- 4759 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KUL DUASI !
Dua, istemek, çağırmak, davet etmek demektir Genel manada ise, Allah’a yalvarmak, isteyeceklerimizi O’ndan istemek, dertlerimizi O’na arz etmek, O’nun rahmet ve yardımına davetiye çıkarmaktır Dua, dille yapıldığı gibi, fiillerle, kabiliyetlerle ve halimizle de yapılabilir Dünyadaki sebeplere riayet etmek bir duadır.
DUA MÜMİNİN SİLÂHIDIR!” diyor Allah Rasûlü Aleyhisselâm!.
Dua, insana verilmiş, yaratma sırrıdır... İnsan, dua ettikçe, Allah onunla yaratır!..
Duadan mahrum kalan, yaratılış kemâlâtının sırlarını açığa çıkartmaktan mahrum kalmış olandır.
DUA, insana bahşedilmiş en mükemmel güç olarak tanımlanabilir.
Dua, diyebilirim ki, kerâmettir!.
“Dua ibadetin özüdür” sözünde, önce "DUA" kelimesiyle neye işaret edildiğini iyi anlamalıyız.
"DUA" yöneliştir!...
Dua, Allah’a yapılır... "ALLAH ismiyle İşaret Edilen” ise, âfâkta aranacak bir obje TANRI değil, kişiye şah damarından yakın olan "ÖZÜNDE" de mevcut olandır!...
Bu durumda “DUA” demek, özündekine yönelmek demektir...
Bismillâhirrahmânirrahîm
Allahım.
Günahlarımı affeyle.
Verdiğin, vereceğin nimetlerini bol eyle.
Dertlerime derman,
Acılarıma sabır eyle.
Doğru yoldan,
Dinden, imandan ayırma yarabbim.
Kimselere muhtaç eyleme.
Bedenime noksanlık verme.
Harama el sürdürme.
Bir zalimin ardında süründürme.
Kimselere beni güldürme.
Kötülerden,
Kötülüklerden uzak eyle.
Anama sağlıklı ömür,
Babamın mekanını cennet eyle.
Mutluluk, huzur,
Hayırlısından bir iş, eş, evlat nasip eyle.
Dualarımı kabul eyle yarabbim.
Elhamdü lillâhi rabbil’âlemîn. Errahmânirrahîm. Mâliki yevmiddîn. İyyâke na’büdü ve iyyâke neste’în. İhdinas-sırâtal müstekîm. Sırâtallezîne en’amte aleyhim gayrilmagdûbi aleyhim ve leddâllîn. Amin.
YORUMLAR
NİHAT İLİKCİOĞLU
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Yağmur yüklü bulutlar gibi gelen, eteğindeki hayır cevherlerini başımıza boşaltan ve bizlere mutluluk veren kandilin, büyüsüne kapılmanız dileğiyle. Nice kandiller.
Ayrıca siz değerli şairinde güçlü kalemi elinden düşmesin.
Sevgiler.
Güzel dostluklara.
Bol ilhamlar.
NİHAT İLİKCİOĞLU
ŞAİR,YAZAR,ARAŞTIRMACI,JURİ,ADMİN,MODERATÖR,FORM YETKİLİSİ,
ŞİİR YORUMCUSU,TÜRKİYE ŞAİRLER BİRLİĞİ İL TEMSİLCİSİ,RADYO PROGRAMCISI
email (msn) [email protected]
NİHAT İLİKCİOĞLU
Öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, yüzünüz mutlu, kandiliniz kutlu olsun.
Ayrıca siz değerli şairinde güçlü kalemi elinden düşmesin.
Sevgiler.
Güzel dostluklara.
Bol ilhamlar.
NİHAT İLİKCİOĞLU
ŞAİR,YAZAR,ARAŞTIRMACI,JURİ,ADMİN,MODERATÖR,FORM YETKİLİSİ,
ŞİİR YORUMCUSU,TÜRKİYE ŞAİRLER BİRLİĞİ İL TEMSİLCİSİ,RADYO PROGRAMCISI
email (msn) [email protected]