- 776 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Toplum ve Yazar
Karl Max ,Toplumda ki sanat ve edebiyat gelişimi ,hiç bir zaman o toplumun ekenomik gelişimi ile paralelllik göstermediğini söyler.Nice toplumlar var ki;Ekonomileri çöküntüde olduğu halde,Sanatta,Edebiyatta zirve yapmışlardır.Yazar da ,yaşadığı toplumun değer yargılarını işler ,fakat toplumun basmakalıp yapıları arasına da sıkışıp kalmamalı.Yazar yazma işini kendi öz becerisi sayıp,işini en iyi şekilde yapmalı.Yazarlık kimliğiyle bir toplumu temsil ettiğini unutmamalıdır.Albert Camus,yazarlar toplumların büyüttüğü meyve ağaçlarıdır,iyi bakılmış bir meyve ağacında ,çürük meyveye rastlamak zordur der.Yazma becerisi,Allah vergisidir.Her kes düşünür, ama herkes yazamaz diyen paul valeriy.Hiç kimse yazgısını beraberinde getirmez.Bazı özelikler insana sonradan verilir.Yazar topluma mal olmuş bir birey olsada,yazarlık görevi onu toplumun öncüsü yapar.Yazarlık gayesinden başka bir gayesi olmayan yazarlar kalıcı olmuşlardır.Yazarları ,vareden toplumlar olsada, topluma ışık tutan yazarlardır.Yazarlar toplumların pusulasıdır.Onlar nereyi gösteiyorsa aydınlık orasıdır.Benim yazınsal hayata ve topluma olan bakışım ,geceyele gündüz ilişkisidir.Ne toplumlar yazarsız yapar ,nede yazar toplumsuz.
Den:5
Varlık yazıları...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.