- 804 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
'' SELAM OLSUN SANA..'' / Hikmet OKUYAR
Ş e b i n k a l e Şiir Şiir Şenlikleri, K e l k i t Vadisi Müzik Şarkı Türkü Rüzgarı, G i r e s u n Musiki Dostları, K a r a d e n i z Şiir, Müzik Beste, Şarkı ve Türkü Ustaları ile Türkiye’nin Şiirli Kültür Sanat Dünyası’na yeni bir DOLUDİZGİN ismi tanıtmanın mutluluğu ile merhaba..
P r o j e s i , Hikmet OKUYAR imzalı olan Şebinkarahisar Turizim Kültür Şenlikleri, Dikmetaş Yayla Şenlikleri, Hikmet Okuyar Gümüş Kaval Ses Yarışması gibi bir çok etkinliği saygıdeğer eşi ile birlikte takip eden müteşeb olan bbis dernekçilerden bilge halk önderlerinden olan Konya ve Giresun başta olmak üzere Türkiye’nin birçok ilinde saygın sosyal etkinlikleri ve yaradılış gayesine uygun hareket tarzı ile bilinen kültür sanat dostu Candost Dr. Ömer DARAMA ile Türkiye Sevdası’nın 351. Tanıtımı sonrasında bir çay sohbeti sırasında hatıraları canlandırırken; ekonomik canlanmadan kültür sanat etkinliklerine, birçok konuya kısa başlıklarla resmi geçit yaptırıp ortak paydada hemfikir olduğumuzu paylaşırken ve ardında kalıcı izler bırakarak ebedi aleme göç eden Pirimiz Abdi Beğ gibi canlarımıza rahmet gönderirken Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri Türkiye Sevdası tanıtım sayflarında yayımlansın diye birbirinden İLGİNÇ 3 ŞİİR ile bir özgeçmiş ulaştı elime.
Şair Şiir Yorumcusu Bestekar Murat DOLUDİZGİN imzalı.
Birbirinden ilginç 3 ŞİİR ve ŞİİRLERLE BESTELERLE MÜZİKLERLE dolu dolu YAŞANMIŞ ve YAŞANAN GERÇEK bir hayat hikayesi.
Hayatımın en önemli ödüllerinden biri bence bu ’ Selam Olsun Sana..’ ismli şiir ile ’EFSANE GÜL.’ Dünya alemin sorduğu sorulardan birisine ’Bu kadar uğraşa göre bari Kelkit Vadisi’nde Giresun yöresinde kıymetin biliniyor mu? ’ sorusuna en güzel cevap değil mi sizce? Yaşarken Bizim Hikmet için yazılmış şarkı türkü güzelliğinde bir çok şiir yüklü esere konu olmak, kahraman olmak
güzel değil mi? Tirilyonlara değişmem bu güzelliği. Hem de ’Şebingülü için bir şiir de sen yaz’ şeklinde dünyaya duyurduğum mesajıma çok özel yetenekli öğrenci duyarlılığında Efsane Gül şiiri ile katkı yapan bir usta şiir dostunun güzelliği hemde böyle bir mana derinliği olan mevlit kandili heyecanı içinde dünyalara değmez mi? Dikmetaş semalarında kartallar gibi süzülürken.. Şebinkale’de, Kayabaşı’nda, Köprübaşı’nda, Dikmentepe’de, Yeşilkapı’da ve 2200 rakımlı Eğribel Tepesi’nde çok güzel sesli kaval çalan çobanların ezgilerinde.
Şiirle şuurla Aksu coşkusu ile Eğribel’in ötesinde Karadeniz’e doğru çağlayan ..Türkiye Sevdası ile şiir müzik şarkı türkü dostlarını saran Şebingülü sumumlarımızla sevdiklerimizi sevenlerimizi selamlıyan nice güzel günlere..Yeni Ufuklara Doğru... ’SELAM OLSUN SANA..’ ’EFSANE GÜL’,
’ ÇOK ÖZLEDİM KARAHİSAR’ diyen canlarla...D O L U D İ Z G İ N ’ ce
S E L A M O L S U N S A N A
Övünürsün Şebin gibi İlinen.. / Karşılarsın sevenleri, gülünen;
Anlatırsın baldan tatlı dilinen.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
Gizemli ovası, cennet bağları; / Sarıçiçek, kekik, nevruz dağları.
Şebin sevdasıyla aştın çağları.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
Şiir dedin, türkü dedin, söyleştin, / ’Hep birlikte..’ deyip bizi paylaştın
Yeni ufuklarda kendini aştın.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
Örtüşüyor eylem, söylem işinde, / İz bıraktın; toprağında, taşında.
Pirimiz Abdi Beğ, şiir düşünde.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
Kelkit Vadisi’ne gelip görseler, / Şen Şebinkale’de seni sorsalar;
Değişmezsin dünyaları verseler.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
Murat Doludizgin koşar öğüde, / Gül ağacı aşı olmaz, söğüde..
Selam olsun Şebingüllü yiğide.. / Selam olsun sana, ey Bizim Hikmet.
ŞEBİNKARAHİSARLI ŞAİR, ŞİİR YORUMCUSU, BESTEKAR, MURAT DOLUDİZGİN
Ç O K Ö Z L E D İ M K A R A H İ S A R
Bir memleket; aman, aman Madımak, yemlik, otunu
Öksürüğü sarmış duman Eskilerin sohbetini
Yedi sene hayli zaman Kelle; güveçi, etini
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
Her köşende hoş bir anı Havan, suyun, derde derman
İnsanın çekiyor canı Gardaş gurbet elde durman
Çökeleği, pestükanı Gaygana ve tatlı hurman
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
Yerdim horozun butunu Gerek yoktur ki, davete
Pestil, pekmezi, dutunu İyi bakın emanete
Ceviz, elma, armutunu Çökelikli, katmer, kete
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
Yediğim tahta kaşığı Çimdiğim taştan çağını
Kadın, çocuk, er kişiyi Dağını, bahçen, bağını
Ayranı, sıcak bişiyi Cebeciyi, ırmağını
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
Haşıl, kepekli ununu Duy Murat’ın ağlaşını
Silsem tepsiden sonunu Keşkek, gatıklı aşını
Tavşan içi, sironunu Göllü gavut, yağlaşını
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
Sorsam dostun hatırını Kalen alır, benden beni
At, eşeği, katırını Özlemim var; eski, yeni
Fırınguru, fetirini Her şeyinle Seni, Seni
Çok özledim, Karahisar. Çok özledim, Karahisar.
ŞEBİNKARAHİSARLI ŞAİR, ŞİİR YORUMCUSU, BESTEKAR, Murat DOLUDİZGİN
E F S A N E G Ü L
Kokusu bir başka, dikeni başka / Semboldür, sevgiye, gizem’e aşka
Ne sevdalar görmüş, anlatsa keşke / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Bilenlerin şiir, şiir, dilinde / Damat yakasında, gelin elinde
Türkü’dür, name’dir, sazın telinde.. / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Açılmış tomurlar, üçü bir yerde / Mis gibi kokusu, devadır derde
Bakıp da kalırsın, olduğun yerde / Bir başka güzeldir, şu Şebingül’ü.
Rengarenktir sarı, pembesi, alı.. / Arılar yaparlar özünden balı.
Fidanı, yaprağı, çiçeği, dalı./ Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Edalıdır gül, bülbüle naz eder.. / Sanırsın açılır da , niyaz eder
Yedi verir; kışı, bahar, yaz eder / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Medine’den, birçok yerden almışlar.. / Götürüp de fidanları dalmışlar
Aşkı, sevdayı hep onda bulmuşlar.. / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Efsanedir, yaşanan hikayedir / Ümit yağmuru, yaşam tarzı, gayedir
Ozanların dillerinde payedir.. / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü.
Murat Doludizgin, sevmez mi gülü? / Bakıp kokladıkça, açılır dili.
Dalında güzeldir, o al sevgili.. / Bir başka güzeldir, şu Şebingülü...
ŞEBİNKARAHİSARLI ŞAİR ŞİİR YORUMCUSU BESTEKAR MURAT DOLUDİZGİN
Murat D O L U D İ Z G İ N KİMDİR ?
01 /05 /1957 Yılında Şebinkarahisar da doğdum. İlkokulu ve orta Okulu Şebinkarahisar da okudum. Bu sürede çıraklık, bulaşıkcılık, hamallık, çerçicilik, sebzecilik, garsonluk gibi bir çok iş de çalıştım. 1972 yılında İstanbul’a yerleştim.1973 yılında daktilo kursunu bitirdim, Gündüz çalışıp gece okuyarak 1977 yılında Beyoğlu Akşam Ticaret Lisesini bitirdim. Üniversitenin akşam bölümünü kazanamadığım için ayrıca o yıllarda siyasi olayların çok yoğun olması, ailemin gündüz okutmaya imkanı olmadığı için, Üniversiteye gidemedim.1978 yılında evlendim. 1979-1981 Amasya’da askerliğimi yaptım. Bir kız (evli) bir erkek iki çocuğum var.
Çeşitli müesseselerde muhasebe memurluğu, şefliği, müdürlüğü, yöneticilik yaptım. 2000 yılında Emekli oldum ve Serbest Muhasebecilik bürosu açtım. 2009 yılında mesleki uyum eğitimimi tamamlayarak Mali Müşavirlik imtihanına girdim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ünvanını hak kazandım. Halen mesleğimi İcra ediyorum.
15 Yaşında gurbete düşen birçok Anadolu insanının yaşadığı şeyleri bende yaşayarak; hasret acısı ,yokluk, sevda denen duygu yükü ile tanıştım. Sesimin güzel olduğunu söylerlerdi, meraklı olduğum için bir saz aldım kendimce öğrenmeye çalıştım. İşte bu andan itibaren şiir, söz yazmaya, beste yapmaya başladım. Yazdığım şiirlerde, yaptığım türkülerde tema olarak her halk şairinin yaptığı gibi gurbeti, aşkı, sevdayı, güzeli, güzelliği, acıyı, sevinci, yaşanan olayları, yaşadıklarımı işlemeye çalıştım.
Şu anda 200 kadar beste, 700’e yakın şiir şarkı ve türküm var. Sadece bir televizyon proğramında canlı yayında kendi çalıp söylediğim 5 türkü ve bir şiirin haricinde (bir şiirim de Şebinkarahisar gazetesinde yayınlandı ) herhangi bir yerde şiir ve türkülerim henüz okunmadı, yayınlanmadı. İnsanların kendimce yapmış olduğum iyi veya kötü bu eserleri tanıması, bilmesi için Şiir kitabı bastırmayı düşünüyorum. Yaptığım her iş de en iyisini yapmaya çalıştım. Ömrüm olduğu müddetçe de yazmaya ve kalıcı eserler yapmaya çalışacağım.
ŞEBİNKARAHİSARLI ŞAİR, ŞİİR YORUMCUSU, BESTEKAR, MURAT D O L U D İ Z G İ N
Kitle İletişim : [email protected], [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.