Günbegün Notlarım 19/ Mutlu Olmak İçin
.................................................
Mutlu olmak için neden çok...
Mutluluğu kaf dağları ardında aramımıza hiç gerek yok. Zira mutluluk içimizde, zira mutluluk yanıbaşımızda, zira mutluluk ellerimizin avuçlarında keşfedilmeyi bekliyor...
*********
İstemekle kendisine ulaşılır, elde edilir, tadılır mutluluk. Mutluluk bilincimizde oluşturduğumuz düşüncelerdir aslında. Fikirlerimizi olumlulardan yana beyan ediyorsak, mutlu olma yoluna koyulmuşuz demek...
Biz kendimizi mutlu görmek istiyorsak, mutluluğu yarılamış oluruz...
Biz psikolijimizi yerinde ve dengede tutuyorsak, zaten mutluyuz demektir. Biz acılara karşı soğuk kanlı, hüzünlere rağmen ayakta kalmaya çalışıyorsak, mutluyuz demektir...
********
Mutluluk bizimledir daim...
Bazen gülüşlerinde kaybolduğumuz bir çocuğun varlığında, bazen masmavi gözüken semanın derinliğinde, bazen dalga dalga dalgalanan bir bir denizin kıyıya kendini vuran sesinde, bazen bir güneşli kış günün sıcaklığında, bazen bir annenin evlatlarına sarılışında doğan sevgide, bazen bir babanın çocuklarına aş getirdiğinde, bazen bir dostun ansızın bizi ziayret edişinde, bazen uzaktan gelen bir telefon ucunda, bazen bir merhabanın verdiği enerjide, bazen bir kendi kendimize yalnız kalmanın kalabalık duygusundadır mutluluk...
Bazen bahar gelsin diye havaya, suya ve toprağa düşen cemrede; bazen uzaktan kulağa hoş gelen bir davul sesinde; bazen hangi şehre gittiğimizi bilmediğimiz bir yolculuğun uzun kolunda; bazen su akarken ihtişamıyla verdiği berrak akışında; bazen de kalbimizin bizi götürdüğü her memlekette saklıdır mutluluk...
*******
Mutluluk her tarafımızda...
Yeter ki dokunalım o kutsal varlığına. Yeter ki boylu boyunca uzanalım o tatlı gölgesine. Yeter ki tereddüt etmeden kendimizi teslim edelim o şen sevinçlerine. Yeter ki çabucak iletişim kuralım o girişi kolay ama kapanmaz kanalıyla....
********
Mutlu olmak için;
yapacaklarımız edeceklerimiz öyle zor değil. Mutluluğu çağırdıkça, koşa koşa gelir yanımıza...
Mutlu olmak için;
hayata sımsıkı ama sürekli katılmak, yaşamı can-ı gönülden sevmek yeterli...
Ve mutlu olmak;
mutluyum, mutluyum, mutluyum diye şarkımızı söylemek lazım içinde bulunduğumuz her halimizde...
............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK 21 Şubat 2010,,,15.19
Mardin