- 674 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KARARLARIMIZIN NE KADARI DOĞRU
Kararlarımız; olmasını istediklerimiz mi yoksa istemediklerimiz midir? Yoksa doğru olduğunu sandığımız aslında alnımıza yazılanlar mıdır?
Doğru kararlara imza atmak; eğitim seviyesi yükseldikçe, bilinçlendikçe, gözlem ve araştırma yeteneği geliştikçe daha kolaylaşsa da her zaman nedense sonucu mutlu edemiyor insanları....
Nelere karar veriyoruz sıralarsak; okul, iş, eş ve meslek, yaşayacağım şehir, oturacağımız ev vs. uzayıp gidiyor.
Tasarruflarımızın en büyük nedenlerinden biri de ev almak değil midir? Hayalleri kurulur. Belki bir kere tatile gittiğimiz ve çok beğendiğimiz bir şehir; yaşamımızı bundan sonra idame ettirmeye karar verdiğimiz bir yer olabilir. Ama bu kararın nelere gebe olduğunu bilemeyiz ki... Anlatacağım üzücü bir örnek olacak ama bir arkadaşımın başına geldi. Evlendikten sonra tayinini Gölcük’e istedi ve orada ev aldılar. Nereden bilebilirlerdi ki depremin olacağını ve hayallerini gerçekleştirdikleri evin enkazında kalacaklarını, neyse ki kurtuldular ama uzunca bir süre psikolojik tedavi aldılar.
Hele içindeki sesi dinleyerek son anda uçağa veya otobüse binme kararından vazgeçip sonra aynı gün kaza haberini duyduktan sonra ya ben de orada olsaydım diye şok geçiren insanları.
En zor kararlardan birisi de ameliyat olmak... Bazı rahatsızlıklar canından bezdirir insanları ama ölmek veya ölmemek ya da felç kalma gibi risklerini bildiği halde kabul etmek zorunda kalırlar ve ameliyat belgesini imzalarlar. Hem hasta hem de yakını için nasıl bir karardır bu, ancak yaşayanlar bilir. Ablam yıllar önce bel ağrılarından kıvranıyordu. Ameliyattan sonra doktorlar ayaklarını oynatabiliyor mu diye test ettiler, bir ayak parmağı oynatmak bu kadar mı sevindirir insanı buna yaşadık. Hele ameliyatı yapan doktorun mutluluğu "Şükürler olsun allahım başarılı olduk deyişi" hala kulaklarımdadır.
Keza; evlilik de öyle kim ister mutlu bir yuvayı yıkmayı, herkes kararlarını mutluluklarını üzerine kurmuştur çünkü...
Sonuç olarak;
Dilerim; aldığımız kararlar her ne olursa olsun hepimize şans getirsin, geriye bakıp sorgulatmasın, sonu hep iyi biten masallar gibi olsun.
Herkese; karınca kararınca geçinebilecek bir iş, azı karar çoğu zarar diyebilecek kadar mütevazi hayat, kararsızlığa düşmeyi gerektirmeyecek kararlar nasip etsin diyor tadı kararınca bir çay içmeye gidiyorum. Sağlıcakla kalın...
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
kalp onayliyorsa bir seyi dogru odur bu benim icin öyle.eger ki bir karar vermem gerekiyorsa.
kalbimin razi olmadigini benim beynim onaylayamiyor.insanin icine yatmayan bir seyi yapmasi
bir gün pismanlik olarak önünde dikilir.sonrada ters oldu diye kötü bitti diye kaderi suclamamli.
ama isteyerek yaptigim bir seyin sonucu kötü de bitse üzülmem icimde yanmaz
cünkü ben bunu istedim kendi rizam ve irademle.ozaman sucluda aramiyor insan.
alin yazisina da inanirim.Allahtan gelen hersey cok farklidir.
ona bir yön vremeyiz.
güzel bir yaziydi sevgili Aysel.
sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Bugüne kadar aldığım kararları hep '' Doğru Karar'' olarak nitelesemde hüsrana uğuradığım olmuştur.Sizinde dediğiniz gibi;
Aldığımız kararlar her ne olursa olsun hepimize şans getirsin, geriye bakıp sorgulatmasın, sonu hep iyi biten masallar gibi olsun.
Saygılarımla