- 933 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR IŞIKSIN PEYGAMBERİM
Batıda Roma imp.nun yerine kurulan Bizans İmparatorluğu egemenliği altında bulunan kuzey Afrika, mısır, Suriye ve Habeşistan kanalıyla Hrıstiyanlık inancını yayma gayretleri. Ancak sosyal, ekonomik ve siyasal hayatın içinde bulunduğu derin açmazlar. Kiliselerin hegemonyası ile halka yapılan zulümler. Doğuda Çin kültürü ve Şamanizm etkisi. Sınırsız sayıda kadınla ilişkiye girme gibi çirkin adetlerin toplum ruhuna yerleşmiş bir medeni hayat. Kız çocuklarını diri diri toprağa gömen aşağılık düşünce. İnsanı eşyadan değersiz gören, köleciliğin en acımasız ve yaygın olduğu bir sosyal hayat.
Böylesine karanlık ve zor dönemde Yüce Allah’ın lütfüyle ağır bir görevle görevlendirildi. Çıkarları ve yaşayış tarzları değişmesi gereken insan olma erdeminden uzak olanlar mal, şan şöhret ve saltanat vaat ettiler. Oysa O sadece Allah’ın emirlerini insanlara tebliğ etmekle görevliydi. Hiçbir Peygamber insanlara kendi heveslerini dayatma arzusu taşımaz ve girişimde bulunmazlar. Allah’ın kendilerine vah yettiği buyrukları tebliğ etmekle yükümlüdürler. İnanmak ve kabullenmek istemeyenler tarafından kendisine inananlarla birlikte eziyetler edildi. Taşlandı, horlandı, yokluklar, sıkıntılar ve işkenceler edildi. Şehri terke zorlandı. İnananlar sürgüne maruz bırakıldı. Allah c.c. n yardımıyla yılmadı, sabretti verilen görevi sadakatle yerine getirdi. Üç milyon km kare alana islamı yaydı. O sadece bir elçi değil örnek bir devlet başkanı, değerli bir komutan, bir ahlak eri, insanlara güven veren, ufkunu aydınlatan bir ışıktı.
Öfkelerin sınır tanımadığı, kinlerin en fazla alevlendiği anlarda bile Hz. Peygamber s.a.s in birkaç sözü bütün anlaşmazlıkları çözer, öfkeleri söndürür, anlaşmazlıkları ortadan kaldırarak ortamı sevgi ve muhabbet denizi haline dönüştürürdü. Bu gün aleyhinde oluşturulan iftira kampanyaları aksine, şiddeti sevmeyen, önleyen mütevazı yapıya sahipti. Dokuz önemli savaşta düşmanlarının kaybı 216 kişi, Müslümanların kaybı 138 kişidir. Günümüzdeki çatışmalara baktığımızda bir günde bu kadar insan ölmektedir.
Hz. Peygamber (s.a.s) in tesis ettiği adalet müessesesinde hâkim, delillere göre hükmeder. Dolayısıyla haram asla helal olmaz. Yanlış yapılan tescil edilmez. Yalancı şahitlik ve asılsız delil ileri sürmek şiddetle yasaklanmıştır.
Aile hayatına ve özel yaşamına özen göstermiş, daima örnek olmuş, ev işlerinde eşlerine yardımcı olmuştur. Hayatını çalışarak geçirmiş, insanlarla beraber iş yapmıştır. Boşa zaman geçirmemeyi öğütlemiştir. Çocuklara şefkatle yaklaşarak sevgiyle okşamış, üzüntülerine ortak olmuştur.
Ne var ki, O’nu yeterince anlayamadığımız ve ışığından yeterince yararlanamadığımız için ekonomik, politik. Kültürel ve toplumsal nedenlerle yoksulluk, kentleşme ve gecekondu olgusu, modernleşme, ilgisizlik, göç hareketleri, aile istismarı, sevgi eksikliği, ekonomik sıkıntı, yanlış ve eksik eğitim ahlaki yapımızı bozmuş ortaya sokak çocukları sorunu da çıkmıştır. Bu soruna birkaç cılız yardımların dışında yeterince ilgi gösterilmemektedir.
Hz. Peygamber’imiz kanalıyla insanlara tebliğ edilen İslam dini, fert, aile ve toplum hayatında huzurun, refahın ve haklara saygının hâkim olmasını sağlar. Toplumun zayıf ve istismara müsait kesimleriyle (çocuk, yetim, kadın, fakir) ilgilenmiş, onların korunması, aç ve açıkta bırakılmaması için sosyal tedbirler almıştır. Zekât, fitre, yardım ve sadakalar buna yöneliktir.
Bu gün nefis ve benzeri türden iç dürtülerin yanıltması, beşeri zaaflar, dünya cazibesinin oyalaması gibi nedenlerden dolayı insan aklının ve ruhunun özü kirletilerek Hakk’a kapatılmaktadır.
Belirli hegemonik güce sahip olan bir uluslararası irade, kendisini ilerde tehdit edebilecek nitelikte olan bir oluşuma, dünyanın en uzak bölgesinde dahi olsa yaşama hakkı tanımamayı amaçlar. Ve bu gaye ile gerekli olan her türlü girişimde bulunmaktan çekinmez. İşte islamı dışlayan bir anlayış ve zihniyet, beraberinde çözülmesi imkânsız sorunlar getirmiştir.
Suskunyolcu
O’nun doğumuna
YORUMLAR
Suskunyolcu
Ertuğrul bey,Peygamberimizin(S.A.V.) geldiği dönemi,hayat şartlarını,insanların içinde bulunduğu durumu çok güzel anlatmışsınız,ellerinize sağlık,bütün müslümanların ve sizin de Mevlid kandiliniz mübarek olsun,saygılar.