- 893 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KAPI ÇARPAR...
Bir an gelir, bir şey olur ve biz döner arkamızı gideriz…
Bu kadar kolay mıdır gitmeler?
Kolaydır…
Son sözünüzü söylersiniz. Kalkarsınız ayağa. Kapıyı çarpar çıkarsınız.
Hepsi o kadar…
Kararlı, kendinden emin adımlarla uzaklaşmaya başlarsınız…
Kapının çarpma sesi ulaşır kulağınıza. Sırtınıza yumruk yemiş gibi sendelersiniz. Ne durabilirsiniz, ne de devam edebilirsiniz yürümeye. Sallanırsınız olduğunuz yerde.
Ne yaptığınızın farkına varırsınız…
Bir sızı kaplar yüreğinizi. Derin bir pişmanlıktır hissettiğiniz.
Kaç dakika ya da saniye geçti? Az önce kapının diğer tarafındaydınız. Sohbet ediyordunuz. Belki tartışıyordunuz. Belki bakışıyordunuz, sadece.
Bir şey sizin istediğiniz gibi olmadı. Almak istediğinizi alamadınız, belki? Ya da duyamadınız, duymak istediğinizi. Göremediniz, bakışlarında görmek istediğinizi.
Bir kapı çarptı, arkanızda…
Kimi bıraktınız içeride?
Arkadaşınız mıydı? Dostunuz muydu? Yoksa sevdiğiniz miydi?
Di…artık geçmiş zamanın bir parçası oldu, farkında mısınız?
Kapı, yüzüne çarptığından beri…
Sizin arkanızdan çarpan kapı, onun yüzüne kapandı.
Ya o ne hissetti?
Siz karşısından kalkıp giderken “ Gidiyor “ dedi içinden.
“ Tut “ dedi yüreği.
“ Gitmek isteyeni nasıl tutayım?” diye sordu aklı.
“ Seviyorsun, tut…Sadece gitme de “
“ O gitmeyi seçiyorsa; ben de tutmamayı seçiyorum “
“ Canım yanıyor “ dedi yüreği, son bir gayretle.
“ Geçer. “ diye teselli etti aklı.
Kapı, yüreğine çarpmıştır ama farkına varmaz.
İki damla düşer, yanaklarından göğsüne.
Ateşe damlayan su gibi bir “cız” sesi duyar.
Yangın yeri gibidir yüreği.
Elini uzatır kapıya.
“ Gitme “ der.
Kapıya çarpan sesini duyar kulakları.
…/…
Her şey için çok geçtir artık.
Geri dönülmez. Özür dilenmez.
Bir andır…
Bir kapı çarpar…
…/…
Bir yanda öfke…
Bir yanda gurur…
Her iki tarafta söylenmeyen pişmanlık…
Dilenmeyen özür…
…/…
Kaybeden; Sevgi’dir.
Ama dostça…
Ama arkadaşça…
Ama aşkça…
Eser Akpınar
izmir
24.02.2010
YORUMLAR
kaybedilmemiş sevgiler umuduyla.
her şeye rağmen biraz daha sabır mı acaba,daha fazla sağduyu,
yada şu mu eser hanım ---yüreğin aklın önüne geçmesi ---
çok yıllar önceydi bir büyük annenin torununa yazdığı mektupları içeren bir kitap okumuştum.
--yüreğinin götürdüğü yere git--sanırım okumuşsunuzdur.ilk okuduğumda büyükanne bildiğin gibi yaşa sev diyor gibi anladım.
sonraki okumalarımda gördüm ki kendi deneyimlemeleri kendi yaşayamadıkları ışığında sen bildiğin gibi yaşa sakın aklına yenilme der gibi geldi bana.
:))
sevgimle
Eser Akpınar
Sevgi, yürekte yaşanır. Ve bir aynadır.
" her seven sevilenin aynasıdır. sevmek sevilenin o aynaya bakmasıdır."
çok severim bu sözü. Aynanın bir yanını öfke karartmışsa. kızgınlık bulandırmışsa. aklı kullanmaktan başka çare kalmıyor. iki tarafı da parlamalı aynanın.
sevgiler yüreğinize arkadaşım.
nertenn
Şiir tadında ayrılığı hissettiren bir yazıydı. Tebrikler Eser Hanım. Sevgilerimle
Eser Akpınar
Yüreklerde gurur olduğu müddetçe aşka yer yoktur. Ya da şöyle söylemeliyim; aşkta gurur yoktur. Seven sevdiği için gururundan vaz geçip, özür dilemesini bilmelidir. Özür yoksa, aşkta yoktur bana göre. Tabi kişiye göre de değişebilir.
Güzel bir yazı tebrikler... Sevgiler...
Eser Akpınar
Kişiye göre değişse de doğru değişmez..Teşekkür ediyorum Emine Hanım..Sevgiler
Aklıma geliverdi birden , yıllar önce, gençlik aşkıma çarpıp o kapıyı gidişim. Sonra dönmek için yıllar süren çırpınışım ve asla dönmeyi beceremeyişim. Oysa ne kadar da basit bir olaydı. Kesinlikle hak etmemişti. Düşünemiyor işte insan. Bazı hallerde düşünülemiyor. Yenik düşülüyor öfkelere, deneyimsizliklere, cahilliklere..Sonra da yanılıyor yıllarca, için için. Bazen de dışa vuruyor alevler, yakıyor yakınlardakileri bile...
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle Fikret Bey..Saygılar
Şiiriniz bana gitmek mi zor kalmak mı zor? diye düşündürdü. Terkeden mi olmak terkedilen mi olmak, madalyonun iki yüzü gibi... Ellerinize ve yüreğinize sağlık. Saygılarımla.
Eser Akpınar
Hiçbir şey tek taraflı olmuyor...
Teşekkürlerimle...Saygılar.
Karar verip gidebilmek ,geriye dönüp pişman olmadan,
daima ileri bakmak,üzülse de kararından caymamak,
önemli olan o kararı vermek,saygılar.
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle...Saygılar
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle..Sevgiler.
Bir yanda öfke…
Bir yanda gurur…
Her iki tarafta söylenmeyen pişmanlık…
Dilenmeyen özür…
Yazınızın özeti bu işte,bazen öfke yıllar süren pişmanlıkları getiriyor ama nafile kırılan kalp tekrar onarılamıyor.Kıran içinde,kırılan içinde...
Pişmanlıktan uzak bir hayat geçirmenizi temenni ederim.Hayat olgunlaşma okuludur,tekrar edilmeyen kötü dersler bizlere hep iyi notları getirir...
Kaleminiz daim olsun Eser hanım...
Eser Akpınar
Teşekkür ederim Uğur Bey. Saygılar.
Eser Akpınar
Teşekkürlerimle..Saygılar