- 903 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Söz ve Öz..
Birçoğumuz eşimizden çocuklarımızdan anne babamızdan yada yakın dostlarımızdan şikayetciyizdir. Şikayet nedenimiz genel olarak şudur " Çok sevdiğini söylüyor ama , gerekeni yapmıyor ,fedakarlık yapmıyor, saygı göstermiyor ,bu iş sadece seni seviyorum demeyle olmuyor" Ne kadar doğru ve haklı bir şikayet , demekki seven fedakarlı yapması gerekir ,sevgi göstermesi gerekir ,saygılı olması gerekir. Ben bu gün aile hukukundan bahsetmeyeceğim . Bu şekilde girişim olayın biraz daha güzel kavranması içindi .
Bu gün mevlüt kandili yani Peygamberimiz efendimizin doğum günü .Alemlere rahmet olan , canımız kurban olsun yoluna dediğimiz liderimiz önderimiz rehberimiz . Hepimiz istisnasız çok sevdiğimizi söyleriz . Peki yukarda saydığımız beklentilerimizin hangisini, canımızı kurban edecek kadar çok sevdiğimizi söylediğimiz kişiye ayırabiliyoruz?. Aslında hepimizin yanıldığı nokta bu işin oldukca zor olacağı ,gerçi nefis diye bir şey var ama günlük hayatımızda dikkat edeceğimiz bir kaç olay O’na göstereceğimiz sevgi ve saygının hiçte zor olmayacağını göstermekte hatta mutluluk reçetesini de elimize vermektedir.
Sabah kalktığımızdan itibaren elini yüzünü yıkayan birinin birde ayaklarını yıkayarak abdestini tamamlaması ile dışarıya çıkarken efendimizin sünnetine uygun olarak abdestli olarak dışarıya çıkması bunun devamında gün boyu görünen görünmeyen şerlerden korunması yada ev hanımı ise kahvaltıyı hazırlaması , eşine çocuklarına güleryüz gösterirken bile efendimizin şefkati tebessümü aklına gelmesi , ne güzeldir değil mi ? Bu tebessüm sadece aile içinde sınırlı kalmayıp o gün görüştüğümüz her insana hatta her canlıya şefkatle davranmak efendimizin yoluna gitmek değil midir ?.
Günün devamında her alanda ,aracımıza binerken ,yemeğimizi yerken , işyerimizde işimizi yaparken , her zamanda yapabileceğimiz , efendimizin sünnetine uygun o kadar hal ve hareket var ki belki ilerde bunları maddeler halinde sıralayabiliriz , belki bu yazıyı okuyan arkadaşlarım yorumlarında bunlardan örnekler verebilir .
Sözü uzatmak istemiyorum ,genel olarak ne demek istediğimiz anladınız . Yani sevmek demek ,biraz sevgi saygı birazda fedakarlık demek . Bunları yaptığımız zaman önce bizim istifade edeceğimizi unutmamamız gerekir. Çünkü efendimiz hiç bir hareketi gereksiz ve lüzumsuz yapmamıştır . Bütün hal ve hareketler bizim dünya ve ahiret yaşantımız için en ideal ve en güzel olanıdır .. ilerde bu yaşantıdan örnekler yayınlayalım inşaAllah... Allah hepimizi duyduklarına uyanlardan eylesin . Dualardan unutulmamak dileğimle, mevlüt kandiliniz mubarek olsun ..
(murat)
YORUMLAR
Bu tebessüm sadece aile içinde sınırlı kalmayıp o gün görüştüğümüz her insana hatta her canlıya şefkatle davranmak efendimizin yoluna gitmek değil midir ?.
bir tebessüm bile bir sadakaymis derler.
güzel bir yaziydi.yüreginize saglik.
kandiliniz mübarek olsun
saygilarimla
dostaynası
Murat bey sizin de Mevlid kandiliniz mübarek olsun,Rabbim cümlemize ,
güzel Efendimizin ,üstün ahlaklarından örnek alıp,doğru yol üzere
yaşayıp,örnek vatandaş olmayı nasib etsin.