- 1105 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Pazar Seda Sayan Ayşe Ak Çok Proğramlı Lisesi Öğrencileri ile söyleşi
SEDA SAYAN – AYŞE AK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİ DİNLERKEN
24.Şubat.2010 günü mezun olduğum Seda Sayan-Ayşe Ak Çok Proğramlı Lisesinde (Pazar lisesi) bir “ Başarının sırları” konulu konferans vermiştim. Öğrenciler sordular , biz cevapladık. O soruları buradan da bir kez daha cevaplamak bana zevk verecektir.
SORU- Başarının sırrını 3 kelime ile söyleyebilir misiniz?(Didem Güler)
CEVAP- Başarının sırrı İnanmak , Okumak ve Uygulamak
SORU- Eşref Saatini nasıl bulacağız(Hasan Bal)
CEVAP- Eşref saati günün belli kısmıdır. Herkes için farklıdır. Bir gününüzü dikkatli izlerseniz Eşref Saatinizi hemen bulabilirsiniz. Bunu siz dikkatle bir gününüzde rahatça bulabilirsiniz
SORU- Başarılı olmak nedir ? İnsan ne zaman Başarılı olur? Başarı Üniversiteyi kazanmak mıdır ? ( Ümran Mert)
CEVAP- Başarılı olmak kişiden kişiye değişir. Kimi insan için başarılı olmak mevki makam, kimine göre servettir. Bana göre başarılı olmak ise, kimseye muhtaç olmadan , başarılı ve kimseye muhtaç olmayan çocuklar yetiştirmektir.
SORU- Günümüzde sosyal olaylardan , haberlerden ister istemez etkilenmekteyiz. Bunların başarımızı etkilememesi için ne yapmalıyız. (Emre Akın)
CEVAP- İnsanın sosyal bir yaratık olarak çevresinden etkilenmemesi imkansızdır . Ama her şeyden hemen etkilenen insan iradesiz insan olur ve herkes onlardan faydalanmaya bakar. Bu yüzden iradeli insan olmayı başarmalıyız ve her söylenene ve her şeyden etkilenmemek için cesaretle iradeli insan olmaya bakmalıyız.
SORU- İşitme gibi bir engeliniz olmasaydı, Bu kadar başarılı olabileceğinizi düşünmüş müydünüz ? Yani aynı başarıyı gösterebilir miydiniz? (Seda Konuk)
CEVAP- İşitme engelli olmamız hayatta bazı şeyleri yapmamıza engel olmakta. Bu yüzden ben engelli olmasak da daha da başarılı olabileceğimizi düşünmekteyim. Ülkemizde ne yazık ki engelliler bazı şeyleri yapamaz önyargısı ile engellilerin önüne çok engel konmakta ve biz bu engelleri ne yazık ki, çok çabamıza rağmen yıkamamaktayız.
SORU-Dünyanı döndüren güç her şeyden önce kendine güvenmek ve sonra bu güveni başkalarına aşılamak mıdır ?(Şeyma Altun)
CEVAP- Evet kendine güvenen , sonrasında başarıyı yakalar ve bunu da çocuklarımız ve ailemizden itibaren başkalarına aşılarsak o zaman güven artarak insanlarda mutlu olurlar. Kendine güvenmek insana mutlu olduğu hissini verir.
SORU- İnsan sadece okuyarak mı başarılı olur? ( Seda)
CEVAP- Bir işitme engelli olarak başarının en kestirme yolu bence okumak ama okumayı Allah herkese tavsiye etmiş, hatta emretmiş. Okuyan insan engelleri aşar. Dersini derste dinleyen insan başarıyı da yakalar. Tabii ki. İnsanı da bir kitap gibi okumak insana başarı getirir.
SORU- Yaşam sevincini neye bağlıyorsunuz? Engelleri nasıl aştınız ?
CEVAP- Yaşam sevincimiz önce inançlarımız ve sonrasında ailemiz ve insanlara faydalı olma duygusunda yatar. İnsanlara faydalı olanlar , insana faydalı olmayandan daha mutlu olur.
SORU- İnsanın genel kültürünü geliştirmesi ve başarılı olması için kitap okumak yeterli mi ?( Şeyma Yayar)
CEVAP- İnsanları başarıya ulaştıracak en kolay yol, okumaktır. Bilgiye ulaşacak en kolay yol okumaktan geçer ve insan okumanın yanında insanı da bir kitap gibi okumalıdır. İnsanı kitap gibi okumak da iletişimi güçlü insanların yapacağı şeydir.
SORU-Aşabildiklerimiz, çözümlediklerimiz aslında bizim sorunlarımız mıdır? (Emel Ülkü)
CEVAP- Sorunlar sadece bizim değil, çevremizin, ülkemizin de genel sorunlarıdır. Ama bizler mazeret üretmeden sorunun değil, çözümün bir parçası olarak sorunlar üreten değil, çözümler üreten insan olmalıyız.
SORU- Motivasyon artırıcı şeyler neler olabilir?
CEVAP – Motivasyonumuzu hayattan ne gibi şeylerden zevk aldığımız , neyi sevdiğimiz belirler. Bizlerde hayatımızı iyi gözlemleyerek neyin bizim motivasyonumuzu artırdığını anlayarak hayata daha mutlu olarak daha farklı açıdan bakabiliriz.
SORU-Bir insanın en sevdiği hocası giderse motivasyonu kalır mı ?(10 / A)
CEVAP- İnsanlara bağlanarak kalmamak lazım. Ayrılıklar çok doğal. Bizler insanlara bağlanmaktan ziyade, kendimizi başarılarımız ve mutluluğumuzu tek başına kalsak bile devam ettirecek şekilde yaşamaya bakmalıyız.
SORU- Okumak başarmak mı ?
CEVAP Okumak başarmak için değil, hayatta zevk aldığımız bir şey. Benim okumakla başarılı olmam sizin için anlamlı olmayabilir ama okumak bence başarıya giden yoldur. Okuyup da mutlu olmayan ve ben okumakta zararlı çıktım diyen insana rastlamayız çok zaman
SORU- Başarıya ulaşmak için neler feda edilebilir ? (Havva)
CEVAP- Başarıya ulaşmak için hayatımızda bize faydalı olmayan hemen her şey feda edilebilir. Bize faydalı olmayan şeyleri keşfederek terk etmek , hem gelişmemizi hem de başkalarına muhtaç olmamamıza sebep olur.
SORU- Sizi hayata geçiren güç nedir ? Başarı kimin elindedir ? (Büşra)
CEVAP –Beni hayata geçiren şey inançlarım, hayatta verdiğim değerlerim ve okumayı sevmem , aileme bağlı olmam olmuştur her zaman . Başarı tamamen insanın kendi elindedir ve başkalarının bizim başarımız üzerinde etkisi azdır. Bunu anlamak ve o doğrultuda yaşamak güzeldir.
SORU- Başarılı olmada insanın kendisi kadar toplumun ve ailenin etkisi ne kadardır ? (Özge Fatma Yurt)
CEVAP- Başarılı olmada bence insanın etkisi kendinin payı yüzde 90 kendisi yüzde 10 çevresidir ve bizler bahane üretmeden daha da Başarlı olmak için yüzde 100 başarıda bizim etkimiz var diye düşünerek bu doğrultuda çalışmaya bakmalıyız.
SORU- Aile baskısı ile seçilen bir meslekte ne kadar başarılı olunur?
CEVAP- Aile baskılarına, Gücümüz oranında onları kırmadan üzmeden karşı olmalıyız ki, onlarda bizleri sevsinler. Ama aileleri de tamamen karşımıza almamalıyız. Bize güveni varsa ailelerin zaten meslek seçiminde bizleri tamamen serbest bırakmasalar da bizi desteklerler. Sorun ailelere bizim güven vermemiz olamaz mı ?
Çok teşekkür ederiz ( 10. sınıf Muhasebe)
SORU- Genellikle ne tür kitaplar okumamızı tavsiye edersiniz ? (Murat Karataş)
CEVAP- Genellikle bizlere başarı azmi aşılayacak kitaplarla tarih ve edebiyat ağırlıklı kitaplar hem okul hem genel kültür hem de insanlarla genel iletişimizin güçlenmesine sebep olur.
SORU- Kolayı herkes başarı . Önemli olan zoru başarmak mıdır ? (Nagihan)
CEVAP-Önemli olan zor kolay demeden , hayatta bizleri kimseye muhtaç etmeyecek ve mutlu olmamızı sağlayacak bir başarı elde etmemiz olmalıdır.
SORU- İnsanın motivasyonunu sağlamada ailesinin ve çevresinin etkisi ne kadardır ?
CEVAP- insanın ailesinin çocuk üzerinde çok etkisi vardır mutlaka ama her şeyi de aileye yüklemeden bizlerde kendimizi motive ederek , tek başımıza bile kalsak başarılı olmak için çaba harcamalıyız ki başarılı olalım.
SORU- Üniversiteyi kazanamayan adam olamaz mı ? ( Mustafa)
CEVAP- Adam olmak Üniversiteyi kazanmakla olmuyor ki. Adam olmak insanın kişiliği ile alakalı. İnsan çöpçü bile olsa mesleğini severse ve en iyi şekilde yaparsa ve mazeret üreten değil, iş yapan ve işini severek yapan ve sorumluluklarını hakiki manada bilen insan adam olmuş insandır.
Hepinize başarılar dilemekteyim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.