
Bence bir başbakan, bakan , genelkurmay başkanı herhangi bir futbol maçında tuttuğu takım lehine yumruk şov yaparsa sokaktaki vatandaş da kodumu oturtur. Evet naçizane başlık teklifim "K o d u m u o t u r t u r u m"
Selamlar
Yükselenyıldız
inanamıyorum. . .bir ülkede yaşıyorsun ve kendi ülkenin takımını değilde başka ülkenin takımını tutuyorsun.buna yalakalık diyeceğim ama değil bunun bence tek nedeni olabilir.insanların beyinlerinin yozlaşması. . .özentilik.rekabet falan değil bu ya..hiç mi rekabet görmedik. . .bu sadece bilinçsiz ,özenti bir millet insanlarının yetiştiğini gösteriyor. . .yazık diyorum ve bu yazıya şu ismi veriyorum; böyle türk vadandaşı olabilir mi?
Yükselenyıldız
Ve gerçek yazdıklarım.
Ziyaretiniz için teşekkür ederim.
Böyle taraftalık olamaz.Hangi takımı tutarsak tutalım,uluslararası maçlarda kendi ülkesinin ,rakip de olsa,takımını desteklemeyenin,hiç kusura bakmasınlar,vatan sevgisinden,asaletinden şüphe duyarım.Bu ne biçim spor sevgisi,
nasıl vatandaşlık!Kendi tuttuğu takımın maçında olay çıkarıp,karşı takımdan kişileri yaralayanların,bırakın
taraftarlığını ,insanlığını bile sorgulamak lazım.
T.vlerde spor kritiği yapan ,saçı başı ağarmış beyefendiler bile,futbolun spor olduğunu unutup,ekranda utanmasalar
kavga edebilecekleri göz önüne alınırsa,gençlerin de yaptıkları çok fazla sorgulanamaz gibi.
Unutmamak gerekir!Futbol spordur,zevkle keyifle oynanması,seyredilmesi gerekir.
Savaş çıkarıp,kavga sebebi olmamalı,saygılarımla.
Yükselenyıldız
Ziyaretiniz için teşekkürler.
Saygı öncelikli sevgiler.
Toplumu bu denli millî ruhtan uzaklaştıranlar
kim uzaklastirdi ?
Herkesin akli fikri var sözde milliyetci olan insanlarla dolu ülke zaten.
Biz Avrupada yasiyoruz da Türklügümüzden ödün vermiyoruz da bu Türkiyede ki insanlara Türk demeye sahit lazim zaten.
Özenti,baska milletlere özenti var zayif milliyetcilerde sadece mesele bu.özbenligini yitirenler kisaca.
Özgürlügü cagdasligi acilip sacilma olarak algilayan basitliklerden gecilmez olmus.
Türk demeye sahit ister...olabilir bu yazinin basligi fikrimce.
yüreginize saglik.
saygilarimla
Yükselenyıldız
Çok beğendiğim bir cümle.
Alnınızdan öpüyorum.
Saygı öncelikli sevgiler.
Spor müsabakaları, hele ki uluslararası olanları, özellikle kozların savaş meydanlarında değil de, spor sahalarında paylaşılması için önemli fırsatlardır. üstelik dostlukların, evrenselliğin opluşmasına yardımcı olmaları gerekir. Oysa günümüzde tamamen maksadını aşmış, mahalleler arası, şehirler arası derken, kimbilir belki de günün birinde uluslar arası savaşların nedeni haline gelecek !
Yazıda anlatılan fanatizmi, en yakınlarımda bile görüp, üzülenlerdenim ben de .
Yükselenyıldız
Zannederim renklere bakıp FB'ye övgüler düzerek başlamıştı yazısına.
Sonra silmiş hernedense.
FB fanatiği olabilir mi?
Saygı öncelikli sevgiler.
Yükselenyıldız
Finerbaçe ükmen yinmiştir Ankarasipuru.
Şampoandır bu sene. Kurkmayasın Bursa'dan.