Günbegün Notlarım 21/SAVURGANLIK
..........................................
Elimize ne düşse, belimize ne değse savuruyoruz...
Sömürüyoruz sahip olduklarımızı. Boş yere harcıyoruz bizdeki değerleri. Boşu boşuna yitiriyoruz canımızdakileri. Saça saça ziyan ediyoruz bize faydası dokunanları. Bize iyiliği bulunanları, unuta unuta kötüleştiriyoruz...
Bize lazım olanları, saklamadan, değerlendirmeden, kıymetini bilmeden; çöpe atıyoruz...
*******
Tasarruf yapamıyoruz/edemiyoruz... Etmeyi bilmiyoruz. Ya da etmek için çabalamıyoruz...
Söz gelimi bizi temizleyen suyun musluğunu açık bırakıyoruz. Farkında değiliz, temiz suyun bir gün tükeneceğini. Söz gelimi bizi geceleri karanlıktan aydınlık tutan elektrik ampullerini devrede tutuyoruz. Edison amca bizi duysa, çok üzülür...
*******
Savurganlık yapanda düşüncesizlik diz boyu. Yaşadığı anda yaşar sadece...
Demez biraz sonrası var, yarını var, geleceğim söz konusu...
Demez saklarsam bunu, işime yarar eninde sonunda...
Demez bir köşede kalsın, elimin altındakiler...
Demez dikkat edeyim harcamalarıma...
*******
Biriktirmektense, azaltmaktan yana tercihlerimizi kullanıyoruz...
Damlaya damlaya göl olmaktansa, çoğala çoğala kendimizde azalıyoruz...
Bir elimizin diğerini görmektense, ayaklarımız başımızın yaptıklarından habersiz...
Zenginliğimizi param parça ediyoruz nefsimiz için...
Arzularımız için varlığımızı kaybediyoruz..
Ve
savurdukça savuruyoruz gücümüzü, enerjimizi, ruhumuzu fani dünya için yahut geçici bir heves için...
........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
23 Şubat 2010,,,16.55
Mardin
YORUMLAR
düşünmeden kullanırızda.......elimizde kalmayınca hayıflanır dururuz......duyarlılığına teşekkürler kardeşim....
meselci
.....................
ben çok teşekkür ederim
can ve sadık dostum tacettin abi.
katılıyorum doğru söze ne denir?
bizler gerçekten;
Bize lazım olanları, saklamadan, değerlendirmeden, kıymetini bilmeden; çöpe atıyoruz...
gerçekten haklısın meselci...
meselci
satırlarımı onaylamana sevindim dostum.
sağol ziyaretin için.