- 652 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK'IN MUHASEBESİ
Nedir ? aşk’ın muhasebesi
Bilindiği gibi hepimiz aşkı biliriz yaşarız. Yeri gelir dünyanın en mutlu insanı oluruz.
Yeri gelir isyan bayrağını açarız. Sol yanımızı sarıp sarmalayan ince sızı ya bizi şad etmiştir. yada aşkın şehidi olmuşuzdur.
____ Bu sözlerden çıkarak aşkın muhasebesine ulaşabiliriz.
Nasıl mı?
1- saygı
2- hoşgörü
3-sempati
4-empati
5-güven
6-iyimser olmak
7olduğugu gibi kabullenme.
saygı:Aşkta saygı çok önemlidir. Aşkın temel direklerinden bir taneside saygıdır. Çünkü; saygı kişiler arasındaki iletişimi sağlayan en önemli faktördür. Saygı olmasa aşk olmaz.
Partnerlerinin karşılık saygıları aşklarının ömrünü uzatır.
Hoşgörü: Aşkta hoşgörü ise partnerlerin başlarına gelebeilecek olasıkları kabullenmesidir. Kişilerin bir birlerini kırmadan temkinli davranmalarıdır. kişilerin sadece iyi günde değil kötü günde de partnerinin yanında olması. onu dinlemesi onunla birşeyler paylaşmasıdır.
sempati: Kişlerin bir birlerine olan duygularını dışa yansımasıdır. Karşılıklı duyguların aşka dönüşmesine yardımcı olan daldır sempati.
Empati: (kişinin kendini karşı cinsin yerine koymasıdır) Olabilecek bir kavga esnasında ağzından çıkanların çıkmadan önce bir daha düşünmesini sağlamasıdır.
Söyleceği kırıcı veya üzücü bir lafın sonunu getirmeyeci bir olaya mahal verebileceğinden. Kişinin partnerine söyleyeceği şeyi söylemeden önce kendini onun yerine koyması ve karşı tarafın aynı sözleri kendisine söylemsi halinde ruh halini düşünmesidir.
Güven: Güvende saygı gibi aşkın olmasa olmazlarındanıdr. Güven olmasa aşk olmaz.
Günlük yaşatımızda da gördüğümüz gibi kişiler arasındaki güvensizlik bir çok aileyi yıkmaktadır.Aşkta güven önemlidir.
İyimserlik: Oluşabilecek bir aksilikte kişinin partnerine kızması yerine ona ideal davranması onu kırmak değilde ona yardımcı olmasıdır. Aşkı bunlar ayakta tutar.
Olduğu gibi kabullenme: Partnerlerin birbirlerini olduğu gibi kabullenmeleri aşkı ayakta tutan diğer önemli faktçrlerden birisidir.
Bilindiği gibi hiç kimse dört dörtlük bir insan değildir. Hepimizin zaaf olan mutlaka bir yanı vardır. Bu nedenle bir insana insan olduğu için değer verilmeli ve sevgisini eksik etmemelidir.