- 1489 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sabır Üzerine(2)
Nefsi emmareye acı gelen her şey tatlı meyve verir…Bunlardan biri de sabır.
Sabırlı insanlar güven verir… Arkaşlığına ,dostluğuna güvenilir…İyi baba ,iyi evlat ,iyi eş hep sabırlılardan çıkar.Çalışkan öğrenci sabırlılardan çıkar...
Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.Bu hayatın kuralları var.Sabırlı olana yediriyor tatlı meyveyi...Öğrenci kardeş sınıfı geçmek için çalışmanın sıkıntısına katlanmak hayatın kuralı...
Sabırlı ol.Ölümüne…Doğruda sabret , ölümüne sabret tatlı meyve yolunda öl…sabrın meyvesi tatlı…
Hz İbrahim ateşe atılacağını bildiği halde doğrusunda sebat etti…Yüce Allah ta ona halimsin dostumsun dedi...Dünya imtihanının sıkıntılarına katlan...
Sabır aşıkların halidir..Sabır başarılı insanların halidir.Tatlı meyveye aşık olmayan sıkıntıya katlanır mı...Öğrenci sınıfını geçmeye aşık olacak.Kul Allahın cemaline aşık olacak...
Başarı için en büyük ihtiyaç duyulan şeylerden biri sabır…
Yaşadığımız hayat şansı ve başarıyı hep sabırlı olanlara ikram ediyor.Sabırlı olmak bu hayatta herkes tarafından bir
erdem olarak algılanır Fakat her insan sabırlı olmayı başaramaz …Sabır acıdır…
İyi bir kul olmak ancak sabır ile mümkün…Toplum ve ailede sağlıklı bir birey olmak ancak sabır ile mümkün.Sabırsız birey asi ve dönek olacaktır...Dostu sabırsız olanın vay haline...Eşi sabırsız olanın da...Çocuğu sabırsız olanın da...Sabır yetenekle birleştiği zaman dağlar aşılır...Sabırlı ve yetenekli dostları olanlara imrenmeli...
Çünkü nefse ağır gelen şeylere katlanmak ancak sabır ile olur... ve Allah’ın emirlerini yerine getirmek, Dinin hoş görmediği nefsin meşrû olmayan arzularına mukavemet ancak sabır ile olur, hayatta başa gelen , insana büyük elem veren musîbetlere karşı koyabilmek te ancak sabır ile olur …
İyi bir abid olabilmek için de sabra ihtiyacımız var.
Sabırlı insanlar ibadetlerinden lezzet alırlar ,sabırlı insanlar huzur içinde günde beş vakit namaz kılarlar, sıcak yaz günlerinde hiç bir sıkıntı duymadan oruç tutarlar...
Ne oluyor bize…Peygamberimiz:
"Sana sıkıntı veren şeylere karşı sabretmende bir çok hayır vardır" buyuruyor…
Sabır ne güzel şey…
Sabırlı olmak güzeldir …Acelecilik çirkindir…Aceleci hemen isyan eder...Acele giden ecele gider…
Bilge insanların halidir sabırlı olmak…Cahil acelecidir.Acelecilik zarar getirir…Olaylar kendi zamanları içinde gerçekleşir…O zamanı sabırla beklemek gerekir…Sabırla koruk üzüm olur…
Olayların kendi zamanları içinde gerçekleşeceğini anlayan kişi sabırla o zamanı bekler .Acelecilik göstermez ama bir küçük ve cahil çocuk mesela kelebeğin kozasını kırıp kabuğundan çıkmasına yardımcı olmaya kalkışır. Kelebek bundan zarar görür…
İnsan pek acelecidir. [İsra 11]
Nefsin istediği bir şey hatıra gelince şeytan, Fırsatı kaçırma, hemen yap!der. Kalbe gelen bir şeyi yapmadan önce, bu işten Allahü teâlâ razı mı, diye sormalıyız…
Acelecilik çirkin bir haldir…Cahillerin halidir…Allah korumazsa çahilin ,acelecinin başına herşey gelir...Acelecilikten bezginlik hasıl olur… Hayırlı bir işin olması için acele eden, gecikince, bezginliğe, ümitsizliğe düşer… mesela dua eden aceleci ise , hemen duasının kabul olmasını isteyecektir. Duası gecikince de duayı bırakacaktır ve maksudundan mahrum kalacaktır…
Aman sabırlılardan olun...Sabırlıları dost seçin...
Sabırlılardan olmak ne güzel şey...
Her toplumun ve her ailenin sabırlı bireylere ihtiyacı var...Toplumlar ve aileler onların omuzlarında başarıdan başarıya koşarlar...