- 1420 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
12 MART ANILARI.............
Geçen gün eski yazılarımı karıştırırken beni gülümsetirken bir taraftada gözlerimi nemlendiren bir yazı geçti elime paylaşmak istedim.......
Ve tarih 12 mart 1970 .Türkiye de,öncelikle SOL tandanslı bilinen öğrenciler toplandı,bu arada Parti ileri gelenleride toplanıyordu.Tam bir kaos vardı Türkiye de ve kim kime düşmansa solcu diye ihbar ediyor ve o kişi sorgusuz sualsiz içeri atılıyordu.Bu kaos yavaş yavaş diğer illere ve kasabalara ilçelere kadar inmeye başladı.Hani bir deyim vardır KÖR tuttuğunu ..............hesabı poliste tutuğunu hesabıydı.
İşte bu kaosun içerisinde,bir aile vardı,Tarsus ta adı ezelden beri kominist aileye cıkmıştı ve o zaman öcü gibi görülen bir aileydi.Aslında koministlikle bir ilgisi yoktu ailenin sade iyi ve onulmaz bir ATATÜRKçü
bir aileydi.Ve kadının adı siyasette yokken o ailenin kadınları hep ön safta yer almıştı bir kaç arkadaşları ile birlikte.Kimi CHP nin kadın kollarında,kimi Fikir kulubunde hep lider konumundaydılar.Gençleri ise nerde bir öğrenci hareketi varsa orada en önde saf tutuyorlardı .
Ve 12 MART darbesi ile birlikte tüm bu aile yavaş yavaş değil topluca karakollara çekilmeye başladılar.
Ancak kimi Ankara da kimi Tarsus taydı ve bir şekilde öğreniyorlardı durumlarını birbirlerinin,çok güzel fısıltı ağı kurulmuştu Türkiye genelinde ve bu ağ sayesinde haberleşiyorlardı.Bu aileden 10 genç bir şekilde içeri alınmış ve işgence görmüşlerdi.
İşte bu gençlerden en ön safta olanda kuzenim ve halen RADİKAL GAZETESİ köşe yazarı Oral Çalışlardı.Aramızda en uzun içeride kalan ve hüküm giyende o oldu.Ve o zaman ki anılarını bir kitapta topladı ve yayınladı.Zaman zamanda gazetedeki sutununda bu anılardan anektodlar alarak yayınlamakta.
İşte bu anıların en çarpıcı olan bölümünden birini yine yayınlamıştı ve ben bizlerin yakından bildiği bir olayı sizlerle de paylaşmak istedim.Göz pınarlarımdan süzülen 1-2 damla yaşla birlikte.......
------Deniz lerin idamından kısa bir süre önceydi.Ankara Mamak Askeri Ceza Evinde,Denizler bir başka hücrede kalıyorlar,bizler yani DEV-GENÇ davasından yargılananlar bir başka koğuşta.
Geceleyin sayım yapıldıktan sonra kapımız çalındı.Gardiyan Nafiz + bana DENİZ SENİ ÇAĞIRIYOR DEDİ + Gece vakti sayımdan sonra kapıların açılması mümkün değildi.+ BİR DAKİKA PİJAMAMI ÇIKARIP GELİYORUM dedim.Telaşlanmıştım.Deniz gece yarısı beni neden çağırıyordu ki.
Üç dört zincirli kapı geçtikten sonra,Deniz lerin kaldığı ön hücreler denen bölümü geldim.Semih Orcan ın kaldığı hürede yere oturmuşlardı.Semih elini beline koymuş acı içinde kıvranıyordu.Ben telaşla +
NE OLDU DENİZ + diye sordum.Semih i işaret etti.+ BÜTÜN GECE BÖBREK AĞRISINDAN UYUYAMA
DI BİZ DE BİR ÇARE BULAMADIK,SONUN DA SANA BAŞ VURMAYA KARAR VERDİK,SEN ŞUNA BİR AKAPUNKTUR YAPSANDA ACISI GEÇSE.+ Hep birlikte gülmeye başladık.Ben MAO cuydum ve akapunktur bir Çin tedavi metoduydu.Geceleyin Semih in acılarını dindırmek için Deniz bu şekilde bir yola başvurmuştu.Deniz işte böyle biriydi.ÖLÜNCEYE KADAR YÜZÜ GÜLEN........SAGLICAKLA HEP AYDINLIK KALIN DOSTLAR....................................EMİN NAMIK BÜLBÜLOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.