- 1070 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Allah'ın varlığı
Tahles’e göre ,Tanrı ;Her şeyi sudan yaratmıştır."Çiçero’ya göreyse Tanrı ,toprak,su,hava ve ateşin etrafında bütün canlıları yarattı."Anaxoganes,"Kainatın varlığı,intızamı ve devamı,bize sonsuz bir gücün ve sonsuz bir aklın ,her şeye hükmettiğini söyler.Tanrı ,yaratılmış olsaydı,kendinden öcekilerin emrinde olurdu der .Oysa gücü her şeye yeten ve sonsuz olan ,Allahın kimseye ihtiyacı yoktur.Yeryüzünü,Gökyüzünü ve yedi kat semayı yaratan o dur.O,her şeyin bilincindedir.Allah yarattığı hiç bir varlığı, başıboş bırakmamıştır.Hz .Adem ,doğanın kucağına atıldığında bir çocuktu ,Tanrı ona ilmi öğretti.Doğayı ve ve hayvanların dilini öğretti.Toprağı işleyen Ademoğlu yeryüzünü yaşanılır hale getirdi.Hz.Adem ki;Pıhtılaşmış bir damla kandan yaratıldı."Tanrının varlığı muammadır diyen sipinoza,Bizim aklımız onu anlamaktan aciz kalır der ".Fakat Allah , akıl sahipleri için yeryüzünde sayısız ibretler vardır diyor.Her mucit icadıyla övündüğü gibi,Allah en büyük icadı olan insanla övünür.Onu akıl nimetiyle ödüllendirip,yarattığı diğer canlılardan üstün kılmıştır.Fakat insanoğlu nankörlük edip ,Allahın varlığını inkar edecek kadar asileşmiştir.
Her toplumda tanrının varlığı ,farklı algılanmış ;Kimisi elleriyle yoğurduğu helvayı tanrı kabul etmiş,Ona ibadet etmiş,acıkıncada onu yemiştir.Kimisi güneş,kimisi ay,kimisi yıldızları tanrı kabuletmiş.İnsanlar inandıkları bu nesnelerin belli bir süre sonra özelliklerini yitirdiğini anlayınca ,bu nesnelerin tanrı olmayacağına inmışlardır."Seneka’nın tanrı sonsuz olup,her yerde olmalı demesi bundandır.""İster inansın,ister inanmasın,her varlık lisını haliyle tanrının varlığını haykırır.Doğa ,ona sonsuz şükürlerle boyun eğer.Hayvanlar ,bitkiler kısaca bütün canlılar.Allahın rahmetine sığınır.
Beni öyle bir Allah yaratmış olmalı ki; kendisinden başka kimseye muhtaç etmesin.Beni bir başıma bırakmasın.Her an beni görebilsin ve bana merhamet edebilsin.
YORUMLAR
Her varlıkta ALLAHIN SIRRINI görürürüz..Hangi güç yaratır hiç birisi 1yaprak dahi yaratamazlar yapay çiçeklere bakınız gerçeğine şekilce az benzer cansız ne koku var nede sıkınca su .ıkar nede ürerler...Her yaratılan baş boş yada gayesiz yaratılmamıştır..Her yaratılandan beklenenler var ve her varlık hal diliyle ALLAHI anarlar...Allahı anmayanlarsa hiç bilmezlermiki istemleri dışında her hücresi Allahı zikreder ..Buna dilde başlayınca iştirak edince kulluğunun bilincine varınca..Akıl devreye girer her daim yaratanı kabul eder..Kabul etmiyorum diyenler haşa sadece inattırlar keçi gibi aslında dillweriyle söylemek istemezler ...Ama dara düşünce ilk akıllarına gelen duadır yaratana sığınmadır..
Allahı bulan herşeyi bulmuştur bulmayansa hiçbir şeyi bulmamıştır..
Allah kalplere hidayet vermedikçe kullar kurtulamazlar..Kurtuluşşsa kişilerin istekleri doğrultusundadır..
Nasıl ki ağlamayan bebeğe maması verilmezse talep edilmeden sunulmaz..Bazan hatta öok defa sunulurda kişiler farkında olmazlar...
Düşünenler için ilk insan ADEM AS VE HER insanın yaratılışındaki SIRLAR düşünmeye sevk eder o muntazam vücutu en güzel şekilde başka kim yaratabilir..
Her zerresini düşünse insan vede vücutunu akıl sahipleriyse varlığını anında kabul ederler hamd ederler..
Allah razı olsun düşünceye sevk eden yazınızın konusu güzeldi..
Bu konuda sayfalar dolusu yazabilirim ama bukadar yeterli sanırım ..Allaha emanet olunuz selam ve dua ile..
fikret ediş
SONSUZ SEVGİLER
YÜREĞİMLE.
Teşekkürler..
Bitkiler ve hayvanlar arasındaki münasebetler, bitkilerin gece karbondioksit verip gündüz alması, meyveler için gerekli fotosentez hâdisesi, bir elma çekirdeğinden elma olabilmesi için, çekirdekte çimlenme, büyüme, ağaç olma, yapraklanıp çiçek açma ve meyve verme özelliklerinin varlığıyla birlikte, bu çekirdeğin güneş, su, hava ve toprakla tam bir yardımlaşma içinde bulunması.. kısaca, yeryüzü ve ondaki hayatın varlığı öylesine muhteşem ve çözülmez bir mekanizmayı, öyle bir ilim, irade, şuur ve kudreti gerektirmektedir ki, bunları tesadüfe, kör, sağır, hayatsız, şuursuz, bilgisiz maddeye veya varlıkların kendine vermek, ancak akıldan ve insanlıktan istifa ile mümkün olabilir.
alıntı..