YORUMLAR
Enteresan ..
Neden mi enteresan dedim ?
Kültürümüzün en önemli unsuru olan türkülerimiz konusunun ilk kez bir şiir sitesinde işleniyor olması, ya da,en azından benim bu konuda yazılan bir deneme yazısına ilk kez bu sayfada görüp okuyor olmam. Geçekten de gözlerime inanamadım yazıyı ilk gördüğümde ve bir o kadar da heyecan duydum TÜRKÜLERİMİZ .. Hem de bir Değerli şairimizin kaleminden ve bu sayfada !
Türkülerimiz üzerine hazırlanıp okuyucuya sunulmuş olan bu yazının içeriği kadar da,yazım kurallarına ve noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasına azami dikkatin gösterildiği dikkate değer bir durum olduğunum görülmesidir ki; bunu pek önemsemek gerekir diye düşünenlerdenim. Örnek olması açısından .
Kurgu,akış,konu bütünlüğü yanında,doğru ve yerinde örneklemeler ile gerektiği yerde de konuya duygusallık da katarak yazıyı zevkle okunur,anlaşılır ve içselleştiri bir duruma getirmiştir. Ne güzeldi TÜRKÜLERİMİZ..
Türküler bir devrin,bir Ulusun,bir toplumun ve de bireyin en doğru ve gerçekçi Tarihidir. Tarih kitaplarında verilen bilgilerden daha doğru ve güvenilir bilgiler ,toplumun hafızası olan Türkü,şarkı,şiir,öykü,ve masallarda bulunur.Bundandır ki Halk Kültürümüzün en önemli bilgi kaynaklarından sayılır Türkülerimiz.
Değerli Yazarımız Gülname Hanımı kutluyorum .. Bu tür konuların bu sayfalarda çok işlenmesi de arzumdur ..
TÜRKÜ
Bir türkü söyle bana;
Aşkı anlatsın, sevdayı yazsın yüreğime.
Penceremin önündeki gülü,
Pınarın başındaki mor menekşeyi,
Dağlardaki kardeleni anlatsın bana...
Vurunca mızrabı, sazımın tellerine,
Tellerdeki inlemeyi anlatsın bana...
Bir türkü söyle bana;
Pir Sultan Abdal’ı, Âşık Veysel’i,
Köroğlu’nu, Nesimi’yi, Emrah’ı,
Mahsuni Şerif’i anlatsın bana...
Çubuk Beli’nin geçilmezliğini,
Erzincan’ın bağlarını, Ege’nin
Yiğitlerini, Kırşehir’in güllerini,
Harran’ı anlatsın bana...
Bir türkü söyle bana;
Arvalı’da Hatce’yi,
Diyarbakır’da Hazal’ı,
Karadeniz’de Nurcan’ı,
Burdur’un evlerini anlatsın bana...
Öyle bir türkü söyle ki bana,
Kısacası; Yedi iklim dört köşeyi,
Yani: Anadolu’mu anlatsın bana...
SAVCI
Yüreğinize sağlık efendim, çok güzel olmuş. Türkü tadında günler dileğiyle; Selam-saygılar...